قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / علمای بحرین: خمس باید زیر نظر علما باشد
علمای بحرین

علمای بحرین: خمس باید زیر نظر علما باشد

علمای بحرین تأکید کردند: دست درازی به فریضه خمس با هر نامی که صورت بگیرد دست درازی به مذهب شیعه و نقض آشکار آزادی‌های مذهبی است که قانون اساسی کشور و تمام قوانین و معاهدات بین‌المللی آن را محترم دانسته است.

به گزارش شبکه اجتهاد، رژیم آل خلیفه به تازگی اعلام کرده که باید پرداخت و موارد مصرف خمس شیعیان زیر نظر دولت صورت بگیرد و وزارت دادگستری و امور اسلامی در این رابطه گفته که ما قصد دخالت در خمس شیعیان را نداریم، اما باید بدانیم این پول‌ها از کجا می‌آید و در چه راهی خرج می‌شود؛ اقدامی که با واکنش شدید علمای بحرین روبرو شد و در بیانیه‌ای اعلام کردند: خمس از مسلمات مذهب شیعه است و ما اجازه نخواهیم داد کسی در آن دخالت کند.

در بیانیه علمای بزرگ بحرین آمده: فریضه خمس، از مسلمان مذهب شیعه امامیه است که در طول تاریخ همواره تحت اشراف و نظارت علما و فقها و امنایی بوده که از این اموال در راه خدمت به دین و مصالح مسلمانان استفاده کرده‌اند و از اموری که از این دو هدف دور بوده پرهیز کرده‌اند.

علمای بحرین خاطر نشان کردند: دست درازی به این فریضه با هر نامی که صورت بگیرد دست درازی به مذهب شیعه و نقض آشکار آزادی‌های مذهبی است که قانون اساسی کشور و تمام قوانین و معاهدات بین‌المللی آن را محترم دانسته است.

این بیانیه توسط شیخ عیسی قاسم، سید عبدالله غریفی، شیخ عبدالحسین الستری و شیخ محمد صالح ربیعی امضا شده است./ حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics