قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / روایت کتاب محور احادیث شیعه
روایت کتاب محور احادیث شیعه

تازه‌های نشر؛

روایت کتاب محور احادیث شیعه

اثر جدید حجت‌الاسلام والمسلمین احسان سرخه‌ای، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با عنوان «روایت کتاب محور احادیث شیعه» روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب حاضر با نظر به شواهد تاریخی، رجالی، فهرستی و نیز روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام با نگاه به نحوه انتقال تراث حدیثی شیعه، آن را به عنوان موضوع مقدمی برای معیارهای صحیح ارزیابی و اعتبارسنجی احادیث شیعه، مورد بحث و بررسی قرار داده است.

نگارنده ضمن تبیین مفاهیم مورد نظر در نوع انتقال تراث حدیثی، به شیوه انتقال آن در بازه زمانی حضور اهل‌بیت علیهم‌السلام تا تدوین کتب اربعه و نیز پیامدها و آثار هرکدام از شیوه‌ها پرداخته است و سعی بر آن داشته تا بر گسترش شیوه انتقال مکتوب تراث حدیثی شیعه در این بازه زمانی قراین مختلف را ذکر نماید.

قابل ذکر است، کتاب «حدیث و اعتبار کتاب محور _ نمونه پژوهی «روایات تفسیری جابر جعفی و عبدالرحمن بن کثیر» دیگر اثر حجت‌الاسلام سرخه‌ای است که ازسوی نشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به چاپ رسیده است. نگارنده تلاش کرده تا بحث میراث‌های مکتوب شیعی در کتب تاریخی مورد بررسی قرار گیرد. در توضیح این کتاب آمده است: یکی از راه‌های سنجش‌اعتبار نگاشته‌های حدیثی, بررسی تاریخی روش اخذ، تدوین و انتقال حدیث در زمان حضور ائمه (ع) و پس از ایشان است. این نگاشته درصدد پژوهش در این موضوع و توجه به ویژگی‌های خاص تدوین و انتقال میراث مکتوب حدیثی شیعه است که کمتر در کتب تاریخ حدیث مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، از جمله‌ی این مباحث می‌توان به بحث از کتابت حدیث و رواج آن در عصر حضور ائمه (ع)، شیوه‌های انتقال این میراث مکتوب و نیز روش‌های اطمینان‌زایی برای اتکا به منابع مکتوب و تدوین جوامع حدیثی بر طبق آن، اشاره کرد.

یادآوری می‌شود، چاپ اول کتاب «روایت کتاب محور احادیث شیعه» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین احسان سرخه‌ای، در ۳۵۲ صفحه و به قیمت ۱۶۰ هزار تومان توسط انتشارات مؤسسه معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام به زیور طبع آراسته شده است. علاقه‌مندان برای تهیه اثر به همراه تخفیف می‌‌توانند به آدرس اینترنتی  taraef.irمراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics