قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / روزه‌داری تأثیری در ابتلا به «کرونا» ندارد
روزه‌داری تأثیری در ابتلا به «کرونا» ندارد

فلاح‌‌زاده:

روزه‌داری تأثیری در ابتلا به «کرونا» ندارد

رئیس مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی حوزه علمیه گفت: روزه‌داری تأثیری در ابتلا به کرونا در افراد سالم ندارد و مؤمنان می‌توانند با کم کردن تردد و ماندن در منزل، احتمال ابتلای خود به این ویروس را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده عضو دفتر استفتائات رهبر معظّم انقلاب و رئیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی در حاشیۀ نشستی که در پژوهشکدۀ تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) برگزار شد، گفت: در جلسات متعددی که با پزشکان فوق تخصص داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که روزه سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند و افراد سالم به بهانه ترس و بدون احتمال عقلائی نمی‌توانند روزه نگیرند.

وی خاطرنشان کرد: منظور از احتمال عقلائی یعنی احتمالی که عقلای جامعه به آن اذعان کنند که تا به اینجا، عقلای دانش پزشکی چنین احتمالی را در افراد سالم مقبول ندانسته‌اند.

رئیس مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم گفت: ما روز گذشته جلسات متعددی با حضور پزشکان فوق تخصص در بسیاری از زمینه‌ها و دست‌اندرکاران در امور رسیدگی به پایش سلامت و مبارزه با کرونا داشتیم. آنگونه که پزشکان بیان می‌کنند، روزه‌داری تأثیری در ابتلا به کرونا در افراد سالم ندارد.

فلاح‌زاده اظهار کرد: در افرادی که سن بالا و یا بیماری‌های زمینه‌ای دارند، احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد که می‌توانند با مراجعه به پزشک متخصص از این امر اطمینان یابند. علاوه بر آن مؤمنان می‌توانند با کم کردن تردد و ماندن در منزل، احتمال ابتلای خود به این ویروس را تا حد قابل توجهی کاهش بدهند.

عضو دفتر استفتائات رهبر معظّم انقلاب دربارۀ اقدام به روزه‌خواری در ملأ عام تأکید کرد: حکم روزه از روزه‌خواری در ملأ عام جداست و کسانی که به واسطه عذری نمی‌توانند روزه بگیرند، اجازه روزه‌خواری در ملأ عام را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics