قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / رسیدگی به بیماران کرونا «واجب کفایی» است
آیت‌الله سیستانی؛ ثبات در طوفان سیاست

آیت‌الله سیستانی:

رسیدگی به بیماران کرونا «واجب کفایی» است

آیت‌الله سیستانی در پاسخ به پرسشی درباره پیام و نظر ایشان خطاب به پزشکان و پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان‌هایی که به بیماران مبتلا به کرونا رسیدگی می‌کنند، این وظیفه را یک واجب کفائی دانستند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سیدعلی سیستانی در پاسخ به پرسشی درباره پیام و نظر ایشان خطاب به پزشکاران و پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان‌هایی که به بیماران مبتلا به کرونا رسیدگی می‌کنند، این وظیفه را یک واجب کفائی دانستند.

متن پرسش و پاسخ بدین شرح است:

دفتر جناب آیت‌الله سیستانی حفظه الله

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بیماری همه گیر ویروس کرونا که امروز شایع شده بر شما پوشیده نیست و می‌دانید که کادر پزشکی و پرستاری و داوطلبان در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی که با مبتلایان به این ویروس یا افراد مشکوک به ابتلا سر و کار دارند، سلامتی و گاه جان آنها در معرض خطر قرار دارد، زیرا در معرض ویروس و ابتلا به آن قرار دارند. نظر شما درباره آنها چیست؟

پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم

درمان بیماران و پرستاری از آنها و رسیدگی به امور آنها بر تمام کارشناسان این امر مهم از جمله پزشکان و کادر بیمارستان و پرستاران و دیگران واجب است، اما مسئولان امر باید تمام لوازم و تجهیزات ضروری برای حمایت از آنها در برابر خطر ابتلا به بیماری را فراهم کنند و هیچ عذری در تخلف از این وظیفه پذیرفته نیست.

تردیدی نیست کاری که این عزیزان ـ با وجود تمام چالش‌ها ـ انجام می‌دهند کاری بزرگ است که هیچ قیمتی نمی‌توان برایش تعیین کرد و شاید اهمیت آن نزدیک به مرزبانی در دفاع از سرزمین و مردم آن باشد.

تاکید می‌شود که خدای متعال از تلاش آنها در دنیا قدردانی می‌کند و در آخرت نیز به آنها پاداش خواهد داد و امید است کسی که از این عزیران جان خود را در این راه از دست بدهد در روز قیامت اجر و جایگاه شهید را داشته باشد.

ما ضمن تشکر و قدردانی فراوان از اقدام انسانی بزرگ این افراد، از خدای توانا می‌خواهیم آنها را حفظ و حمایت کند و هر آفتی را از آنها دور سازد، إنه سمیع مجیب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics