قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «شهید حقوق و ارزش‌های انسانی» توسط سیدجواد ورعی مکتوب شد
«شهید حقوق و ارزش‌های انسانی» توسط سیدجواد ورعی مکتوب شد

تازه‌های نشر؛

«شهید حقوق و ارزش‌های انسانی» توسط سیدجواد ورعی مکتوب شد

کتاب «شهید حقوق و ارزش‌های انسانی(مجموعه مقالات)» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد ورعی، نویسنده، پژوهشگر و استاد خارج فقه حوزه علمیه قم از سوی میراث اهل قلم روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب شهید حقوق و ارزش‌های انسانی» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد ورعی توسط انتشارات میراث اهل قلم چاپ و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

در معرفی کتاب آمده است: حادثه کربلا به رغم نگارش صدها اثر و تألیف، و خلق آثار متنوع فراوان در تحلیل آن، هم‌چنان توجه تحلیل‌گران و متفکران را به خود جلب کرده است. نه تنها شیعیان و مسلمانان، بلکه پیروان ادیان و مذاهب دیگر نیز از این حادثه الهام می‌گیرند و از تبلور ارزشهای انسانی در این حرکت انسانی و الهی، و دفاع حسین بن علی(ع) از حقوق مردم سخن می گویند. حادثه کربلا و قهرمانان آن هم‌چنان موضوع روز بشر، مسلمانان و شیعیان است. موضوعی که پس از قرنها، دارای پیام است، پیام‌هایی متناسب با شرایط و مقتضیات زمان و مکان.

سیدالشهدا در زمانه خود از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی مانند حق اعتراض و قیام علیه دولت ستم و استبداد بهره برده و چون فرزند پیامبر و شخصیت ممتاز عصر خود بوده، بیش از دیگران در این زمینه احساس مسئولیت می‌کرد و دیگران را نیز به استفاده از حقوق خود و انجام تکالیف خویش فرا می‌خواند.

نویسنده در سال‌های پیشین در ایام محرم و صفر، گوشه‌هایی از این واقعه تلخ و در عین حال حماسه بزرگ را بیان کرده است و اینک در آستانه ماه محرم، مجموعه نوشته‌ها و گفته‌ها در این زمینه، به منظور دسترسی آسان علاقمندان بازنشر می‌یابد.

عاشورا ادامه‌ی منطقی صلح امام حسن(ع)

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: معاویه بر اساس یک قرارداد ترک مخاصمه با امام مجتبی(ع)، به عنوان فرزند پیامبر، خلیفه مسلمین موقتاً به خلافت رسید، در حالی که یزید با تلاش معاویه و بیعت گرفتن از بزرگان قبائل و اقوام از طریق تطمیع، تهدید و تحمیل او بر امت اسلامی به قدرت رسید. سکوت در برابر حکومت یزید به معنای رسمیت دادن به تبدیل «خلافت اسلامی» به «سلطنت موروثی استبدادی» بود که در منطق اسلام محکوم است. تا آن زمان سابقه نداشت که خلیفه ای با زور سرنیزه و تطمیع بزرگان قبائل در پی موروثی کردن خلافت پیغمبر در فرزندان خویش باشد. این امر بدعتی بود که معاویه مرتکب شد و امام و برخی از شخصیت های موجه آن زمان هیچ گاه با آن موافقت نکردند.

لازم به‌ذکر است، از این محقق توانا تاکنون کتاب‌هایی چون: «درس‌نامه فقه سیاسی» ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، «مبانی فقهی امر به معروف و نهی از منکر» ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، «تنبیه الامه و تنزیه المله» و «مبانی فقهی جهاد» ناشر: بوستان کتاب، «بررسی فقهی اصل در روابط خارجی دولت اسلامی» ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، «اندیشه‌های فقهی امام خمینی» و «امام خمینی و احیای تفکر اسلامی» ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج، «پژوهشی در اندیشه سیاسی نائینی» و «حقوق و وظایف شهروندان و دولتمردان» ناشر: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، و کتاب «مبانی دینی و سیاسی برائت از مشرکان» ناشر: مشعر؛ به چاپ رسیده است.

شهید حقوق و ارزش‌های انسانییادآوری می‌شود، چاپ اول «شهید حقوق و ارزش‌های انسانی» به قلم سیدجواد ورعی در ۲۱۶ صفحه توسط نشر میراث اهل قلم در تابستان ۹۷ چاپ و به قیمت ۱۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید آن در قم چهارراه شهدا «کتاب شهر»، تهران: انقلاب. نبش وصال. «انتشارات مولی»، مشهد انتشارات امام مراجعه نمایند و نیز برای خرید پیامکی و تلگرامی از طریق شماره تلفن ۰۹۳۷۰۷۷۰۳۰۳ اقدام نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics