قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سه پرونده ویژه در هفتمین شماره ماهنامه «رسائل»
سه پرونده ویژه در هفتمین شماره ماهنامه «رسائل»

تازه‌های مطبوعات؛

سه پرونده ویژه در هفتمین شماره ماهنامه «رسائل»

هفتمین شماره ماهنامه «رسائل» (اندیشه حوزه علمیه عصر انقلاب) ویژه اسفند ۱۳۹۶ با پرونده‌های درباره «مجمع تشخیص مصلحت نظام»، «امام موسی صدر» و «تعاملات جمهوری اسلامی با اهل سنت» منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، هفتمین شماره از ماهنامه «رسائل» ویژه اسفند ۱۳۹۶، با سردبیری مسعود معینی‌پور به همراه سه پرونده ویژه روانه بازار مطبوعات شد.

نخستین مطلب این ماهنامه به موضوع ولایت فقیه از حق تا تحقق اختصاص دارد. این مطلب گزارش مناظره‌های حکومت اسلامی، آخوند خراسانی، موافقت یا مخالفت؟ و حکومت دینی در برابر پرسشهای آخوند خراسانی اختصاص دارد. مطلب دوم نیز با عنوان حوزه انقلابی و سازمان روحانیت است.

در این شماره از ماهنامه رسائل سه پرونده منتشر شده است. پرونده اول به «مجمع تشخیص مصلحت نظام» اختصاص دارد. این پرونده می‌خواهد نهاد مصلحت را از نگاه حقوق اساسی و فقه مورد کنکاش قرار دهد، به شرح وظایف مجمع بپردازد، مدیریت و تاثیرگذاری مجمع را از ابتدای تاسیس تا کنون بررسی کند و به سیر تطور برخی از اسناد بالادستی مجمع توجه کند.

پرونده دوم به «امام موسی صد»ر اختصاص دارد. این پرونده گزارشی درباره امام موسی صدر و همچنین رونمایی از مجموعه گام به گام با امام دارد، که در پایان به آن می‌پردازیم.

پرونده سوم نیز درباره «تعاملات جمهوری اسلامی با اهل سنت» است. از مطالب این پرونده می‌توان به مطلب دکتر الویری با عنوان بررسی ظرفیت‌های همکاری اعضای امت اسلامی اشاره کرد. همچنین حوزه علمیه یا باید جهانی شود، وحدت اقدامی دو جانبه، اختلاف علمه و اختلاف امت اشاره کرد.

تحریریه ماهنامه رسائل چرایی کار کردن این پرونده را دو اتفاق انتشار مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» و انتشار مصاحبه جلال‌الدین فارسی درباره امام صدر، ذکر کرده‌اند. پرونده امام موسی صدر در این نشریه حاوی مطالب زیر است:

«تغییر به مثابه تبلیغ: درآمدی بر الگوی تبلیغی امام موسی صدر» نوشته مجتبی نامخواه، طلبه درس خارج و دانشجوی دکتری دانش اجتماعی مسلمین.

«می‌توانیم فقر را برطرف کنیم: مدرسه صنعتی جبل عامل از زبان امام موسی صدر» ترجمه مصاحبه امام صدر با تلویزیون لبنان به مناسبت افتتاح مدرسه فنی و حرفه‌ای جبل عامل در سال ۱۹۶۹٫

«چرا انقلابی هستم: درآمدی بر مبانی و کنش انقلابی امام موسی صدر» نوشته تحریریه ماهنامه رسائل.

«دعوت غیر مستقیم: شیوه ترویج حجاب در الگوی تبلیغی امام موسی صدر» نوشته تحریریه ماهنامه رسائل.

«عذر تقصیر به پیشگاه امام موسی صدر» نوشته محمد ضیافتی، دانشجوی دکتری فلسفه اجتماعی.

«کشف دوباره امام موسی صدر: نگاهی به مجموعه ارزشمند گام به گام با امام» نوشته سیدضیا مهرپرور، طلبه سطح ۳٫

«مفهوم عدالت در آثار امام موسی صدر: برشی از کتاب فلسفه سیاسی امام موسی صدر» نوشته دکتر شریف لکزایی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.

هفتمین شماره ماهنامه «رسائل» ویژه اسفند ۱۳۹۶ در ۲۱۰ صفحه و بهای ۱۰ هزار تومان منتشر شده است. صاحب امتیاز «رسائل» موسسه خبرگزاری رسا است و مدیرمسئولی آن را محمد مهدی محققی بر عهده دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشریه را از روزنامه‌فروشی‌ها و گیشه‌های معتبر سراسر کشور تهیه و یا با شماره تلفن‌های ۰۲۵۳۷۷۴۸۳۰۱- ۰۹۱۹۲۹۵۰۷۹۹ تماس حاصل فرمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics