قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / صوت؛ ولایت فقیه از نجف تا جماران؛ گفتاری از حسن رحیم‌پور ازغدی

صوت؛ ولایت فقیه از نجف تا جماران؛ گفتاری از حسن رحیم‌پور ازغدی

حسن رحیم پور ازغدی در این سخنرانی در جمع دانشجویان غیر ایرانی می گوید: اگر پیامبر(ص)، سیاسى نبود آیا احتیاجى به حکومت و جهاد بود؟!

به گزارش شبکه اجتهاد، صوت حاضر با عنوان «ولایت فقیه از نجف تا جماران» سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در جمع دانشجویان غیر ایرانی می‌باشد که قسمتی از متن آن نیز در ادامه می‌آید:

هم جریانهاى لائیک و هم جریان‌هاى دینى ترسو و فقهاى بى تشخیص، می‌گفتند انقلاب سیاسى و تشکیل حکومت جزء شرح وظایف یک فقیه نیست. تقسیم کار تاریخى بصورت سنتى صورت گرفته بود و فقیه نباید کار سیاسى می‌کرد و نباید کارى به کار حکومت می‌داشت. حکومت اگر ظالم است یا عادل، به فقیه ربطى ندارد، مومنین هم به تبع او باید در مسجد نماز بخوانند، حج بروند، روزه بگیرند و …

اما امام خمینى(ره) می‌پرسید اگر دین فقط همین ها بود، چرا پیامبر اکرم(ص) حکومت تشکیل داد؟ پس اینهمه جهاد در تاریخ اسلام براى چیست؟ اگر پیامبر سیاسى نبود، احتیاجى به حکومت و جهاد بود؟! پیامبر در مسجد هم نمازش را میخواند و هم توصیه به تقوا می‌کرد و اخلاق می‌گفت، هم از همان مسجد مسلمانان را براى جهاد منسجم می‌کرد و از همان مسجد احکام حکومت را اجرا می‌کرد.

عیسى بن مریم(ع) و موسى بن عمران(ع) و ابراهیم خلیل الله(ع) هم این طور نبودند که کارى به سیاست و حکومت نداشته باشند و الا چرا با قیصر ها و فرعون‌ها و نمرود‌ها در افتادند؟ معلوم می‌شود که آنها هم مثل پیامبر اسلام، هم دنبال معنویت و هم دنبال عدالت بوده‌اند.

شما اگر بروى گوشه خانه‌ات بنشینى و فقط نماز و دعایت را بخوانى و کارى به کار ظلم و بى عدالتى نداشته باشى، هیچ حکومتى کارى به کارت ندارد. می‌گویند انگلیسى‌ها وقتى عراق را گرفته بودند، البته این دفعه نه، دفعه قبل، چون اینها همیشه مشغول جنایت‌اند در کشورهاى اسلامى، نخست وزیر انگلیس آمده بود به عراق، بار اول که صداى اذان را شنیده بود و دیده بود که یکعده روى پشت بام‌ها دارند داد می‌زنند، ترسیده بود و پرسیده بود این‌ها چیست؟ شورشى شده است؟ به او گفتند چیزى نیست، اینها دارند اذان می‌گویند، گفت یعنى چه؟ گفتند حرف از خدا و پیغمبر می‌زنند و به عبادت نماز دعوت می‌کنند، گفت این کارشان ضررى براى منافع بریتانیاى کبیر ندارد؟ گفتند نه، گفت پس بگذار اینقدر بخوانند تا گلویشان پاره شود…

این صوت یک ساعته را را از اینجا دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics