قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فتاوای مراجع شیعه اختلافات تشیع و تسنن را رفع کرد
فتاوای مراجع شیعه اختلافات تشیع و تسنن را رفع كرد

رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان:

فتاوای مراجع شیعه اختلافات تشیع و تسنن را رفع کرد

رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان گفت: فتاوای امام خمینی (ره)، آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله سیستانی موجب شد تا اکثر اختلافات تشیع و تسنن رفع شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، قربانعلی پورمرجان، مدیرکل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و احسان خزاعی، معاون امور مالی و اداری، با سفر به پاکستان از خانه فرهنگ ایران در لاهور بازدید و در نشستی با حضور یازده تن از مسئولین حزب جمعیت علمای پاکستان (شاخه نیازی) و نیز رؤسای فدراسیون فرهنگی ـ تجاری ایران و پاکستان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر امجد چشتی، دبیرکل حزب جمعیت علمای پاکستان (شاخه نیازی) در ابتدای این جلسه گفت: هدف تأسیس و تداوم فعالیت‌های این حزب، گسترش نظام محمدی (ص) و نگهبانی از رسالت و شخصیت رسول‌الله است.

او با بیان اینکه حزب جمعیت علمای پاکستان، بزرگ‌ترین حزب سیاسی و مذهبی اهل تسنن در پاکستان است، ادامه داد: مسئولین حزب پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و زمانی که امام خمینی (ره) در پاریس بودند، از ایشان حمایت و از فرامین‌شان اطاعت کردند.

خواهان گسترش وحدت شیعه و سنی هستیم

امجد چشتی افزود: با اعمال گروه‌های تکفیری مخالف و آن را محکوم می‌کنیم و خواهان گسترش تقریب مذاهب اسلامی و وحدت شیعه و سنی هستیم. همچنین در قبال مسایلی نظیر دفاع از مردم فلسطین، بحث یمن، بی‌احترامی به  قبور بقیع، مبارزه با افراط‌گرایی و … مواضع حزب ما، همسو با جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین، پیر سید محمد معصوم حسین شاه نقوی، رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان (شاخه نیازی) با بیان سخنانی گفت: حمایت امام خمینی (ره) از آرمان فلسطین و اعتراض به مظالم علیه مسلمانان جهان، شعله‌های وحدت اهل تسنن و تشیع را در جهان پرفروغ‌تر ساخت.

او افزود: فتواهای آیات عظام از جمله امام خمینی (ره)، آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله خامنه‌ای، در خصوص لزوم تقریب مذاهب اسلامی و وحدت مسلمین، موجب شد تا حدود ۹۰ درصد از اختلافات ساختگی فی‌مابین تشیع و تسنن رفع شود. در پی این اقدامات بود که پس از هزار و ۴۰۰ سال، بار دیگر چهره نظام محمدی (ص) نمایان شد. به همین دلیل بانی حزب جمعیت علمای پاکستان (شاخه نیازی)، مرحوم  عبدالستار خان نیازی، ضمن استشمام عطر انقلاب ایران، ندا داد که این انقلاب فقط از آن ایران نیست و انقلابی اسلامی است.

فتاوای مراجع شیعه اختلافات تشیع و تسنن را رفع کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics