قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سخنان مهم مراجع تقلید به وزیر کشور
سخنان مهم مراجع تقلید به وزیر کشور

گزارش روز؛

سخنان مهم مراجع تقلید به وزیر کشور

ما نمی‌خواهیم مطلبی بگوییم که سبب تضعیف دولت گردد، اما مردم دچار مشکلات و گرفتاری اقتصادی هستند و انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود/ با پشت میز نشستن گره‌ای از کار مردم باز نمی‌شود بلکه باید مسئولان امر در دسترس مردم باشند و از نزدیک با مردم در ارتباط باشند. بنده در اولین دیدار با جناب آقای رئیسی به ایشان گفتم اصل و اساس کارها باید توجه به مردم و حل مشکلات آنها باشد و باید ثمر اقدامات شما در رفاه و گشایش اقتصادی زندگی مردم نمایان و محسوس باشد./ برخی از کشورهای دنیا با کشور ما دشمنی و عداوت دارند و برخی دیگر ندارند و باید نحوه ارتباط با آنها بر اساس شکل تعامل آنها با ما تنظیم شود. ما می‌خواهیم با دنیا رابطه داشته باشیم ولی ارتباط با کشورهای دشمن که بدنبال ضربه زدن هستند فایده‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور صبح امروز برای دیدار با مراجع عظام تقلید و علما وارد شهر قم شد و پس از زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد.

 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار وزیر کشور با اشاره به اهانت مجله‌ی فرانسوی فرمود: کشورهای غربی تابع هیچ قانون اخلاقی نیستند، بدترین اهانت‌ها را می‌کنند، اما نه دادگاهی به آن‌ها رسیدگی می‌کند و نه از سوی دولت خودشان و نه دیگر دولت‌ها محکوم می‌شوند.

ایشان در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و مردم افزود: ما نمی‌خواهیم مطلبی بگوییم که سبب تضعیف دولت گردد، اما مردم دچار مشکلات و گرفتاری اقتصادی هستند و انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود.

ایشان با اشاره به حوادث اخیر افزود: باید میان کسانی که نسبت به مسائل و مشکلات اقتصادی اعتراض دارند با کسانی که در پی تخریب و آتش‌زدن و یا تبلیغ مسائل ضد فرهنگی هستند و یا عوامل خارجی‌اند، تفاوت قائل شد و با هر کدام رفتار متناسب داشت.

معظم‌له افزایش نرخ دلار را از عوامل نگرانی و ناراحتی مردم دانسته و تأکید کرد: معلوم نیست بازیگر و گرداننده‌ی بازار ارز کیست؟ آیا دولت سبب افزایش آن می‌شود یا عرضه و تقاضا و یا عوامل خارجی و خارج‌نشینان؟ لذا باید عامل اصلی بازار ارز مشخص شود و جلوی این مسائل گرفته شود.

سخنان مهم مراجع به وزیر کشور

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی حاصله از آن و همچنین تفاوتی که در نرخ ارز اتفاق افتاده، افزود: باید آثار و نتیجه‌ی آن در زندگی و سفره‌ی مردم آشکار شود، در حالی که چنین چیزی احساس نمی‌شود.

ایشان، بانک‌ها، قاچاق کالا، عدم تأمین مناسب کالاهای اساسی، مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان را از دیگر مشکلات مردم برشمرده و فرمودد: مشکلات اخلاقی همچون طلاق نیز در حال گسترش است که باید نسبت به آن تدبیری اندیشیده شود.

معظم‌له به بیشتر شدن فاصل‌ی طبقاتی میان قشر کارگر و کارمند با اقشار مرفه جامعه اشاره کرده و فرمود: کارگران و کارمندان بیشترین مشکلات را دارند، چرا که حقوق آنها ثابت بوده ولی اجناس مدام گران‌تر می‌شوند و آن‌ها نمی‌توانند هزینه‌های زندگی خود را با آن مطابقت دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به اینکه دولت باید خود در مسأله‌ی حجاب پیش‌قدم شود و حجاب را در مجموعه‌ی کارکنان و ادارات خود آغاز کند، افزود: در این زمینه باید کار فرهنگی صورت گیرد و مسأله‌ی حجاب را از مدارس ابتدایی به دختران تعلیم داد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با آقای احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به اهمیت حفظ نظام اسلامی و خدمت رسانی به مردم خاطرنشان کرد: بنده همانطور که امام فرمودند حفظ نظام را واجب می‌دانم منتهی عامل اصلی حفظ نظام مردم هستند. امام (ره) همواره عنایت ویژه‌ای به مردم داشت و از کلمات ایشان است که برای حفظ نظام باید به مردم خدمت کرد و از عواملی که این نظام را بوجود آوردند حراست نمود. امام راحل فرمودند: «تا زمانی که ظلم و تبعیض، فقر و جهل در جامعه ما باشد کار ما تمام نشده است و انقلاب به اهداف خود نرسیده است».

ایشان در ادامه با انتقاد از شیوه برخی از مسئولین افزود: با پشت میز نشستن گره‌ای از کار مردم باز نمی‌شود بلکه باید مسئولان امر در دسترس مردم باشند و از نزدیک با مردم در ارتباط باشند. بنده در اولین دیدار با جناب آقای رئیسی به ایشان گفتم اصل و اساس کارها باید توجه به مردم و حل مشکلات آنها باشد و باید ثمر اقدامات شما در رفاه و گشایش اقتصادی زندگی مردم نمایان و محسوس باشد. امروز مردم واقعاً در سختی هستند و باید مشکلات آنها را حل کرد البته مردم خدمات را هم می‌ببینند ولی باید نتیجه داشته باشد مردم باید نتیجه کارها را در سفره خود ببینند.

سخنان مهم مراجع به وزیر کشور

ایشان توجه به بیت المال و استفاده از نیروهای کارآمد را عامل مهمی در حل مشکلات دانسته و گفت: باید کرامت مردم حفظ شود. برای رونق تولید و اشتغال زایی و رفع موانع باید تمام ظرفیت‌ها را بکار گرفت. باید کاری کرد که مردم دستشان در جیب خودشان باشد و عزت و کرامت آنها حفظ شود. شما در میدان وسیعی قدم گذاشته‌اید و باید در این راه محکم گام بردارید و ارزش پول ملی تقویت شود.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با بیان توطئه‌‌های استکبار و بدخواهان نظام از آغاز پیروزی انقلاب اظهار داشت: روزی نیست که استکبار در جهان دست به جنایت نزده باشد. ما باید به شکلی گام برداریم که دشمنان جرأت اقدام و توطئه بر علیه ما را نداشته باشند در کنار این باید موضوعات فرهنگی و ایجاد زمینه‌‌های رشد و تعالی جامعه و برداشتن فشار اقتصادی از روی دوش مردم و توجه به اصلاح ساختار اقتصادی از اولویت‌‌های مسئولین باشد.

ایشان در پایان این دیدار گفت: ما مشکلات را درک می‌کنیم و از مشکلات مردم بسیار ناراحت هستیم اما عده‌ای هم به فکر ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب هستند ما نباید مردم را ناامید کنیم مسئولان با تلاش و جدیت و صداقت کار کنند تا مردم امیدوار باشند. امروز دشمنان تمام سعی شان ناامید کردن مردم است.

آیت‌الله حعفر سبحانی امروز در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور که در بیت ایشان در قم برگزار شد، با بیان این که از همان دوره آیت‌الله‌‌هاشمی رفسنجانی با سیاست کاهش جمعیت مخالف بودم و در این مورد در آن دوران نیز مصاحبه‌هایی داشته‌ام، گفت: تاکنون جامعه‌ای بخاطر ازدیاد نسل، نابود یا گرفتار فقر نشده است، بلکه فقر و نداری جوامع از عوامل خارجی ناشی می‌شود.

ایشان با تاکید بر خطرناک بودن طرح غربالگری جمعیت، افزود: اسم این طرح خوب است، اما ذات آن تهدیدکننده است و جمعیت سالم را نیز از بین می‌برد.

معظم‌له با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه ممتحنه بیان کرد: برخی از کشورهای دنیا با کشور ما دشمنی و عداوت دارند و برخی دیگر ندارند و باید نحوه ارتباط با آنها بر اساس شکل تعامل آنها با ما تنظیم شود.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: ما می‌خواهیم با دنیا رابطه داشته باشیم ولی ارتباط با کشورهای دشمن که بدنبال ضربه زدن هستند فایده‌ای ندارد.

استاد سید‌‌هاشم حسینی بوشهری در دیدار وزیر کشور که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: وزارت کشور از وزارت خانه‌‌های کلیدی است و حضور شما در هیئت دولت نقش هم افزایی دارد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌‌های اخیر خود بر بحث امید آفرینی خیلی تاکید دارند که دلیلش روشن است؛ جامعه‌ای می‌تواند سرپا بماند که آینده روشنی برای خود ترسیم کند،‌ جامعه ناامید، تحرک، پویایی و بالندگی را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به این که مسئولان و مردم باید به آینده روشن امیدوار باشند، افزود: در کنار امیدواری باید اقداماتی که امیدآفرین است با تلاش، فعالیت و صرف وقت محقق شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جهاد تبیین باید مکملی برای امیدبخشی به آینده باشد و برای تحقق این امر، تقسیم کار بین عالمان دین و دولت صورت گیرد؛ البته بخش قابل توجهی از جهاد تبیین مربوط به دولت در بیان اقدامات انجام شده است.

حسینی بوشهری با تاکید بر این که اطلاع رسانی، نقش کلیدی در تحقق جهاد تبیین دارد، خاطرنشان کرد: دولت و وزارت کشور مجموعه‌‌های تاثیرگذار در اطلاع رسانی هستند؛ به گونه‌ای که نقاط قوت برجسته شود و از تبلیغات سوء و برجسته کردن نقاط ضعف توسط دشمن جلوگیری شود.

وی با بیان این که باید اقدامات سال‌‌های گذشته برجسته و تبیین شود، بیان کرد: گاهی اوقات به داشته‌‌های خود فکر نمی‌کنیم و صرفا نسبت به آینده مطالبه گر هستیم؛ آرمان خواهی خوب است، ولی نباید به معنای نادیده گرفته شدن اقدامات انجام باشد.

سخنان مهم مراجع به وزیر کشور

دبیر شورای عالی حوزه‌‌های علمیه با اشاره به این که جنگ ادراکی دشمن بی‌تاثیر نیست، افزود: دشمن به گونه‌ای توقع و انتظار ایجاد می‌کند که جامعه دچار اشتباه محاسباتی خواهد شد؛ افراد به جای اندیشیدن به مسائل کشور به مسائلی می‌پردازند که نگران‌کننده است.

حسینی بوشهری گفت: گاهی اوقات به مسائل اجتماعی و آسیب‌‌های اجتماعی در مقایسه با مسائل اقتصادی کم‌تر پرداخته می‌شود؛ همانطور که دولت و علما باید در اقتصاد دغدغه‌مند باشند،‌ حفظ ارزش‌‌های جامعه و اجتناب از آسیب‌‌هایی که انقلاب را نشانه گرفته باید توامان مورد توجه باشد.

وی با اشاره به این که بعد از قضایای اخیر، فرهنگ بخشی از جامعه دچار مشکل شده، بیان کرد: البته بخشی با قاطعیت دینی پای کار هستند و تزلزل ناپذیرند و پایبند به ارزش‌‌های انقلاب هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: منشا آسیب‌‌های اجتماعی نیز باید شناسایی و راهکار اندیشیده شود و این نگرانی متدینین جامعه است.

حسینی بوشهری با بیان این که از مبدا تا مقصد جز نظارت قوی راه حلی نیست و نباید با متخلف تعارف و مماشات کرد، ادامه داد: نسبت به مسائل اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که الزاما مربوط به تحریم دشمن ‌نیست گاهی در داخل احساس خود تحریمی می‌کنیم ، مسئولان کشور تصمیم خوب‌ می‌گیرند به میانه‌‌های کار که می‌رسند تصمیم دچار مشکل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics