قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / طلیعه فتح؛ حمایت قاطع مراجع و اساتید از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
طلیعه فتح؛ حمایت قاطع مراجع و اساتید از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»

گزارش روز؛

طلیعه فتح؛ حمایت قاطع مراجع و اساتید از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»

اسراییل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب است از یک سو، فتح مبین است از سوی دیگر، این دو، طلیعه امر را وعده می‌دهد. اما فتح مطلق که نه به قرب متصف است نه به معیّن بودن متصف است، فتح مطلق است، فتحی است خانمان برانداز،‌ فتحی است که اسراییل را ریشه کن می‌کند و غزه و امثال غزه را نجات می‌دهد و مقاومت را می‌پروراند و شهدای_مقاومت را با شهدای_کربلا محشور می‌کند، آن فتح مطلق است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، تنبیه پشیمان کننده نیروهای نظامی ایران اسلامی به دشمن صهیونیستی با حملات موشکی و پهپادی به اهداف نظامی و امنیتی این رژیم اشغالگر، بازتاب‌های مختلفی درپی داشت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در خطبه‌های عید سعید فطر نیز به لزوم تنبیه صهیونیست‌ها و حق قانونی ایران بر این موضوع تاکید نمودند: «امّا خود رژیم خبیث که سر تا پا خبث و شرارت و خطا است، یک خطای دیگری هم بر خطاهای خودش اضافه کرد و آن، حمله‌ی به کنسولگری ایران در سوریه بود. کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله‌ی خاک همان کشوری است که سفارت متعلّق به او است؛ وقتی به کنسولگری ما حمله میکنند، مثل اینکه به خاک ما حمله کرده‌اند؛ این عرف دنیا است. رژیم خبیث اشتباه کرد در این قضیّه؛ باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد.»

مراجع معظم تقلید و جمع کثیری از اساتید حوزه‌ علمیه با تقدیر از علمیات افتخارآمیز «وعده صادق» در حمایت از پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت به تجاوزات رژیم صهیونیستی پیام‌هایی صادر کردند و این پیروزی شیرین و غرورآفرین را به محضر بقیه‌الله‌الأعظم (ارواحنافداه)، رهبر معظم انقلاب، جبهۀ مقاومت و امت اسلامی در سراسر دنیا به ویژه ملت عزیز ایران تبریک گفتند. مشروح حمایت‌های مراجع و اساتید حوزه‌های علمیه و برخی نهادی حوزوی از حمله حماسی جمهوری اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی بدین شرح است:

آیت‌الله حسین نوری همدانی

بسم الله الرحمن الرحیم. سالیان متمادی است که رژیم نامشروع صهیونیستی مشغول ایجاد نا امنی و ظلم و ستم در منطقه می‌باشد و تحت حمایت اربابان خود هر روز تجاوز خود را گسترش می‌دهند و اخیراً به حریم جمهوری اسلامی ایران نیز وارد شد و عده‌ای از مستشاران ما را به شهادت رسانده است.

پاسخ کوبنده سربازان اسلام و گروه‌های مقاومت بسیار بجا و مورد حمایت است‌، انشاءالله به زودی این غده سرطانی محو و ملت‌های مظلوم عالم به پیروزی نهایی خواهند رسید. ِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم

آیت‌الله عبدالله جوادی املی

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. بسم الله الرحمن الرحیم. محصول پر برکت ماه مبارک رمضان، فتح الهی است؛ ماهی که در آن قرآن نازل شد و قرآن، جامعه اسلامی را به فتوحات فرا می‌خواند، دعوت کتاب و سنت الهی این است که ظلم را هیچ ملتی جز ملت زبون و ضعیف و ذلیل قبول نمی‌کند. «لَا یحتمل الضَّیمَ الا الذَّلِیل» احتمال یعنی تحمل، یعنی زیر بار ظلم رفتن، این بیان نورانی امام آن است که ستم را جز ملت زبون و ضعیف، احدی تحمل نمی‌کند.

ماه مبارک رمضان که ماه قرآن بود، ماه عزیز پرور و عزتّمدار بود، یک؛ فتوحات که قرآن وعده می‌دهد که بخشی از آنها به وسیله این عزیزان ما و این بزرگواران ما و این سرداران ما و این ارتشی‌ها و سپاهیان گرانقدر ما‌ انجام دادند که حشر همه آنها با خاندان عصمت و طهارت باشد، این طلیعه فتح است. در قرآن فرمود فتح قریب داریم، فتح مبین داریم اما ﴿إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ﴾.

اسراییل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب است از یک سو، فتح مبین است از سوی دیگر، این دو، طلیعه امر را وعده می‌دهد. اما فتح مطلق که نه به قرب متصف است نه به معیّن بودن متصف است، فتح مطلق است، فتحی است خانمان برانداز،‌ فتحی است که اسراییل را ریشه کن می‌کند و غزه و امثال غزه را نجات می‌دهد و مقاومت را می‌پروراند و شهدای_مقاومت را با شهدای_کربلا محشور می‌کند، آن فتح مطلق است. در قرآن فتح مطلق مقابل ندارد، اما فتح قریب و فتح مبین چرا، اما فتح مطلق ﴿إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ﴾ هیچ مقابلی ندارد.

این عزیزان با دقت نظامی از یک سو، با بررسی همه جوانب امنیتی از سوی دیگر، با هشدارهای قبلی از سوی سوم، با بیان کردن اینکه دیگر بار صهیونیست به فکر جرم و جنایت نسبت به جامعه اسلامی عموماً و غزه و امثال غزه خصوصاً و نظام پر برکت و مقتدر جمهوری اسلامی بالاخص نیافتد، این کارها را دیشب انجام دادند.

بنازیم دستی که انگور چید / مریزاد پایی که در هم فشرد‌. اگر این می‌است، این شراب طهور است، انگور را همین عزیزان چیدند. با دست این‌ها فشرده شد، با آن شراب طهور جامعه لذت می‌برد و غزه عزیز یک شبی را به آسایش و آسودگی به سر می‌برد.

من مجدداً این بزرگواری را، این دلیری را، این سلحشوری را به همه مردان و زنان ایران اسلامی تهنیت عرض می‌کنم و از ذات اقدس الهی مسالت می‌کنم به همه عموماً، به فرد فرد بزرگوارانی که در این کار عظیم سهمی داشتند خصوصاً، سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت کند و این نظام اسلامی را از هر گزندی حفظ نماید تا بتوانیم و آن لیاقت را داشته باشیم که به بارگاه و‌ پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، تقدیم کنیم.

آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی

بسم الله الرحمن الرحیم. قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ. (توبه، آیۀ ۱۴) عملیات پیروزمندانه سربازان اسلام در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مردم مظلوم غزه، مایۀ سربلندی، عزت و خشنودی مسلمانان جهان گردید.

بی‌تردید مردم عزیز ایران، قدردان این عملیات قاطع و غرورآفرین بوده و همواره در کنار مجاهدان و لشکریان اسلام تا شکست مستکبران و نابودی ظلم و ستم، پایداری خواهند نمود.

اینجانب به سهم خویش از همۀ این غیورمردان تشکر و قدردانی نموده و مردم عزیز ایران را به هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان و حمایت همه جانبه از نیروهای نظامی دعوت می‌نمایم که إن شاء الله پیروزی نهایی از آن اسلام است. (أَلا إِنَّ نَصْرَ اللهِ قَرِیبٌ)

استاد جواد مروی

بسم الله الرحمن الرحیم. جمهوری اسلامی پس از مدتها صبر حکیمانه حملات گسترده ترکیبی مستقیمی را به سرزمینهای اشغالی و اسرائیل انجام داد. در این حمله نشان داد که قویترین سامانه‌های پدافندی در دنیا گنبد آهنین، فلاخن داود و سایر سامانه‌ها و تسلیحاتی که غرب در اختیارشان قرارداده بودند نتوانست امنیت کامل را برای رژیم اشغالگر قدس بوجود بیاورد.

پایگاه‌های هوایی فرودگاه‌های نظامی و آشیانه‌های هواپیماهایشان پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمینهای اشغالی، رامون، دیمونا، حیفا از حملات دقیق و ترکیبی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در امان نماندند. دو نکته فعلا قابل توجه است:

نکته اول: به نظر اینجانب هر چند خودم را متخصص در این زمینه‌ها نمی‌دانم لکن به نظر می‌رسد نه تنها معادلات خاورمیانه بلکه معادلات نظامی جهان با این حمله تغییر می‌کند و یک تغییر موازنه استراتژیک در خاورمیانه و جهان به وجود می‌آورد.

نکته دوم: نکته مهمتر این است که پیام اسلام ناب مکتب اهل بیت علیهم السلام را به جهان اسلام مخابره کرد که با حصر اقتصادی، هشت سال جنگ، مشکلات مختلفی که در کشور وجود داشت با اعتماد به نفس توانست در مقابل همه قدرت‌های نظامی دنیا قد علم کند پیام مکتب اهل بیت علیهم‌السلام به جهان اسلام پیام استقامت و پایداری است که آثار و برکات فراوان آن در جهان اسلام بروز و ظهور خواهد داشت و نتائجش را خواهیم دید.

تبریک عرض می‌کنیم به فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای نظامی، سپاه قهرمان، ارتش سرافراز و خانواده‌های شهدا به خصوص شهدای اخیر و امیدواریم آثار و برکاتش برای امت اسلامی روشن شود و مقدمه‌ای شود برای بازگشت امت اسلام به هویت اسلامی و ان شاء الله نابودی رژیم اشغالگر قدس.

استاد احمد مبلغی

ومکروا و مکر الله والله خیر الماکرین. جنایات رژیم اشغالگر قدس در ماه‌های اخیر علیه مردم مظلوم غزه دارای ماهیت ضد انسانی و ضد جهانی و ضد امت اسلامی است. این رژیم آشکارا ثابت کرد خطری برای ارزش‌های اولیه انسانی است و روشن است وقتی چنین ارزش‌هایی مورد هجوم قرار می‌گیرد ارزش‌های دیگر به طریق اولی نادیده و مورد هجوم قرار می‌گیرند رژیمی که با گستاخی تمام دست به نسل کشی فلسطینیان مظلوم زده است روشن است که دیگر هیچ قاعده و قانونی‌ انسانی و نه بین‌المللی را نمی‌شناسد.‌

‌در همین چهارچوب دست به گستاخی بیش از حد زد و کنسولگری ایران را هدف قرار داد در پی این حمله آیه شریفه «ومکروا و مکر الله والله خیر الماکرین» به صورت آشکار تجلی یافت؛ زیرا ایران اسلامی به دست سپاه قدرتمند پاسداران به این گستاخی پاسخ داد‌ ابعاد این پاسخ فراتر رفت و توانست همزمان نتایج و فواید مهمی را در پی آورد از جمله این که: جان تازه‌ای به مقاومت بخشید؛ آغاز معادلات جدیدی برای منطقه شد؛ ️رژیم صهیونیستی را در ترس دائمی قرار داد؛‌ دل مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را شاد‌ و امیدوار نمود. به لطف الهی جمهوری اسلامی ایران پویاتر و قدرتمندتر در صحنه حاضر و ناظر است و تحت رهبری مقام معظم رهبری به صورت فعال هر توطئه‌ای را خنثی می‌کند.

‌استاد مهدی‌ هادوی تهرانی

بسم الله الرحمن الرحیم ِنَّمَا تُوعَدُونَ لَصَادِقٌ (الذاریات، ۵) إِنَّمَا تُوعَدُونَ لَوَاقِعٌ (المرسلات، ۷) وعده صادق واقع شد. توانایی علمی، درایت مدیریتی، صبر راهبردی و توکل ایمانی ثمرات خود را آشکار ساخت.

حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اهداف نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر اسرائیل در خاک فلسطین مظلوم نشان داد که دانش و درایت و دوراندیشی و دین مداری چگونه می‌تواند تمام معادله‌ها را تغییر دهد و یکباره صفحه بازی را دگرگون سازد.

امید است همین دانش، درایت، دوراندیشی و دین مداری در ساحت‌های دیگر نیز به کار گرفته شود تا نظام مقدس جمهوری اسلامی بتواند از تنگناهای اقتصادی که بسیاری از مردم عزیز ایران اسلامی را رنج می‌دهد، عبور کند و با همان رویه مشکلات اجتماعی موجود نیز برطرف گردد.

استاد صادق آملی لاریجانی

تبریک عرض می‌کنیم هم به ملت عزیزمان، هم به سپاه پاسداران و نیروهای مسلح و هم به فرماندهی کل قوا که با شجاعت این حملۀ کوبنده و کار افتخارآفرین و غرورآفرین را بر دولت غاصب و ظالم و ضدبشری اسرائیل وارد ساختند. امروز نظام جمهوری اسلامی به جهان این نکته را تفهیم کرده است که دیگر صبر جمهوری اسلامی حدّی داشته است و قدرت نظام جمهوری اسلامی هم روشن شده است. این حملۀ کوبندۀ نظام جمهوری اسلامی بر رژیم غاصب و ظالم و ضدبشری اسرائیل؛ واقعاً کاری که سپاه با کمک نیروهای مسلح انجام داد، کاری افتخارآمیز و غرورآفرین، و ضربه‌ای کوبنده برای رژیمی بود که خودش را مصون می‌دانست. این پیروزی را به ملت عزیزمان، سپاه پاسداران، نیروهای مسلح و فرماندهی کل قوا که با شجاعت این کار را انجام دادند، تبریک عرض می‌کنیم.

چنان‌که گفته می‌شود در واقع تغییری راهبردی در نظام جمهوری اسلامی پدید آمده است؛ همان‌طور که فرمانده سپاه مطرح کرد، پس از این به رژیم کودک‌کش اسرائیل این تذکر را می‌دهیم که هرجا منافع ما و اشخاص حقیقی ما را مورد حمله و ضربه قرار دهد، ما مستقیماً با خودش برخورد می‌کنیم. این نکتۀ بسیار مهمی است. جمهوری اسلامی پیش از این در مقابل اقدامات خصمانه خویشتن‌داری کرده است؛ با اینکه مشخص بوده که بعضی از این ضرباتی که ما در داخل یا خارج کشور خوردیم کار اسرائیلی‌ها است، گاهی خودشان اعتراف کردند و گاهی اعتراف هم نبوده اما روشن بود که کار آن‌هاست مانند خرابکاری‌ای که در سیستم هسته‌ای کشور انجام دادند. امروز نظام جمهوری اسلامی این نکته را به جهان تفهیم کرده است که صبر جمهوری اسلامی حدّی داشته است.

در پی این اتفاق، قدرت نظام جمهوری اسلامی هم روشن شده است؛ گرچه صهیونیست‌ها، هم‌پیمانان و مدافعینشان خواسته‌اند این ضربات را کم‌رنگ نشان دهند به اینکه خیلی از این موشک‌ها رهگیری شده و از بین رفته است، اما خودشان می‌دانند که ضربه خورده‌اند وگرنه این‌همه دستپاچگی نداشتند. بحمدالله نشان‌ داده شد که قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی بسیار بالاست و نظام ما یک قدرت قابل‌توجهِ منطقه‌ای و جهانی است.

رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد خیلی مقتدر است و آن گنبد آهنینش نسبت به این حملات مانع و بازدارنده است که الحمدلله روشن شد که این‌چنین نیست. خداوند ان‌شاءالله به همۀ مردم ما عزت دهد، به مسلمین عزت دهد، مردم مظلوم غزه را نجات دهد از این ظلم عجیبی که در طول تاریخ شاید از موارد نادر باشد که ملتی را این‌طور تحت‌فشار قرار دهند و ظلمی چنین گسترده‌ای را روا دارند. در واقع رژیم صهیونیستی از تمام خطوط قرمز حقوق بشری عبور کرده است و اعمالی انجام داده است که انصافاً تصورش گاهی برای انسان مشکل است؛ این کودکانی که با آن مظلومیت شهید می‌شوند، زنانی که آن‌طور با مظلومیت شهید می‌شوند، مردانی که با آن مظلومیت شهید می‌شوند، گرسنگی‌ای که به این مردم می‌دهند. به‌هرحال امیدواریم که هرچه زودتر این ظلم پایان پیدا کند و در اینجا هم شکست رژیم صهیونیستی قطعی بشود؛ ان‌شاءالله.

استاد علیرضا اعرافی

آنچه که توسط رزمندگان اسلام رقم خورده است معادله جدیدی بود که استمرار خواهد داشت و این کار توسط جبهه مقاومت تا محو غده سرطانی صهیونیستی ادامه پیدا‌ می‌کند. آنچه که انقلاب اسلامی برای نخستین بار انجام داده است، معادلات منطقه و جهان اسلام را تغییر داده است، این کار ندای شهدا بود که فلسطین را از حالت دفاعی و انفعالی خارج کرد و به یک عنصر فعال و تهاجمی تبدیل کرده است.

امروز محور مقاومت، اسرائیل را در درون اراضی اشغالی محصور کرده که مایه افتخار امت اسلام است. امروز رژیم جعلی صهیونیستی در درون خانه‌های غصبی خود مورد هجوم قرار گرفته و این اقدامات نوینی است که از سوی جبهه مقاومت اتفاق افتاده است؛ روزگاری اسرائیل مهاجم بود اما امروزه به عقب رانده شده و زیر رگبار موشک‌های جبهه مقاومت قرار گرفته است. این کار قیام بزرگ و آتشفشان امت اسلام است که ادامه خواهد یافت.

رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی تاکید داشتند که منطق ما منطق انسانی و بین المللی است، دکترین انقلاب اسلامی انتخابات میان فلسطینیان اصیل از هر دین و مذهبی است و این مسئله یک اصل پذیرفته شده بین المللی است. اگر رژیم صهیونیستی این منطق را قبول نکند سپاه پیامبر(ص)، انقلاب اسلامی و آتشفشان قهر ملت‌های مسلمان و محور مقاومت آنان را در شعله‌های خشم خود خواهند سوزاند.

ملت ایران در دوران دفاع مقدس با دست خالی بزرگترین تهاجم غرب و استکبار جهانی را مقاومت کرد اما امروزه دست ما پر است، زرادخانه‌های محور مقاومت پر است از سلاح‌های آتشین که شب گذشته دشمن گوشه‌ای از آن را تجربه کرد. باید نیرومند باشیم؛ روزگاری افرادی مدعی بودند که چه نیازی به سلاح داریم، غلط‌ می‌گفتند، اشتباه‌ می‌کردند؛ نیروهای مسلح ما با فرمانده حکیم و شجاع خود وارد این عرصه شدند. مستشاران ما طبق همه قواعد و قوانین بین المللی در سوریه حضور داشتند و خواهند داشت، کنسولگری طبق همه قواعد بین المللی سرزمین ایران‌ می‌باشد که مورد تجاوز گرفت و ما حق دفاع داریم، این پاسخ ما منطبق بر همه قوانین بشری و انسانی بود.

شما اسرائیلی‌ها همه مقررات جنگ را زیر پاگذاشتید، کودک، زن، مرد، جوان، پیر و بیمارستان را مورد حمله قرار دادید، جنایات جنگی شما در فلسطین و غزه هرگز فراموش نمی‌شود، شما به بایدن و سران کشورهای اروپایی و برخی حکام ترسوی منطقه نگاه نکنید، دل‌های عالم و ملت‌ها با فلسطین است، قلب‌های مردم دنیا با ایران و انقلاب اسلامی همراه است.

پیام این حمله به قلب اسرائیل این است که امروز روز پیروزی امت اسلام است، امروز روزی است که ۷۵ سال خیانت و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی پاسخ داده‌ می‌شود، محور مقاومت آماده تر باشد، ملت‌های مسلمان، دولت‌ها و سران خود را به حمایت و دفاع از فلسطین وادار کنند چرا که اکنون معادلات جهان تغییر کرده است.

استاد محمدجواد فاضل لنکرانی

این واقعه بسیار بزرگی که برای ایران و اسلام اتفاق افتاد و قلوب همه ما را شاد کرد. این حادثه تاریخی پاسخ محکم و قاطعانه‌‌ای بود که نظام مقدس اسلامی و نیروهای مسلح، خصوصاً برادران عزیز و بزرگوار سپاه به دشمن اصلی اسلام یعنی اسرائیل دادند. امروز اگر کسی بخواهد دشمن اصلی اسلام را معرفی کند مصداقش اسرائیل است و این مجرد یک ادعا نیست، شواهد فراوانی در مبانی فکری صهیونیست‌ها بر عداوتشان با اسلام وجود دارد که فعلاً مجال بیان آن نیست.

این جنایات یک توقعی را در میان جوانان و مردم غیور ایران و همه کسانی که قلبشان برای اسلام می‌تپد ایجاد کرده بود که ایران باید یک پاسخ محکم به این غده سرطانی بدهد و بحمدلله وعده صادقی که رهبری معظم انقلاب نسبت به تنبیه متجاوز داده بودند به وقوع پیوست.

ما نمی‌خواهیم از جنبه حقوقی بحث کنیم که آیا از جهت قانونی چنین امری در صحنه بین الملل جایز است یا نه؟ حقوقدانان و تحلیل‌گران سیاسی اذعان دارند وقتی به کنسولگری یک کشور حمله شود گویا به خاک آن کشور حمله شده و بر اساس بعضی از بندهای منشور سازمان ملل پاسخ به متجاوز یک کار قانونی در عرف بین الملل است هر چند با کمال تأسف امروز قانونی درعرصه بین الملل علیه قدرتهای استکباری رعایت نمی‌شود.

این تجاوزهای آمریکا و اسرائیل در مناطق مختلف دنیا هیچ کدام ضابطه قانونی ندارد. حضور آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه و نظایر زیاد دیگر. ولی ما به جنبه دینی مسئله که پاسخ محکم به تجاوز دشمن است از منظر دین می‌پردازیم، از نگاه دین مقابله با اسرائیل اولا از مصادیق بارز دفاع است که یک حق مسلم عقلایی و مشروع است و ثانیا از مصادیق روشن جهاد ذبی است یعنی جهادی که برای حفظ اساس اسلام است، امروز به خوبی برای جهانیان روشن گردیده که اگر کسی به مقابله با اسرائیل برنخیزد او به دنبال هدم اسلام و کعبه و مدینه و عتبات و همه آن چیزی است که به عنوان مظاهر و شعائر اسلامی مطرح است.

اساساً صهیونیزم برای مقابله با اسلام خلق شده است هر چند به دنبال چپاول منابع مسلمین هم بوده و هست. از این‌رو بر هر مسلمانی لازم است به هر نحوی که می‌تواند با او مقابله کند، انقلاب ما که برای تحقق اسلام و حفظ مکتب اهل بیت(ع) است باید چنین آرمانی داشته باشد و در مقابل کسانی که بخواهند با اسلام مقابله کنند محکم بایستد.

البته همان‌طور که اسلام در بحث جهاد، اصل را بر مسئله جنگ نمی‌نهد، نظام اسلامی ما هم چنین است. امروز برای دنیا روشن شده که ایران به دنبال جنگ نیست، ایران می‌خواهد با همه دنیا ارتباط منطقی و معقول داشته باشد اما در برابر کسانی که بخواهند با او مقابله کنند محکم می‌ایستد.

شما می‌بینید دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کنند، سرداران عزیز ما را به شهادت می‌رسانند، داعش را ایجاد می‌کنند و این جنایت‌های فجیع را در غزه مرتکب می‌شوند، این چه پیامی دارد و چه مسئولیتی برای ما ایجاد می‌کند؟ روشن است که هر مسلمان و هر فرد آزاده‌‌ای به هر نحوی که می‌تواند باید با آن مقابله کند و در رأس همه و در صف مقدم مجاهدان، نظام اسلامی ایران قرار دارد. این نظام باید در مقابل اسرائیل بایستد، این نظام باید برای نابودی و ریشه‌کن ساختن صهیونیزم تلاش کند، این «باید» یک باید دینی و بر اساس مبانی دینی ماست نه فقط یک باید سیاسی!

دراین حرکتی که واقع شد باید دست نیروهای مسلح و برادران سپاه را بوسید، و در درجه اول به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) که حجت حیّ خدای تبارک و تعالی است‌ و همه این رشادت‌ها برای کسب رضایت آن حضرت است تبریک عرض می‌کنیم، به رهبری معظم انقلاب، فرمانده کل قوا و نیروهای مسلح جان بر کف و مردم غیور ایران و آزادگان جهان تبریک می‌گوئیم. آنچه مهم است این است که باید مراقب باشیم، هدف ما یک هدف دینی و کاملاً مبتنی بر منطق است، اینطور نیست که حتی ایران بخواهد قدرت خودش را به رخ بکشد. نشان دادن قدرت، وجه شرعی و منطقی می‌خواهد که البته آن را هم دارد، اما این پاسخی بود که باید داده می‌شد.

جنایات بی‌شمار این رژیم و عدم پاسخ به آن، در حال ایجاد‌ زمینه یأس و ناامیدی در بین مردم شرافتمند بود، حتی خود اسرائیلی‌ها می‌گفتند ایران ادعا دارد و لفاظی می‌کنند و چنین جرأتی ندارد به ما حمله کند اما بحمدلله امروز آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ» و «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» و وعده صادقی که رهبری معظم دادند با رمز یا رسول الله(ص) فعلیت و تحقق پیدا کرد تا دشمن سر جای خود بنشیند و دیگر فکر خطای بزرگی را نکند، ان شاء الله به زودی شاهد زوال این رژیم غاصب باشیم.

استاد ابوالقاسم علیدوست

در آیات و آموزه‌های اسلامی آیه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ» یک اصل را در مبانی فقهی بیان کرده است. اصل «اعداد» و اصل «مقابله به مثل» راهبردی در پاسخ به متجاوز را بیان می‌کند. نمی‌شود که جنایتی از سوی دشمن صورت گیرد و جمهوری اسلامی عکس العمل مقتضی را نداشته باشد بلکه باید پاسخ دهد. حمله گذشته توسط سپاه، عکس العمل جنایت رژیم صهیونیستی در سوریه است.

عملیات «وعده صادق» در واقع نشان داد که جمهوری اسلامی دوران «بزن در رو» را خاتمه داده است و این شعار خود را عملی کرده است. باید منتظر عکس العمل رژیم صهیونیستی بود. رژیم اشغالگر قدس طبیعتا این عملیات را بدون پاسخ نمی‌گذارد از این رو باید از دستاورد‌های آن به شدت محافظت کرد.

ملت و دولت باید تلاش کنند تا طوری عمل نشود که دستاورد این اقدام از دست برود. مردم و همه بزرگان باید برای کشور و نیروهای مسلح دعا کنند و همه تلاش کنند که در برابر رژیم متجاوز ایستادگی کنند.

استاد سید محمدرضا مدرسی

بسم الله الرحمن الرحیم «إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا» درود و سلام بر قهرمانانی که بزرگترین مراکز فساد در جهان امروز را مورد حمله جانانه خود قرار دادند و وحشی‌های خون‌آشام صهیونیست را تنبیه کردند. امیدواریم این مقدمّه‌ای باشد برای محو رژیم خون‌خوار و پر قساوت صهیونیستی؛ و درود و سلام بر فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) که با تدبیر و فرماندهی خود نیرو‌های مسلّح کشور جمهوری اسلامی ایران را به قلّه‌های عظمت و عزّت رساندند؛ و درود و سلام بر شهدا و ایثارگران راه اسلام و بر امام راحل بزرگوار و همه مجاهدان راه حقّ که کشور عزیز ایران را از پایین‌ترین درّه‌های ذلّت تحمیلی استکبار به بالاترین ستیغ‌های عزّت الهی و انسانی بالا بردند.

دشمن پر قساوت صهیونیستی و حامیانش بدانند که اگر به شرارت ادامه دهند عواقب وخیم‌تری در انتظار آنان است و دوران رذالت‌ها و شرارت‌ها به سر آمده است. کشور‌های منطقه بدانند که همراهی و یا سکوت در برابر این رژیم سفّاک سیری ناپذیر، ثمری جز خسارت برای آنان نخواهد داشت و این رژیم هر کجا نفوذ کند جز تباهی و فساد همراه خود نخواهد آورد. با سپاس به درگاه الهی، یاری بیشتر و فرج مولایمان امام عصر (عج) منتقم جهانی ستمگران را درخواست دارم.

استاد محمدجواد علوی بروجردی

دعا می‌کنیم تا خداوند جیوش مسلمین را بر کفار ظفر داده و شرّ اسرائیل به دشمنان برگردد. نمی‌توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه به راحتی گذشت. وضعیتی که الان در غزه شاهد هستیم، کشتار مسلمان‌ها، کشتار کودکان، مسئله‌ای نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت.

متأسفانه دنیای اسلام شاهد اختلافات و مصیبت‌های بسیار عجیب و غریبی است و ما می‌بینیم که در همین جنگ غزه و این کشتاری که از مسلمان‌ها صورت می‌گیرد، دولت‌های اسلامی اقدامی در مقابل دشمن انجام نمیدهند، برخی از آنها نه تنها کمک نمی‌کنند، نه تنها به صورت زبانی هم محکوم نمی‌کنند، که برعکس به دشمن کمک می‌کنند!

در این شرایط و این وضعیتی که واقع شده و کسانی که حمایت می‌کنند و عزیزانی که در کنار این مردم مظلوم ایستادند، ما برای آنها دعا می‌کنیم، امیدواریم خداوند یاریشان کند. شنیدیم دیشب نیز از طرف ایران، حرکاتی بر علیه آنها انجام شده که امیدواریم خداوند ان شاء الله جیوش مسلمین را بر کفار ظفر و پیروزی دهد انشاء الله، و این عقده‌ای که به نام اسرائیل نزدیک هفتاد سال است توسط دشمنان در دل کشورهای اسلامی درست شده است، تا مایه شر باشد، مسلمانان را از سرزمین فلسطین بیرون کردند و مهاجرهای یهودی هجوم آوردند و بعد کشتاری که در طول این مدت انجام شده، و همین الان نیز به وسیله ی شهرک نشین‌ها هر روز چند نفری قربانی می‌شوند چرا که آنها مسلح هستند و مسلمان‌ها بی پناه؛ دعا می‌کنیم روزی بیاید که ببینیم این شر برای همیشه به خودشان برگردد!

استاد علی‌اکبر رشاد

این فتح الفتوح خیبر شکن را به ساحت قدسی حضرت حجت و به محضر مبارک نائب بر حق اش و به فرزندان و یاران آن بزرگوار در جبهه نبرد به ویژه سپاه قهرمان تبریک عرض می‌کنیم. این پیروزی عظیم اصحاب امیرالمومنین(ع) و شیعیان و شیفتگان یک اتفاق عظیم را در تاریخ منطقه و تاریخ اسلام و تاریخ جهان رقم زد.

بار دیگر تاریخ ورق خورد و تاریخ بشر معاصر، تاریخ غرب آسیا و خاورمیانه و تاریخ جهان اسلام دیگر شد و مقطع جدیدی آغاز شد و شیعیان امیرالمومنین نشان دادند همان گونه که با خیبر گشایی، امیرالمومنین و مولای ما بود که مهر مرگ بر صفحه حیات یهودیت زد، باز این شیعیان هستند که اسرائیل قدارِ جبار و جعلی را از صفحه روزگار حذف می‌کنند.

امروز تنها نیرویی که در سراسر جهان از مظلومین دفاع می‌کند و در مقابل استکبار، تعدی، تجاوز و جباریت و کفر و کبر می‌ایستد این جبهه شیعیان و شیفتگان آن حضرت هستند. این پیروزی را به فرمانده قهرمان و شجاع و مدبر و مدیر و کاردان و مقتدر و قدرتمند اما مظلوم این جبهه عظیم تبریک عرض می‌کنیم و به خاطر نعمت وجود این مرد بزرگ و عبد صالح خدا به بارگاه خدا سجده سپاس می‌ساییم و شکر گذاریم.

ملت ایران از رهبری برخوردار است که در کره زمین بی نظیرند در حالی که امروز در سراسر جهان و اکثر سرزمین‌ها، فرمانروایان، امیران و سلاطین و روسای جمهور عموما افراد فاسق و فاجری هستند اما تنها این نقطه از جهان از کره زمین است که یک عابد و زاهد فقیه و سیاستمدار، مجاهد و شجاع و عدالت خوان و پناه مظلومان در راس امور هستند.

شخصیتی جامع که تاریخ اسلام نظیرشان را کمتر دیده و به سرانگشت تدبیر و تفکر و زهد و توسل توانسته است در نقطه نقطه منطقه ارتشی را سامان دهد و ایران امروز دو ارتش ندارد و در حال حاضر در سراسر منطقه ما چندین ارتش داریم که هر یک به تنهایی از عهده نبرد با صهیونیسم بر می‌آیند و برای مقابله با ابرقدرت پوشالی قادرند امریکا را به بازی بگیرند.

ملتی که تا ۸ سال قبل با پای برهنه و پارچه به کمر و خنجری که به سینه بسته و با سلاح بسیار قدیمی متعلق به صد سال پیش می‌جنگید امروز بوسیله موشک با ابرقدرت کره زمین مقابله می‌کند و کشتی آنها را تصرف می‌کند و در داخل کشتی نماز عید فطر برپا می‌کند و این به استهزا گرفتن قدرت امریکاست. یکی از گروه‌های مقاومت که محصورترین گروه در کره زمین است سالهاست که در حصر است به تنهایی در مقابل اسرائیل ۷ ماه ایستاد و اسرائیل به هیچ هدفش دست نیافت. ما در نقطه به نقطه منطقه ارتش مستقل جهادی داریم و این آن چیزی است که دنیای کفر را از ما هراس ناک کرده است.

این همان است که امام وعده می‌داد و آرمان او را خلف صالح اش محقق ساخت. یعنی ایران امن؛ این جا فرمانده عظیم منطقه جهانی ایستاده و به سرانگشت تدبیر در هر اشاه‌‌ای یک جبهه را فعال می‌کند و دشمن را به ذلت می‌کشاند. خدا را سپاس می‌گوییم به دلیل وجود این نعمت و این عزتی که انقلاب نصیب ایران و شیعیان و همه مسلمانان و مستضعفین کرده است. خدا را سپاسگذاریم که تنها ملتی هستیم که از سرپرستی ولایت فقیه برخورداریم و چنان که امام عزیز فرمود پشتیبان ولایت وفقیه شویم تا کشور در امان باشد.

امروزه ما از اطاعت به سرافرازی‌ها رسیدیم زمانی بود برای تولید فشنگ هم مشکل داشتیم برای سیم خادار هم باید منت دولت‌ها را می‌کشیدیم و هیچ جای کشورمان از موشک‌های عاریتی صدام در امان نبود اما امروز هیچ جای دنیا از دشمنان اسلام و تشیع و ایران از موشک‌های ما در امان نیست و هراس دارند.

تاریخ یگری رقم خورد و مبدا تاریخ جدیدی به وجود آمد باید تاریخ منطقه را به قبل از شب ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ و بعد از آن زمتن تقسیم کنیم همه چیز در منطقه تغییر می‌کند همه چیز در جهان تغییر می‌کند این اتفاقات در همیشه تاریخ رخ می‌دهد برای تغییر تاریخ همان شب امریکاییها گفتند این بزرگترین موشک باران تاریخ است و هیچ وقت در تاریخ ، جبهه‌‌ای جبهه دیگر را موشک باران نکرده است که موشک‌ها این طور عبور کنند و مناطق حساس را هدف قرار دهند. این اتفاق عجیبی است امریکا هم نتوانست کار موثری انجام دهد در حالی که قول حمایت داده بودند گفته شد دیشب تنها شبی بود که بعد از ۱۹۰ روز بچه یتیم‌های غزه به راحتی خوابیدند و این ارزش زیادی دارد.

جنگ جنگ است و امکان دارد دشمن جواب بدهد اما جوابی سخت تردریافت می‌کند صبر ایران و فرماندهی حکیم نظام مقدس حدی دارد و وقتی فرمودند تنبیه خواهیم کرد این وعده صادق به فرمان ایشان دلیرمردان جبهه اجابت کردند بدانند که آن وعده‌‌ای که فرمودند رهبری این گونه محقق می‌شود این‌ها از ترس تاسیسات اتمی را رها کرده و فرار کردند. خسارت حمایت از اسرائیل برای آنها سنگین است همان طور که از راه اندازی داعش زیان دیدند، امروز اسرائیل امنیت و قدرت غرب را هم تهدید می‌کند و هیچ سودی برای آنها نخواهد داشت و اگر دنبال امنیت هستند باید بساط این رژیم جعلی را جمع کنند.

استاد عباس کعبی

عملیات مهم و راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی را تبریک می‌گویم. تنبیه رژیم متجاوز با غرش موشک‌های انبوه و مقتدر سپاه لطف خدا و نقطه عطف تاریخی در انقلاب اسلامی است که باید اسم آن را انقلاب موشکی به سمت بسترسازی برای آزاد سازی و مرگ تدریجی صهیونیسم بگذاریم. با این تنبیه متجاوز علاوه بر پاسخ به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، اقتدار منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حد قدرت تثبیت شده بین المللی ظهور و بروز کرد به گونه‌ای که آمریکایی‌ها از عملیات تروریستی اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران اظهار پشیمانی کردند و گفتند اسرائیلی‌ها خطای راهبردی داشتند، بلکه راهبرد نداشتند و احساساتی عمل کرده و به عواقب این تجاوز آشکار توجه نکرده بودند.

استاد سیدحسن خمینی

بسمه تعالی. ٱلنَّارُ یُعرَضُونَ عَلَیهَا غُدُوّا وَعَشِیّا وَیَومَ تَقُومُ ٱلسَّاعَهُ أَدخِلُوٓاْ ءَالَ فِرعَونَ أَشَدَّ العَذَابِ[غافر ۴۶]. عملیات شجاعانه دیشب توسط فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است.

تقابل ایران با رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل وقاحت و تحلیل‌های غلط دشمن به یک ضرورت گریز ناپذیر تبدیل شده بود و این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود. فراموش نمی‌کنیم که رژیم سفاک اسراییل در طول این سالها تا چه اندازه در قتل ایرانیان و آزادیخواهان پافشاری کرده است و تا چه حد منافع ملی ما و هویت اسلامی مسلمانان را دستخوش تاراج قرار داده بود.

تداوم حملات و ترورهای اسراییل به مواضع و شهروندان ایرانی، در بیش از یک دهه گذشته، در داخل و خارج کشور، گویی این باور و ذهنیت ناصواب را در میان دشمنان و حتی برخی ایرانیان ایجاد نموده بود که ایران توانائی تقابل مستقیم با اسراییل را نداشته و صرفا به جنگ و یا پاسخ غیرمستقیم اکتفا خواهد کرد. ذهنیتی که امروز کاملا از بین رفته است.

طبیعی است که ایرانیان بیش از هر کشور دیگر از جنگ‌های تحمیلی آسیب دیده و لذا هرگز به دنبال آن نبوده اند، ولی از سوی دیگر نشان داده اند که در مقابل جسارت و تعدی دشمنان نیز ساکت نخواهند نشست.

امروز نیز همه باید به قدرت ملی خود ببالیم و با تکیه همه جانبه بر مردم عزیز که مهم ترین مولفه قدرت هستند، در برابر تهدید‌های خارجی متحد باشیم.

اینجانب ضمن تبریک این عملیات شجاعانه به فرماندهی معظم کل قوا و رزمندگان سرافراز، رضوان الهی را برای امام بزرگوار(س) مسألت دارم که روح خودباوری و عزت را در مردم ما دمید و به روان شهیدان سرافراز درود می‌فرستم که پیشگامان این راه بودند.

استاد سید یدالله یزدان‌پناه

بسم الله القاصم الجبارین. پاسخ دندان شکن و تنبیه پشیمان کننده نیروهای نظامی ایران اسلامی به دشمن صهیونیستی، موجی از شادی در دل ملت‌های مسلمان پدید آورد و در مقابل این حرکت به‌هنگام و بخردانه در دل دشمنان به ویژه استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی رعب فزاینده‌ای را رقم زد. خداوند سبحان را بر این نعمت بزرگ سپاسگزاریم و پیشانی خضوع را بر آستانه آن حقیقت بی‌همتا فرود می‌آوریم و از صمیم دل بر این منّت بی مانند شکر می‌کنیم.

دشمن صهیونیستی در این رویداد مهم به وضعیتی رسیده است که چه اقدام بعدی جاهلانه را انجام دهد و چه دست از اقدام بردارد، در هر دو صورت سقوط و زوال خود را به شدت نزدیک کرده است و هر دو صورت برای این دشمن شرور و خبیث و کودک کش باخت خواهد بود و این نیز منّت دیگر خدای متعال است.

تمدن غربی با شرارت ذاتی‌اش و مادی گرایی نهادینه‌اش باید منتظر عقب‌نشینی‌های تمدنی وسیعی باشد و ما باید طلعت زیبای تمدن معنوی الهی اخلاقی و اسلامی را شاهد باشیم.

بنده همچون همه مردم ایران اسلامی بر درایت و شجاعت و حکمت_رهبر_معظم_انقلاب خضوع می‌کنم و نیز دست و بازوی دلاورمردان نظامی این فرزندان حیدر کرار و پیروان علی خیبر شکن را می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم. ایامی است که حق سبحانه بیش از پیش جلوه کرده است.

به توفیق الهی ملت مسلمان ایران در پشت رهبر و حکیم فرزانه ایران اسلامی متحد و یک‌دل خواهد بود و هشیارانه از این اتحاد و ایستادگی محافظت خواهد کرد.

استاد علی نصیری

اسرائیل طی ده سال گذشته بارها خسارت‌های جانی و مالی جبران ناپدیری به ایران وارد ساخت و حتی سردار کم نظیری همچون فخری زاده را در داخل تهران ترور کرد. حملات مکرر به پایگاه‌های ایران در سوریه و اخیرا حمله به سفارت ایران بارها ایرانیان را آزرده ساخت. در این مدت پیوسته سخن از انتقام سخت به میان آمد، اما هیچ گاه اقدام موثری رخ ننمود. سکوت پیوسته و اکتفا به رجز خوانی صرف، برای حیثیت کشور و نظام بسیار تلخ و گزنده بود.

حمله موشکی و پهپادی گسترده به اسرائیل فارغ از میزان خسارت‌های برجای گذاشته، پایان خوشی به همه سکوت‌های غیر قابل دفاع گذشته به شمار‌ می‌رود. حقا تسویه حساب شیرینی تحقق یافت.

از آن مهم تر شکستن هیمنه اسرائیل پس از چند دهه به حساب‌ می‌آید؛ زیرا سال‌ها است که هیچ کشوری جرات و جسارت حمله به گستاخی‌های این دولت غاصب را نیافته است.

ایران باید بکوشد با ورود پر شتاب به عرصه ساخت هواپیماهای نظامی پیشرفته و حتی تجهیز کشور به هر گونه سلاح که در اختیار دشمنان و رقیبان است، مبتنی بر دستور قرآن برای تمهید مقدمات دفاع در برابر دشمنان، همواره سطوت، قدرت و برتری خود را حفظ کند.

باری، یا باید از آغاز با انتخاب سیاست علنی نابودی اسرائیل وارد ستیز با دولت پلید آن نمی‌شدیم یا اگر وارد شده و متحمل خسارت‌ها شدیم، باید از قدرت و شوکت یک کشوری عظیم و پر قدرت همچون ایران، دفاع کنیم که گفته اند: شعر ناگفتن به از شعری که باشد نادرست / بچه نازادن به از شش ماهه افکندن جنین!

ایران نباید بگذارد اسرائیل جسارت واکنش پیدا کند و اگر واکنش نشان دهد، باید پای کار ایستاده و پیروزی آغازین خود را حفظ کند. حقا یکی از شادترین شب‌ها در عمر ایرانیان رقم خورد! شهامت رهبری در تهدید علنی اسرائیل و عملی ساختن آن تهدید، بسیار ستودنی است.

امروز حتی ایرانیان خارج از کشور که به گونه‌ها و بهانه‌های مختلف با نظام اسلامی فاصله گرفتند، در دل خود احساس غرور و سربلندی دارند؛ همان گونه که در میدان‌های ورزشی همواره شادی و شادمانی خود را از برد همشهریان خود آشکار ساختند.

آنان بسان اردشیر زاهدی به نخبگان علمی و سرداران رشید ایران که به رغم تحریم‌های مستمر و ظالمانه، قدرت نظامی کشور را تا این حد ارتقا دادند که اسراییل را به رغم حمایت‌های مستمر دول قاهر این گونه تحقیر کردند،‌ می‌بالند و به احترام آنان از جای خود بر‌ می‌خیزند و کلاه از سر خود بر‌ می‌دارند!

خداوند شهدای هسته ای؛ به ویژه شهید تهرانی مقدم و شهید فخری زاده و شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید قاسم سلیمانی را با شهدای کربلا محشور فرماید و به همه فرزندان علمی و نظامی کشور که باعث عزت و سربلندی ایران شدند، قدرت و شوکت افزون ارزانی فرماید!

استاد عبدالکریم فرحانی

بسم الله الرحمن الرحیم فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا. خدای را شاکریم که “وعده صادق” غیور مردان سپاه اسلام محقق گردید و نتیجه ماه پر برکت رمضان و التجاء و تضرع مستمر به محضر ذات اقدس اله جهت نابودی هیمنه کفر و ظلم و نفاق نمایان گشت و رژیم غاصب صهیونیستی یک گام دیگر به پایان دوران منحوس خود نزدیک شد.

همانا تاکید قرآن و سنت بر این است که ظلم را أحدی غیر ازملت ضعیف و ذلیل قبول نمی‌کند و بحمدالله دلیران و مجاهدان این مرز و بوم به رهبری حکیمانه آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)، با تکیه بر همین اصل، به دفاع از حیثیت و شخصیت اسلام و امت آن پرداخته و فتحی دیگر را در کارنامه سراسر غرور و ایثار خود رقم زدند.

در این لحظه پرغرور رحمت واسعه الهی را برای تمام شهیدان و مدافعان حریم اسلام به ویژه مجاهدان طریق قدس و محور مقاومت مسئلت می‌نماییم. رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان جنایتکارش بدانند که در صورت تداوم شرارت‌ها، عواقب بدتری در انتظار آنان است و امتداد این وعده صادق ، به سرآمدن ظلم و جور و جنایت این قوم شرور خواهد شد که این وعده الهی است که روزی زمین از لوث وجود ظالم پاک و به دست صالحان خواهد رسید. «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»

استاد محسن اراکی

بسم الله الرحمن الرحیم. اقدام قهرمانانۀ سپاه مقدس پاسداران انقلاب اسلامی که با همراهی نیروهای سربلند ارتش جمهوری اسلامی در هجوم عدالت طلبانه به مراکز نظامی و اطلاعاتی رژیم شرور و منحوس غاصب سرزمین پاک فلسطین انجام گرفت دل مظلومین عالم را شاد و پوزۀ دشمنان اسلام بویژه آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را به خاک مالید.

بر خود فرض می‌دانم از جنابعالی و فرماندهی دلاور سپاه پاسداران و فرمانده مقتدر نیروی هوا فضای سپاه و فرماندهی معظم ارتش اسلام و تمامی همکاران و دست اندرکاران این اقدام مجاهدانۀ بزرگ تشکر نموده و از خدای بزرگ برای شما و تمامی رزمندگان_اسلام پیروزی نهائی عاجل بر سپاه کفر و ستم را مسألت دارم.

این پیروزی عظیم را ابتدا به وجود مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و سپس به مقام معظم رهبری مدظله و به همۀ ملت بزرگ ایران و جبهۀ پر افتخار مقاومت تبریک عرض می‌کنم و از خدای بزرگ پیروزی مردم فلسطین بویژه غزۀ صبور را خواستارم. «وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ»

استاد محمدباقر تحریری

بسم الله القاصم الجبارین. خداوند متعال را شکر می‌کنیم که نوبت دیگری دست انتقامش از آستین سربازان امام زمان علیه السلام و سپاه همیشه پیروز اسلام با پیروی از دستورات رهبر بصیر و الهی خود، حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته، بیرون آمد و سیلی محکمی بر صورت ذلیل رژیم صهیونیستی وارد کرد و امت قهرمان ایران و ملت مظلوم فلسطین و غزه و تمامی مسلمانان جهان و حق طلبان عالم را خوشحال کرد. إن شاء الله به زودی شاهد نابودی کامل این رژیم غیر انسانی خواهیم بود.

استاد محمود رجبی

بسم الله الرحمن الرحیم. إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ. با عنایت حضرت بقیه‌الله‌الأعظم -ارواحنافداه- و به دست نیروهای نظامی مخلص جمهوری اسلامی، رژیم غاصب صهیونیستی به خاطر خطای محاسباتی و اقدام سفیهانۀ خود، تنبیه شد. این اتفاق هرچند جریان رسانه‌ای صهیونیستی بخواهند آن را تقلیل دهند و کوچک نشان دهند؛ اثر خود را گذاشت و معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را تغییر داد. گام بعدی و تکمیل کننده این جهاد، جهاد رسانه‌ای است که با توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام و تلاش و اخلاص مجاهدان محقق خواهد شد؛ ان‌شاءالله. این پیروزی شیرین را به محضر بقیه‌الله‌الأعظم -ارواحنافداه-، رهبر معظم انقلاب -مدظله‌العالی-، جبهۀ مقاومت و امت اسلامی در سراسر دنیا تبریک عرض می‌کنم. وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

استاد مهراب صادق‌نیا

عملیات نیروهای نظامی و دفاعی کشورمان بر علیه رژیم اشغالگر و متجاور اسرائیل اسباب خرسندی و افتخار همه‌ی کسانی است که به ایران و امنیت آن دل بسته‌اند. تجربه‌ی پیدایش غیرطبیعی و اشغالگرایانه‌ی اسرائیل در خاورمیانه، همواره با ناامنی و کشتار، جنگ‌های دیوانه‌وار، و ترور همراه بوده است. پهبادها و موشک‌های ایران به هر میزان که اثرگذار بوده باشند، ابهت ساختگی این رژیم را زیر سؤال برده و اسباب امیدواری و وحدت نیروهای مقاومت در منطقه خواهند شد. به نوبه‌ی خود از این اقدام ستایش‌برانگیز نیروهای نظامی و دفاعی کشورمان سپاس‌گزار و از آن دفاع می‌کنم. امیدوارم این برگ درخشان با روایت‌ درست در فضای داخلی نیز اسباب وحدت، انسجام، و امیدواری شود.

استاد سیدمجتبی نورمفیدی

پیرامون قضایای اخیر و پاسخ قاطع و غرورآفرین ایران به رژیم غاصب قدس، لازم است از باب شکر و قدردانی از نعمت الهی قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی ایران مطالبی را عرض کنیم. چون حدیث نعمت و قدرشناسی از نعمت باعث نزول برکات الهی و موجب شکر الهی نسبت به بندگانش و باعث ازدیاد نعمت می‌شود؛ «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ»، به علاوه شکر بنده هم به دنبالش شکر خداوند را در پی دارد، به هرحال بعد از ماه‌ها تعرض و جنایت و ظلم به مردم مسلمان فلسطین و غزه، و همچنین تعرض به جمهوری اسلامی ایران به طرق مختلف، دیروز پاسخ محکم و قاطعی از ناحیه ایران به رژیم غاصب قدس داده شد. از هر منظری که به این عملیات نگاه کنیم، قابل تقدیر و تحسین است؛ هر کسی که اندکی غیرت داشته باشد، با هر عقیده و با هر مبنایی به این ماجرا نگاه کند، باید از این عمل قدردانی و آن را تحسین کند. اینکه من عرض می‌کنم از هر منظر، واقعاً اینطور است.

اسرائیل ماه‌ها و بلکه سال‌ها در کشور ما اقدامات خرابکارانه داشته است؛ ترور و انفجار و عملیات ایذایی که منجر به شهادت برخی هموطنان و نیروهای زبده و نخبه ما شده است. در ماه‌های اخیر هم چندین نفر از نیروهای مؤثر و مستشاران ما را در سوریه به شهادت رساندند؛ آخرین اقدام ظالمانه و تجاوزگرانه آنها، حمله به کنسولگری ایران در دمشق بود که طیّ آن عده‌ای به شهادت رسیدند. پاسخ به چنین تجاوزاتی قطعاً لازم بود؛ هم شریعت ما را مکلف کرده به پاسخ به دشمنان که این در واقع نوعی دفاع است؛ اگر پاسخ این اقدامات داده نشود، جسارت و جرأت و طمع دشمن برای تعرض و اقدامات بعدی بیشتر می‌شود. به علاوه ظلمی که اسرائیل طیّ بیش از هفتاد سال به مردم مسلمان فلسطین کرده به خصوص ظلم کم‌نظیری که در ماه‌های اخیر روا داشته و ده‌ها هزار کشته و مجروح و خسارت‌های فراوانی مادی به عمل آورده است. ما از آن منظر هم بالاخره در برابر ظالم یک وظیفه‌ای داریم.

از نظر موازین بین‌المللی هم که نگاه کنیم، طبق منشور ملل متحد، کشوری که مورد تعدی قرار بگیرد، حق پاسخ و دفاع از خودش را دارد؛ و حمله اسرائیل به کنسولگری ایران هم یک نوعی تعدی به جمهوری اسلامی ایران بود. از نظر عقلایی هم که مسئله را ارزیابی کنیم، روش عقلا در همه عالم در طول تاریخ این است که دشمن سر جایش نشانده شود و باید در برابر تجاوز ایستادگی کرد. همه ادیان چنین حقی را قائل هستند. از موضع سیاسی و بازدارندگی و مؤلفه‌های قدرت هم که نگاه کنیم، این کار لازم بود انجام شود، چون واقعاً صرف نظر از اعتقادات و زیربناهای فکری نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران، اساساً از منظر سیاسی محض این اقدام به عنوان یک اقدام بازدارنده بسیار لازم بود؛ اصلاً بازدارندگی خودش یک قدرت است و الحمدلله در ایران قدرت بازدارندگی روز به روز تقویت شده است. به هرحال تجهیزاتی که در اختیار ایران هست، این قدرت بازدارندگی را برای ایران فراهم کرده است.

نتایجی که این اقدام در پی داشت، واقعاً نتایج مهمی است؛ به اذعان بسیاری از کارشناسان سیاسی ـ نظامی چه در دنیای عرب و چه خارج از جهان عرب، یک فصل جدیدی در معادلات منطقه ایجاد شد، یک حرکت تازه‌ و فضای جدیدی شکل گرفت؛ این خیلی مهم است. فضای جدید این است که اسرائیل علی‌رغم هیاهوهای فراوان، بسیار شکننده و آسیب‌پذیر است، و مسلمانان و دولت‌های منطقه برای چنین اقدامی در مقابل تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی جرأت پیدا می‌کنند؛ این چیز کمی نیست. اینکه به هرحال آنها را مجبور می‌کند که در این فضا و در این معادله جدید به گونه دیگری عمل کنند. موج غرور و شادی و شعفی که در بین مسلمانان منطقه ایجاد شد، این احساسات و غرور دینی که شکوفا شد، نتیجه مهمی است. همچنین مرهمی بر زخم‌های عمیق مردم غزه بود. در داخل ایران هم احساس غرور در ملت ایران تقویت شد، واقعاً همه اینها باعث افتخار است و ما باید تشکر و قدردانی کنیم از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای انتظامی که همه اینها در راه حفظ آرمان‌های انقلاب و تمامیت ارضی کشور شهید و مجروح می‌دهند؛ ما از همه اینها باید تشکر کنیم. همچنین از رهبر معظم انقلاب که این اقتدار را عینیت بخشیدند و احساس غرور و افتخار را در ملت‌های مسلمان و در ملت ایران تقویت کردند. خداوند ان‌شاءﷲ پشت و پناه همه آنها باشد.

استاد محمد محمدی قائینی

بسم‌الله قاصم‌الجباری. خدای متعال در سوره مائده، آیه ۲۲ می‌فرمایند: «َتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَهً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا»؛ شما یهودیان و مشرکین را دشمن‌ترین افراد نسبت به مومنین و مسلمانان می‌یابیم.

این آیه شریفه اشاره به صهیونیست‌ها دارد. همان یهود حق‌ستیز که اسرائیل رژِیمی است غاصب، جعلی، آدمکش، مفسد فی‌الارض و ناقض قوانین بین‌المللی و انسانی.

در جای دیگر در سوره اسراء آیه ۳۳ می‌فرمایند: «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً»؛ هرکس مظلوم کشته شود ما نسبت به ولی او سلطه قرار داده‌ایم و اختیار داده‌ایم که او بخواهد انتقام بگیرد.

می‌دانید که صهیونیست‌ها؛ این یهود عنود، مردم غزه بلکه فلسطین را در طول این ۷۵ سال چه‌قدر تحت فشار و ظلم قرار داده است. با مردم مسلمان کشورهای اسلامی چه رفتارهایی داشتند. با خود مردم کشور ما ایران؛ چه‌قدر بزرگان و افراد مختلف را ترور کردند. بمب‌گزاری های متعدد انجام دادند. مراکز اقتصادی و صنعتی ما را تخریب کردند. مردم لبنان را در حمله‌ها و جنگ‌های مختلف نابود کردند. در ملت‌های مستضعف آفریقا و آمریکای جنوبی جنایت‌های انسانی و اقتصادی به بار آوردند.

همچنین در سوره نور، آیه ۵۵ می‌فرمایند: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ»؛ خداوند به مومنین و کسانی که دنبال عمل صالح هستند، وعده داده‌اند که این‌ها را در زمین جانشین می‌گرداند آن‌چنان که قبلا نیز چنین کرده است که مومنین را جانشین ظالمان می‌گرداند.

در دوران کنونی ظالم‌تر از رژیم آدم‌کش اسرائیل که مصداق واضح ظالم، کافر و فتنه‌گر است را نمی‌یابیم.

استبکار جهانی به سرپرستی آمریکای جنایت‌کار و هم‌پالگی هایش انگلیس، فرانسه و آلمان  از هیچ ظلم و فشاری به امت‌ها و بشرهای دنیا کوتاهی نمی‌کنند و دست برنمی‌دارند.

در حقیقت این عملیات ایران که به نام وعده صادق نامیده شده است، مصداق بشارت خداوند در سوره احزاب آیه ۲۲ می‌باشد: «لَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا».

این عملیات در پاسخ به ترور سردار موسوی در سه‌ماه قبل، بمباران سپاهیان ما در بوکمال و شهرهای دیگر سوریه در ماه‌های گذشته و در پاسخ حمله به کنسولگری و مرکز سیاسی ما است که متاسفانه مجامع جهانی سکوت کردند.

در حقیقت عملیات «وعده صادق» وعده‌ی الهی است که شما را بر کفار و مشرکین پیروز می‌کنیم. این عملیات باعث شد که هم روحیه ملی و مذهبی کشور ما و کشورهای اسلامی بالا رود و نیز مستضعفین جهان امیدوار به پیروزی حق بر باطل شوند و هم اینکه در دل دشمنان ما رعبی ایجاد شد که این‌ها از عاقبت کارهایشان بترسند. و همچنین ایجاد بازدارندگی نسبت به تهدیدهای آینده‌ای است که در ذهن می‌پرورانند.

در نهایت عملیات «وعده صادق» عبارت بود از اظهار غیرت دینی و ملی مردم ایران. چرا که امام صادق علیه‌السلام در کتاب کافی جلد۵ صفحه ۵۳۶ می‌فرمایند: «إنَّ اللّه َ تَبارکَ وتَعالى غَیورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیورٍ»؛ خداوند غیرتمند است و انسان‌های غیر‌تمند را دوست می‌دارد.

اینکه ما مورد ظلم واقع شویم و از خود عکس‌العمل نشان دهیم و از کیان، عقیده و عزت خود دفاع کنیم، خدای متعال این امر را محبوب و مطلوب می‌دانند و تشویق به آن می‌کنند. و کسانی که اهل غیرت‌اند مصداق این اسم و صفت خدایی هستند.

امیدواریم با تلاش‌های هرچه بیشتر و اظهار قدرت بیشتر اسلام و جمهوری اسلامی و کشورهای اسلامی به‌زودی شاهد برچیده‌شدن ظلم، ستم و جنایت بر روی این کره خاکی باشیم. این اقدام سرافرازانه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه دلاورمردان سپاه پاسداران تبریک گفته و آرزوی توفیق و طول عمر و دوام توفیقات الهی را برای ایشان مسئلت دارم.  وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم وعده‌ی صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی محقق شد و قدرت ایمان و اقتدار نیروهای مسلح ایران یوم الله دیگری در تاریخ افتخارات ملت ایران ثبت کرد. دست قدرت خدا از آستین ملت ایران بیرون آمد و مشت محکمی بر پیکره‌‍ی ظالمین وارد ساخت «وَما رَمَیتَ إِذ رَمَیتَ وَلکِنَّ اللَّهَ رَمی.»

این حملات جان تازه‌ای به همه رزمندگان راه آزادی قدس دمید و جهان را به آزادی فلسطین و پایان نزدیک سقوط اسرائیل امیدوارتر کرد.

مرحبا به ملت شریف ایران و فرزندان مقتدرشان در نیروهای مسلح که سال‌هاست در میدان جهاد با جبهه ظلم جهانی حضور دارند و پناه مظلومان و مستضعفان هستند.سلام و رحمت الهی بر روح شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی (رحمت الله علیه) که عزت امروز ایران مدیون آنان است. و سلام بر فرمانده مقتدر ظلم ستیزی و مبارزه با ستمگران؛ حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی).

خداوند همه مجاهدان و رزمندگان مقاومت اسلامی را به تأییدات خود مستظهر و نصرت نهایی بشر را با ظهور قطب عالم امکان حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) محقق گرداند. إن‌شاءالله «اللهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَقَّ، وَ أَدْحِضْ بِهِ الْباطِلَ، وَ أَدِلْ بِهِ أَوْلِیاءَکَ، وَ أَذْلِلْ بِهِ أَعْداءَکَ»

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم وَ قالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّکُمْ مِنْ أَرْضِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنا فَأَوْحی‌ إِلَیْهِمْ رَبُّهُمْ لَنُهْلِکَنَّ الظَّالِمِینَ: ولی کفرپیشگان به پیامبرانشان گفتند: مسلماً ما شما را از سرزمین خود بیرون خواهیم کرد، مگر اینکه هم‌کیش ما شوید. پس پروردگارشان به آنان وحی کرد: ما قطعاً ستمکاران را نابود می‌کنیم. (آیه شریفه ۱۳ سوره مبارکه ابراهیم)

تردید در نابودی رژیم جنایتکار صهیونیستی، تردید در وعده‌ی الهی است. اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود؛ بیت‌المقدس مال مسلمین و قبله اول مسلمین است. (امام خمینی ۱۷ شهریور ۱۳۶۱)

شکر خدای را عزّوجلّ که توفیق حضور در زمانی را به ما داد که مردان و زنانش برای نابودی ظلم و استکبار و کودک‌کشی و نسل‌کشی مسلمانان شبانه‌روز مجاهدت و دعا و استغاثه می‌کنند.

دفاع مشروع نیروهای مسلح کشور از تمامیت ارضی کشور و انجام عملیات موشکی و پهپادی بامداد ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ به مواضع رژیم اشغالگر صهیونیستی که بر اساس فرمان امام خامنه‌ای(ادام‌الله‌ظله) در پاسخ به حمله هوایی این رژیم به سفارت ایران در سوریه، صورت گرفت را گرامی می‌داریم و از تمامی عوامل دخیل در این حمله به‌هنگام و مقتدرانه خصوصاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صمیمانه تشکر می‌کنیم.

این عملیات مقتدرانه که از خاک ایران و با اعلان رسمی مقامات کشور صورت پذیرفت، آرزوی دیرینه شهدا و صلحا بوده که به‌همین مناسبت تبریک صمیمانه خود را به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (ادام‌الله‌ظله) و ملت مسلمان ایران خصوصاً خانواده معزز شهدا، اعلام می‌داریم.

همچنین به رژیم کودک‌کش صهیونیستی و عمال داخلی و خارجی آن اعلام می‌کنیم هرگونه شیطنت ولو کلامی با انگیزه ایجاد تشویش اذهان عمومی بی‌پاسخ نمی‌ماند.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ وَ أَیُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِکَ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِکَ لِیَکُونَ دِینُکَ الْأَعْلَی وَ حِزْبُکَ الْأَقْوَی وَ حَظُّکَ الْأَوْفَی فَلَقِّهِ الْیُسْرَ، وَ هَیِّئْ لَهُ الْأَمْرَ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ، وَ تَخَیَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ الظَّهْرَ … (گزیده‌ای از دعای ۲۷ صحیفه سجادیه)

بارپروردگارا هر جنگاوری از پیروان دین تو که به ستیز با آنان برخاسته است یا هر مجاهدی از دنباله‌روان سنت‌های تو که به جهاد آنان رفته است تا دین تو برترین و حزب تو توانمندترین و بهره تو بیشترین باشد، خدایا آسانی را به او بنما و کار را برای او آماده ساز و پیروزی را برایش رقم زن و یارانی برایش برگزین و او را با توان‌مندی پشت‌گرم قرار بده.

دفاع بازدارنده دلیرمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت اسلامی در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان، و نیز صدها عملیات خرابکارانه و تروریستی در ۴۰ سال اخیر علیه نظام و مردم ایران، مجاهدتی تاریخی و به یاد ماندنی بود که قلب میلیون‌ها ایرانیِ وطن دوست و هر انسان آزاده‌ای در جهان را شاد کرد.

بی شک سیلی نخست فرزندان ایران اسلامی به دشمن تروریست و کودک کش صهیونیستی حرکتی شایسته در مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم بود.

سال‌ها اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها، با انواع ترفندهای مردم فریبانه، پوشانده می‌شد و گرگ‌های کودک کش با مظلوم نمایی، افکار عمومی جهان را به بازی می‌گرفتند.

امروز به برکت خون شهداء و مجاهدت مجاهدان جبهه مقاومت و بخصوص پس از طوفان الاقصی، چهره زشت صهیونیسم نمایان‌تر شد و با قتل عام هزاران زن و کودک مظلوم در زندان مناطق اشغالی، تصویری روشن از جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی را نشان داد.

دفتر تبلیغات اسلامی با احترام و درود به ارواح طیبه شهدای عزیز جبهه مقاومت، ضمن حمایت از همه فرزندان برومند اسلام در ایران و سرتاسر کشورهای محور مقاومت از فلسطین تا لبنان و سوریه و عراق و یمن که با رژیم صهیونیستی و حامیانش در حال مجاهده و مبارزه اند، اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دفاعی مشروع و منطبق بر موازین بین المللی و دینی دانسته و بر دست و بازوی رزمندگان سرافرازمان بوسه می‌زنیم.

وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا و خدا و رسول راست گفتند، و این دیدار دشمن جز بر ایمان و تسلیمشان نیفزود.

میانی اختصاص دارد، در ابتدا متون فراوری‌شده مصاحبه‌ها به همراه فهرست‌زنی و برخی رسیدگی‌ها به‌صورت یکجا عرضه شده و در مجلد اول تنظیم دیدگاههای مطرح‌شده در قالب دو بخش مجزای «صورت‌بندی» و نیز «تقاطع‌گیری مضمونی» تقدیم علاقه‌مندان شده است.

شناسایی و فرآوری دیدگاه‌های ناظر به هویت و کارکرد حلقه‌های میانی، تقویت اندیشه پشتیبانی‌کننده از پدیده حلقه‌های میانی، ابهام‌زادیی از فرآیند تشکیل و ساماندهی جریان حلقه‌های میانی، بررسی چالش‌ها و آسیب‌های مسیر تحقق حلقه‌های میانی، دستیابی به پیشنهادات جهت ارتقاء و تکمیل جریان حلقه‌های میانی و صورت‌بندی ایده‌ها پیرامون آینده حلقه‌های میانی از اهداف حاکم بر این پژوهش به شمار می‌رود.

بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

بسم الله الرحمن الرحیم. فَمَنِ اعْتَدَی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَی عَلَیْکُمْ. بقره/ ۱۹۴ الجُنُوُد بِإذنِ اللّه حُصُونُ الرَّعیَّهِ وَ زَینُ الوُلاهِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّهُ إلاّ بِهِم. نهج‌البلاغه، نامه۵۳ «لشکریان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت‌اند و کار شهروندان، جز به آنان استوار نمی‌شود.»

اقدام نیروهای مسلح و فرزندان غیور ایران اسلامی در اعمال حق قانونی و مشروع خود طبق ماده ۵۱ منشورملل متحد و حملات غرور آفرین پهپادی و موشکی به لانه عنکبوتی اسرائیل کودک‌کش و جنایتکار، موجی از شادی و غرور در میان مستضعفین عالم خصوصا مظلومین فلسطین و نوار غزه که چندین ماه شاهد جنایات سبعانه آن رژیم نامشروع و خبیث بودند، ایجاد کرد و نور امید به پیروزی جبهه حق و اضمحلال این غده سرطانی را پرفروغ‌تر کرد.

رژیم منحوس اسرائیل گویا فراموش کرده است این بیان رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌الله که فرمودند:«دوران بزن دررو تمام شده، اگر بزنید می‌خورید». پس از حمله ناجوانمردانه اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق و به شهادت رساندن شماری از بهترین سرداران و فرزندان عزیز ایران اسلامی، آهنگ انتقام‌ساز و انتقام، اکنون آغاز شد. و در دل نیمه شب شهاب‌های شب‌شکن ایران به پرواز در آمدند و لانه شیاطین را با رمز مبارک یارسول الله مورد هدف قراردادند وَ جَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِلشَّیَاطِینِ وَأَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابَ السَّعِیرِ.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن حمایت همه جانبه و تشکر از این اقدام سراسر غرور و افتخار نیروهای مسلح به این مسئله تاکید می‌نماید جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

بی گمان امت اسلام و ملت بزرگ شجاع ایران در این جهاد مقدس و دفاع از اسلام و امت اسلامی و منافع ملی در کنار رزمندگان اسلام و محور مقاومت خواهند بود و حوزه‌های علمیه و روحانیت با تاسی به مراجع عظام و همراه ملت ایران در این میدان حضور نقش آفرین خواهد داشت و علما و نخبگان و مراکز دینی سراسر عالم و نهادهای بین المللی را به دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین و حمایت از دفاع و مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی فرا‌ می‌خواند. و ما النصر الا من عند الله

حوزه علمیه خراسان

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ؛‌ای کسانی که ایمان آوردید، اگر خدا را یاری کنید یاریتان می‌کند و قدم‌هایتان را استوار می‌گرداند(محمد/ ۷)

پاسخ قاطع و محکم سپاه پاسداران محبوب انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، موجب خوشحالی و تسکین قلوب داغدیده ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی شد.

موشک باران مقرهای اسرائیلی توسط دلاورمردان سپاه، هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را، در جنگ سخت در هم کوبید و نشان داد در صورت شیطنت مجدد رژیم کودک کش و یا دخالت آمریکا و دیگر ایادی مزدور آنان، ضربه دوم سهمگین‌تر و عملیاتی‌تر خواهد بود.

عملیات موفقیت آمیز دیشب سپاه پاسداران، قدرت جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید، تا دشمنان این ملت بدانند، ایران بر سر منافع ملی و تمامیت ارضی خود با دشمنان مماشات نخواهد کرد و به برخی غافلان داخلی گوشزد نمود که این دشمن خون آشام جز زبان قدرت، چیز دیگری را نمی‌شناسند.

حوزه علمیه خراسان همراه با ملت شریف ایران با شکر و سپاس خدای متعال، قدردان این اقدام شایسته مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص سبزپوشان مقتدر است، و با صراحت اعلام می‌‌دارد، که گوش به فرمان فرمانده کل قوا، عمار وار، آماده هر دستوری جهت انتقام اصلی از رژیم جعلی صهیونیست می‌باشد‌ و حمایت از سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را وظیفه خود می‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics