قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / شیعیان سنتی پاکستان در سوگ فقیه خدوم برجسته
شیعیان سنتی پاکستان در سوگ فقیه خدوم برجسته

شیعیان سنتی پاکستان در سوگ فقیه خدوم برجسته

آیت‌الله شیخ محسن علی نجفی از شاگردان برجسته آیت‌الله خوئی، شهید صدر و نماینده آیت‌الله سیستانی در پاکستان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله شیخ محسن علی نجفی، مدیر حوزه علمیه جامعه الکوثر اسلام آباد و از اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) و رئیس این شورا در پاکستان بود.

مدارس اسوه با بیست هزار فارغ التحصیل از یادگار‌های ماندگار این فقیه سعید است که از مقطع ابتدایی تا دانشکده‌های فنی، مهندسی و پزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد و تحول شگرفی در پیوند نظام آموزش ابتدایی تا آموزش عالی پاکستان بر جای نهاد. تربیت «متخصصان متعهد» از مهمترین مأموریت‌های این مرکز اعلام شده است‌.

آیت‌الله نجفی علاوه بر اشتغال به تدریس خارج فقه و اصول، به خدمات متنوع رفاهی می‌پرداخت که تأسیس مساجد و مراکز دینی، شبکه ماهواره‌ای هادی تی‌وی، ساخت مجتمع مسکونی برای ایتام و نیازمندان، کمک به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان، خیریه برای ازدواج نیازمندان، خدمات بهداشتی عمومی و آب‌رسانی به مناطق محروم از فعالیت‌های اجتماعی ایشان است.

تأسیس جامعه الکوثر، تأسیس بنت الهدی برای حفظ قرآن، جامعه اهل البیت (علیهم‌السلام) و تحول در ساختار آموزشی دینی مدارس پاکستان از دغدغه‌های ایشان بود.

کتاب الکوثر فی تفسیر القرآن از آثار مشهور او به زبان اردو و عربی است. همچنین کتاب اقتصاد اسلامی که بر منهج اقتصادنا شهید صدر نوشته است از آثار قلمی اوست.

مراسم تشییع پیکر این فقیه سعید روز چهارشنبه ساعت ۱۳ بعد از ظهر در حسینیه الصادق (ع) G۹-۲ اسلام آباد پاکستان برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics