قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / طرفدار طب اسلامی هستیم اما باید مُقَنّن و تجربه‌پذیر باشد
طرفدار طب اسلامی هستیم اما باید مقنن و تجربه‌پذیر باشد

رئیس فرهگستان علوم اسلامی قم:

طرفدار طب اسلامی هستیم اما باید مُقَنّن و تجربه‌پذیر باشد

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه طب مدرن، جزئی از الگوی توسعه است، اظهار داشت: ما حتماً طرفدار طب اسلامی و بهداشت اسلامی هستیم، اما باید مُقَنّن و تجربه‌پذیر باشد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری رئیس فرهگستان علوم اسلامی قم در سخنانی اظهار کرد: طب مدرن و بهداشت مدرن، جزئی از الگوی توسعه است و با مدل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی‌ آن، و با زندگی صنعتی، همخوان و هماهنگ است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: اگر شما بهداشت مدرن را از فناوری مدرن جدا کنید، آیا چیزی باقی می‌ماند؟ آیا می‌توانید الگوی بهداشت مدرن را با سطح دانش و فناوری دویست سال قبل تأمین کنید؟ اگر شما مهندسی پزشکی را حذف کنید، حتما یک جایی‌ نقص پیدا می‌کند. اینها به هم پیوسته هستند. نگاه ساده و بسیط به طب مدرن موجب می‌شود که در برابر آن مغلوب ‌شویم.

استاد حوزه علمیه قم، بیان داشت: حتماً طرفدار طب اسلامی و بهداشت اسلامی هستیم؛ ولی آن را باید در مقیاس توسعه دنبال کرد؛ در تولید طب اسلامی و الگوی بهداشت اسلامی، متناسب با فضای زندگی خودمان، باید یک طرح جدی و متقن و مقنن و تجربه‌پذیر داشته باشیم.

استاد میرباقری همچینین افزود: طب اسلامی یک طب سراسر نقلی نیست؛ اسلام منکِر تجربه و مطالعات میدانی و نظری نیست. اما اینکه مطالعات میدانی و آزمون‌وخطا را قبول دارد، معنایش این نیست که فرآیند تحقیقات را مدیریت نمی‌کند و زیرساخت تحقیقات را ارائه نمی‌دهد.

یک دیدگاه

  1. ممنون مطلبون خیلی کمک کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics