قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / صوت منتشر نشده از آیات گلپایگانی، مرعشی نجفی و امام خمینی در پی شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر
صوت منتشر نشده از آیات گلپایگانی، مرعشی نجفی و امام خمینی در پی شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر

انتشار پس از چهل سال؛

صوت منتشر نشده از آیات گلپایگانی، مرعشی نجفی و امام خمینی در پی شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر

برای نخستین بار پس از گذشت ۴۱ سال از شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر، صوت سخنرانی حضرات آیات گلپایگانی و مرعشی نجفی بعد از انتشار خبر شهادت ایشان منتشر شد. این صداها در ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۵۹، هنگامی که اخبار شهادت شهید صدر تایید شد، ضبط شده‌اند.

به گزارش شبکه اجتهاد، پس از گذشت ۴۱ سال از شهادت شهید سید محمدباقر صدر و خواهر گرانقدر ایشان، هنوز ناگفته‌ها و ناشنیده‌های بسیاری از زندگانی و روزهای دستگیری و شهادت ایشان وجود دارد و روایت شهادت دردناک ایشان در وقایع روزهای ابتدایی انقلاب ایران مغفول مانده است. به تازگی از گنجینه نوارکاست‌های شخصی یکی از ساکنین قم، صوت سخنرانی مراجع بزرگوار آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله مرعشی نجفی پس از شهادت شهید صدر به دست آمده است.

 این سخنرانی‌ها در بیوت معظم ایشان و در جمع مومنینی عزادار شهادت شهید صدر ایراد شدند. در این صوت‌، آیت الله گلپایگانی با توصیف مظلومیت شهید صدر می‌فرمایند [دشمنان اسلام] خیال نکنند به این کشتن‌ها مسلمین از اسلام دست برمی‌دارند. آن‌ها می‌خواهند با این کشتارها نور خدا را خاموش کنند، ولی خدای متعال وعده داده است که نور خودش را اتمام می‌کند.

آیت الله مرعشی نجفی نیز در جمع عزاداران شهید صدر با اشاره به اینکه جای خالی ثمره‌ی بزرگی همچون آیت‌الله سید محمدباقر صدر برای حوزه جبران ناپذیر است، خبر شهادت شهید صدر را کمرشکن و شهادت ایشان را مصیبت بزرگی برای اسلام توصیف کردند.

این روایت رادیویی، ۲۵ فروردین در برنامه مغناطیس رادیو معارف پخش شده است که از دقیقه ۹ به بعد واکنش حضرات آیات قابل ملاحظه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics