قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / رونمایی از «موسوعه فقهی اعتکاف»
اعتکاف

رونمایی از «موسوعه فقهی اعتکاف»

معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف از برگزاری جشنواره بین‌المللی اعتکاف در پایان فروردین سال جاری خبر داد و گفت: موسوعه فقهی اعتکاف در سه جلد و همچنین موسوعه حدیثی اعتکاف در این جشنواره رونمایی می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام سیدباقر تکیه‌ای، معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی، با بیان این‌که در آستانه جهانی سازی معنویت از طریق عبادت محمدی اعتکاف هستیم، عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی اعتکاف، برنامه جهانی اعتکاف را رصد می‌کند و آثاری در جشنواره وجود دارد.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای با بیان این‌که چهارمین جشنواره علمی اعتکاف در سال جاری برگزار می‌شود، گفت: جشنواره‌های گذشته در رشته‌های ادبی، شعر، خاطره و قطعه ادبی، هنری از جمله عکس، فیلم و فیلم نامه و در رشته‌های علمی در قالب مقاله، کتاب و پایان نامه برگزار شد.

معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف بیان داشت: موسوعه فقهی اعتکاف در سه جلد که مجموعه آثار علمای سابق در مورد اعتکاف است، در این جشنواره ارائه می‌شود، همچنین موسوعه حدیثی اعتکاف با مدیریت موسسه تخصصی دارالحدیث در حال تدوین است.

ارائه پژوهش‌های «اعتکاف عندالمذاهب الاسلامی» و «موضوع شناسی احکام فقهی اعتکاف»

حجت‌الاسلام تکیه‌ای همچنین اضافه کرد: نظرات مذاهب اسلامی در مجموعه‌ای تحت عنوان «اعتکاف عندالمذاهب الاسلامی» توسط مجمع تقریب مذاهب اسلامی به چاپ رسیده است.

وی عنوان کرد: پژوهش ویژه‌ای در باب موضوع شناسی احکام فقهی اعتکاف توسط مرکز موضوع شناسی فقهی انجام شده است که در چهارمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف رونمایی می‌شود، همچنین مرکز تخصصی آستان قدس رضوی تصاویری از نسخ خطی جمع آوری شده را در نرم افزاری ارائه داده است.

معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف تصریح کرد: سایت تخصصی برای معرفی آثار و اندوخته‌های جشنواره‌های سراسری اعتکاف راه اندازی شده است، همچنین کتاب‌نامه اعتکاف شامل نمای کلی از کتاب‌هایی که در زمینه اعتکاف تولید شده است در یک مجلد قابل عرضه است.

گفتنی است، چهارمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف ۳۰ فروردین سال جاری در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics