قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / عوام امت اصلاح نمی‌شوند مگر خواص امت اصلاح شوند
عوام امت نمی‌شوند مگر خواص امت اصلاح شوند

‌‌آیت‌الله علوی گرگانی:

عوام امت اصلاح نمی‌شوند مگر خواص امت اصلاح شوند

‌‌آیت‌الله علوی گرگانی گفت: مسئولیت علما بسیار سنگین است، چون مسئولیتی الهی است. پیامبر اکرم «صلی الله علیه وآله» هم می‌فرمایند عوام امت من اصلاح نمی‌شوند مگر خواص امت اصلاح شوند. خواص را هم فرمودند علما و امرا هستند.

به گزارش شبکه اجتهاد، ‌‌آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار جمعی از علمای اهل سنت کردستان که در دفتر ایشان در قم برگزار شد، با اشاره به هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام و حضرت امام جعفرصادق(ع)، گفت: مسئولیت علما بسیار سنگین است، چون مسئولیتی الهی است. پیامبر اکرم «صلی الله علیه وآله» هم می‌فرمایند عوام امت من اصلاح نمی‌شوند مگر خواص امت اصلاح شوند. خواص را هم فرمودند علما و امرا هستند.

وی بیان داشت: باید بدانیم همه ما در پیشگاه الهی از یک پدر و مادر بدنیا آمدیم و آنچه که افراد را ممتاز می‌کند تقواست.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرمایند: آدمیزاد موجودی است که یک پشه او را اذیت می‌کند، یک عرق کردن او را متعفن می‌کند و یک آب پریدن در گلو او را می‌کشد. انسان مجموعه‌ای از درد در بدن است، زمان مرگش را هم نمی‌داند، تمام اعمال او هم ضبط شده است. اول انسان نطفه است، آخرش هم مردار است و در این میان هم چیزی ندارد که به آن تکبر بورزد.

وی بیان داشت: این است انسان و ما باید بدانیم اگر دست به یکدیگر بدهیم هیچ دشمنی نمی‌تواند ما را از مسیری که داریم منحرف سازد.

‌‌آیت‌الله علوی گرگانی گفت: بنده از منطقه استان گلستان هستم و در آن منطقه هم اهل سنت بسیاری حضور دارند و من نزد آنها رفته‌ام. اگر همه مذاهب اسلامی دست اتحاد به هم بدهیم و به منزله یک مشت بشویم همه دشمنان را در هم خواهیم شکست.

بنابر گزارش حوزه، ایشان نیز بیان کرد: دشمن می‌خواهد ما را به جان هم بیندازد و ما باید در مقابل دشمن مشترک با هم متحد و یکصدا باشیم و باید بدانیم دشمن، مرگ همه ما را می‌خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics