قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / رسانه‌‌ها عامل مهمی در ترویج سلامت هستند/ مسئولان فکری به حال آلودگی هوا و مسئله ریزگردها کنند
توصیه آیت‌الله سبحانی در مورد شیوع بیماری کرونا

آیات سبحانی و نوری همدانی تأکید کردند:

رسانه‌‌ها عامل مهمی در ترویج سلامت هستند/ مسئولان فکری به حال آلودگی هوا و مسئله ریزگردها کنند

آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی گفت: باید فرهنگ سلامت در مدارس و کتاب‌‌ها و نحوه بهداشت برای مردم تشریح شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی در دیدار ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: انسان از دو نعمت برخوردار است که وقتی آن را دارد توجهی نمی‌‌‌کند اما هنگامی که یکی از این دو را از دست بدهد به عظمت آن پی می‌‌‌برد که این دو نعمت عبارت اند از امنیت و سلامتی.

او با بیان این که اگر امنیت در کشور نباشد انسان از هیچ مواهبی نمی‌‌‌تواند بهره بگیرد، گفت: امنیت یک نعمت عظیمی است که خدا امروز به کشور ما عنایت نموده است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه نعمت سلامتی از نعماتی است که زمانی انسان قدر آن را می‌‌‌داند که بیمار شود، افزود: از دولت تشکر می‌‌‌کنیم که هفته‌ای به نام سلامت تخصیص داده تا مردم را به عظمت این نعمت توجه سازد.

او ادامه داد: در درجه اول سلامت از خانواده آغاز می‌‌‌شود و والدین باید آشنا به اوضاع سلامتی باشند و فرزندان خود را با بهداشت آشنا کنند.

این مرجع تقلید گفت: فرهنگ نیز بسیار در سلامت جامعه مهم است لذا باید این فرهنگ در مدارس و کتاب‌‌ها و نحوه بهداشت برای مردم تشریح شود.

او رسانه‌‌ها را عامل مهمی در ترویج سلامت دانست و افزود: اگر این سه گروه دست به دست هم دهند بیماری کم تر و بهداشت مردم بالاتر می‌‌‌رود اما اگر سستی در یکی از مراحل باشد تکلیف وزارت بهداشت سنگین تر خواهد شد.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: خوشحالیم که دولت ما توجه خاصی به بهداشت دارد و به خاطر بیمارستانی که اخیرا در قم افتتاح شده تشکر می‌‌‌کنیم و منتظر افتتاح بیمارستان هزار تختخوابی هستیم.

او به وضعیت نان در قم اشاره کرد و گفت: از هر سازمان و ارگانی که مسؤلیت این را برعهده دارد می‌‌‌خواهیم به وضعیت نان رسیدگی کنند تا نانواها نان را نسوزانند و نان‌‌های سبوس دار دست مردم دهند.

آیت‌الله نوری همدانی: یادگیری علوم طب و فقه ضروری است

همچنین آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان اینکه سلامت افراد جامعه یک مسئله مهم اجتماعی است، اظهار داشت: هر کسی باید نسبت به اوضاع بدن خود بصیر و بینا باشد، چرا که خداوند متعال افراد را متفاوت آفریده در نتیجه هر کسی باید طبیب خود باشد.

او افزود: روایات بسیاری در ارتباط با چگونگی مصرف غذا داریم برای نمونه ائمه (ع) فرموده‌اند کسی که غذا زیاد بخورد دچار بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، در نتیجه دلیل بسیاری از بیماری‌ها از خود انسان آغاز می‌شود بنابراین انسان اگر بداند کی بخورد و چه چیزی استفاده کند به بیماری دچار نمی‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه قواعد و قوانین خاصی بر بدن انسان حاکم است، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در سلامت انسان، کم خوردن غذا است بنابراین در اینکه چه چیزی بخوریم و نحوه غذا خوردن خود باید بسیار دقت داشته باشیم.

او با بیان اینکه یادگیری دو علم طب و علم فقه لازم و ضروری است، ابراز کرد: یکی از اموری که لازم و ضروری بوده ورزش کردن است، حرکت انسان سبب قوی شدن بنیه او می‌شود، بنابراین مسئولان بهداشت کشور باید به مردم تأکید کنند که هر کسی طبیب خویشتن باشد.

این مرجع تقلید بیان کرد: در اسلام بسیار بر مراقبت روحی تأکید شده است، جسم و روح خیلی به هم مربوط هستند و در کشور اسلامی باید به آنچه اسلام گفته عمل شود.

او مسئله ریزگردها و آلودگی هوا در تهران و اهواز را مورد اشاره قرار داد و گفت: جریان‌هایی در طبیعت به وجود آمده که سبب بروز آلودگی‌ها و ریزگردها شده است، مسئولان باید فکری به حال آلودگی هوا و مسئله ریزگردها در این دو استان کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه یکی از استان‌های محروم کشور استان قم است، تأکید کرد: اگر واقعاً افرادی همت کرده و آب و چاه و زمین برای مردم درست کنند تا محصولات مناسب در استان کاشته شود چرا که هر زمینی مناسب یک محصول است. و باید این افراد را بسیج کرد تا این کارها را انجام دهند بسیار مهم است.

بنابر گزارش شفقنا، ابوالفضل ایرانی خواه، نیز در این دیدارها، به ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در هفته سلامت اشاره کرد و گفت: شعار اصلی هفته سلامت تحت عنوان سلامت برای همه است و در این راستا بر عدالت اجتماعی در سلامت تاکید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics