قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / طرح مباحثات دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان
نگاهی به شیوه‌های مباحثه و تقریرنویسی/ محمدعلی رضایی اصفهانی

فراخوان؛

طرح مباحثات دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان

طرح «حمایت از گروه‌های علمی‌مباحثاتی طلاب سطح ۴» از جمله گام‌های تحولی است که به همت معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان آغاز شده و به منظور ارتقای علمی طلاب دروس خارج و تعمیق آموخته‌های آن‌ها از طلاب علاقه‌مند، ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

به گزارش شبکه اجتهاد، رهبر معظم انقلاب در سخنی با اشاره به سنت‌های کهن حوزه‌های علمیه می‌فرمایند: «سنن آموزشی و تربیتی مثل مباحثه و… از سنت‌های خوب حوزه ماست، پس این سنت‌ها باید باقی بماند و تقویت شود، تحول به معنی تغییر این‌ها نیست».

حوزه علمیه خراسان که در چند سال اخیر رویکردهای تحولی خود را در زمینه‌های مختلف آغاز کرده است، در مهم‌ترین زمینه یعنی مباحث آموزشی نیز با پررنگ‌ترکردن سنت‌های گذشته، در خصوص تغییر وضع گذشته قدم برداشته است.

طرح «حمایت از گروه‌های علمی‌مباحثاتی طلاب سطح ۴» از جمله این گام‌های تحولی است که به همت معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان آغاز شده و به منظور ارتقای علمی طلاب دروس خارج و تعمیق آموخته‌های آن‌ها از طلاب علاقه‌مند، ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

طلاب محترم می‌توانند با مراجعه به پورتال طلبگی و انتخاب گروه مباحثه موردنظر، در این طرح ثبت‌نام کرده و از مزایای آن مثل استفاده علمی از اساتید ناظر، حمایت از طرح‌های پژوهشی و تقریرات برتر و… بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان باید توجه کنند که شرکت منظم در دروس خارج و ثبت دقیق و کامل تقریرات مطابق آیین‌نامه و نیز شرکت فعالانه و منظم در مباحثه حداقل ۸۰درصد جلسات درس، از الزامات این طرح است.

بنابر گزارش روابط‌ عمومی حوزه علمیه خراسان، طلاب سطح چهار جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند از ۱۱ آبان، حداکثر تا ۲۵ آبان از دو طریق اقدام کنند:

الف: مدرسه نواب، ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح، طبقه سوم، اتاق امتحانات شفاهی، تلفن: ۳۲۲۵۹۵۵۹، داخلی ۲۴۵٫

ب: مدرسه آیت‌الله خوئی، ساعت ۸ تا ۱۱ صبح، فاز جدید، طبق دوم، آقای رضایی‌دوست، تلفن: ۰۹۱۵۸۳۴۳۹۰۳٫

برای دریافت اطلاعیه این طرح، کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics