قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / شهادت حاج آقا مصطفی علت تامه پیروزی انقلاب بود/ امام اجازه کالبد شکافی بدن او را نداد
امام خمینی نخستین فقیهی است که سیستم حکومتی در اسلام را مطرح می‌کرد

آیت‌الله موسوی بجنوردی مطرح کرد؛

شهادت حاج آقا مصطفی علت تامه پیروزی انقلاب بود/ امام اجازه کالبد شکافی بدن او را نداد

امام(ره) به معنای واقعی کلمه عاشق حاج آقا مصطفی بود و دشمن خیال می‌کرد با شهادت ایشان کار تمام می‌شود. اما این طور نشد و شهادتش باعث ایجاد تحرک در کشور شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی، پیش از ظهر امروز در همایش چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله حاج سید مصطفی خمینی، که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و روسای قوای مجریه و مقننه، در سالن اجلاس سران تهران، درباره ابهامات درباره شهادت ایشان گفت: بعد از آن که حاج آقا مصطفی به بیمارستان منتقل شد، آثار سیاهی و زخم در پاها و بدن ایشان مشهود بود. دکتر بیمارستان بعد از معاینه گفت اگر به من اجازه کالبدشکافی بدهید با قطعیت ثابت می‌کنم ایشان مسموم شده است.

وی ادامه داد: من این موضوع را با امام(ره) درمیان گذاشتم و فرمودند که زودتر پیکر ایشان را به کربلا ببرید و بعد از زیارت به نجف بازگردانید. امام اجازه کالبد شکافی بدن حاج آقا مصطفی را ندادند.

بازار بزرگ نجف به احترام تشیع آقا مصطفی تعطیل شد

موسوی بجنوردی درباره مراسم تشییع آیت‌الله حاج مصطفی خمینی نیز گفت: بازار بزرگ نجف به احترام ایشان تعطیل شده بود و جمعیت انبوهی در تشییع جنازه شرکت کردند. به غیر از مردم و بازاریان جمع کثیری از علما و مراجع تقلید نیز در تشییع شرکت کردند. امام خمینی(س) به من فرمودند که به آیت‌الله خوئی بگویم که او بر پیکر حاج آقا مصطفی نماز بخواند. امام مراسم تشییع را ترک کردند و به منزل بازگشتند.

وی افزود: قبر مطهر مرحوم حاج آقا مصطفی ده متر با مرقد امیر المومنین(ع) فاصله دارد. اجازه دفن ایشان را رئیس جمهور عراق صادر کرد. قبر دیگری نیز کنار ایشان وجود داشت که در خاطرم هست همسر مکرمه حضرت امام اصرار داشت که بعد از مرگ ایشان را کنار پسرشان به خاک بسپارند.

موسوی بجنوردی با بیان اینکه نقش حاج آقا مصطفی برای امام فقط فرزند نبود، گفت: حاج آقا مصطفی ندیم، محبوب امام بود. امام به معنی واقعی کلمه عاشق حاج آقا مصطفی بودند.

شهادت حاج آقا مصطفی الطاف خفیه الهی بود

وی در ادامه به سخنرانی امام در جلسه درس ایشان اشاره کرد و گفت: بعد از شهادت حاج آقا مصطفی چند روزی تمام کلاس‌های درس حوزه تعطیل بود. امام(ره) خودش این تعطیلی را پایان داد و کلاس درس را از سرگرفت. خاطرم هست که امام در این جلسه درباره الطاف خفیه الهی صحبت کرد و شهادت حاج آقا مصطفی را از الطاف خفیه الهی دانست. در هنگام سخنرانی امام همه طلبه‌ها گریه می‌کردند اما امام با وجود فشار بسیاری که بر ایشان بود با صلابت و بدون کوچکترین مشکلی سخنرانی خود را به اتمام رساندند.

وی ادامه داد: امام عاشق حاج آقا مصطفی بود و دشمن خیال می‌کرد با شهادت ایشان کار تمام می‌شود. اما این طور نشد و شهادتش باعث ایجاد تحرک در کشور شد. این تحرک هیچ گاه متوقف نشد و در انتها منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد. شهادت حاج آقا مصطفی علت تامه پیروزی انقلاب بود.

موسوی بجنوردی در پایان سخنان خود با بیان اینکه صبر و استقامت حضرت امام و همسر مکرمه ایشان باید در تاریخ ثبت شود، تصریح کرد: به حول و قوه الهی صبر این عزیزان باعث شد چشم دشمن کور و همه نقشه‌های آنان نقش بر آب شود. بعد از فوت حاج آقا مصطفی نیز نقش مرحوم حاج احمد آقا پررنگ تر از قبل شد و ایشان به خوبی توانستند امام، حوزه و انقلابیون را همراهی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics