قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / علامه طباطبائی در حوزه مطالعات زنان جریان‌ساز بوده است/ مجموعه دانشگاهی کار خاصی در حوزه زنان تولید نکرده‌اند
علامه طباطبائی در حوزه مطالعات زنان جریان‌ساز بوده است/ مجموعه دانشگاهی کار خاصی در حوزه زنان تولید نکرده‌اند

جریان‌شناسی پژوهش‌ها در حوزه‌ی مطالعات زنان در ایران؛

علامه طباطبائی در حوزه مطالعات زنان جریان‌ساز بوده است/ مجموعه دانشگاهی کار خاصی در حوزه زنان تولید نکرده‌اند

نشست تخصصی با موضوع جریان‌شناسی پژوهش‌ها در حوزه مطالعات زنان در ایران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده، وپژوهش‌گران گروه فقه زنان در پردیس اصفهان برگزار شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، نشست تخصصی با موضوع جریان‌شناسی پژوهش‌ها در حوزه مطالعات زنان در ایران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد و پژوهش‌گران گروه فقه زنان در پردیس اصفهان برگزارشد.

زیبایی‌نژاد در این نشست علامه طباطبائی را یک فرد جریان‌ساز در حوزه مطالعات زنان قلمداد کرده و معتقد است در میان اندیشمندان شیعی از زمان علامه طباطبایی به این طرف صرفاً بحث‌های تبیینی صورت گرفته است. شاگردان علامه طباطبائی مثل شهید مطهری و آیت‌الله مصباح از مهم‌ترین کسانی هستند که اندیشه ایشان را امتداد داده‌اند.

وی نیز اظهار داشت: آیت‌الله جوادی هم در اوایل دهه شصت به مباحث زنان پرداخته و حاصل آن در کتابی گردآوری شده است که البته نمی‌توان با آن ارتباط برقرار کرد چرا که در این کتاب یک‌دستی دیده نمی‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده، افزود: در سال‌های اخیر افرادی هم‌چون آقای مهریزی و بستان نیز بر مسائل زنان متمرکز شده‌اند. آقای مهریزی متأثر از روشن‌فکری جهان عرب هستند. آقای بستان نیز در سال‌های اخیر چند اثر در حوزه جنسیت داشته‌اند که مهم‌ترین اثرشان «اسلام و تفاوت‌های جنسیتی در نهادهای اجتماعی» است.

زیبایی‌نژاد در ادامه به بررسی عملکرد مراکز دانشگاهی پرداخت معتقد بود به طور کلی مجموعه دانشگاهی کار خاصی تولید نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics