قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سازمان ملل تأسیس کشور مستقل فلسطین به پایتخت بیت‌المقدس شرقی را به رسمیت بشناسد
سازمان ملل تأسیس کشور مستقل فلسطین به پایتخت بیت‌المقدس شرقی را به رسمیت بشناسد

احمد الطیب:

سازمان ملل تأسیس کشور مستقل فلسطین به پایتخت بیت‌المقدس شرقی را به رسمیت بشناسد

شیخ اعظم الازهر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی را به رسمیت بشناسد و از مسجد الاقصی در برابر تجاوزات کنونی محافظت کند.

به گزارش شبکه اجتهاد، احمد الطیب شیخ چهل و چهارم الازهر و رئیس شورای بزرگان مسلمان در سخنرانی  خود در سازمان ملل متحد در مورد اهمیت دعوت به گسترش صلح و رواج عشق در بین مردم سخنرانی کرد. وی در مقر سازمان ملل بر لزوم کوتاه نیامدن در برابر سخنان نفرت انگیز و استثمار و تفرقه مذاهب در شعله ور ساختن جنگ بین مردم، ایجاد رعب و وحشت در دلها تأکید کرد.

الطیب خاطرنشان کرد: این همان چیزی است که الازهر الشریف با همکاری کلیسای کاتولیک، کلیساهای غربی و شرقی و سایر نهادهای مذهبی است که به دنبال احیای فرهنگ گفتگو و آشنایی بین پیروان ادیان هستند. وی تأکید کرد که باید برای تحکیم اصل صلح و همزیستی مسالمت آمیز باید تلاش مضاعف کرد.

شیخ الازهر افزود: الازهر با همکاری شورای بزرگان مسلمان، کلیسای کاتولیک، کلیسای کانتربری و سایر نهادهای مذهبی مختلف تلاش می‌کند تا گردهمایی رهبران و نمادهای دینی را برای مشورت در مورد این بحران‌ها و تعیین تکلیف تشکیل دهد. مسئولیت مشترک در مقابله با آنها، به ویژه موضوع تغییرات آب و هوا و افزایش فراوانی جنگ‌ها و درگیری‌های جهان امروز وظیفه ماست.

وی افزود: من در سخنرانی خود قصد نداشتم با شما در مورد اسلام صحبت کنم، بلکه قصد داشتم شما را به خاموش کردن جنگ‌های پوچی که در دهه‌های اخیر آغاز شده و هنوز در منطقه و جهان امروز ما ادامه دارد، دعوت کنم. من از جنگ عراق، جنگ افغانستان، و تراژدی‌ها، دردها و غم‌هایی که بیست سال پشت سر گذاشت، صحبت می‌کنم. من در مورد سوریه، لیبی و یمن و نابودی تمدن‌های عمیق آنها… و فرار فرزندان، زنان و کودکانشان از وحشت جنگ‌هایی که در آن هیچ قدرتی ندارند، صحبت می‌کنم. من از مقدسات خود و شما در فلسطین و آنچه مردم فلسطین از استکبار قدرت و ظلم ظالم رنج می‌برند می‌گویم و از سکوت جامعه جهانی در قبال حقوق این مردم سرافراز عمیقا متأسفم.

شیخ اعظم الازهر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی را به رسمیت بشناسد و از مسجد الاقصی در برابر تجاوزات کنونی محافظت کند.

الطیب در پایان سخنرانی خود از گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به عنوان «ندای حکمت» یاد و از اعتقاد صریح ایشان به اهمیت نقش ادیان و ارزش‌های برادری بشری در تحقق صلح جهانی تشکر کرد.

اگرچه برخی از میزهای تحلیل معتقدند مثلث «امارات متحده عربی»، «پاپ فرانسیس رهبر واتیکان» و «احمد الطیب شیخ الازهر»، در سالیان اخیر پروژه‌ای مشترک را به پیش برده‌اند که تحت عناوینی همچون «صلح، هم‌زیستی، برادری انسانی، فرزندان ابراهیم، دیانت ابراهیمی و مانند اینها»، برای عادی‌سازی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی ریل‌گذاری می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics