قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فراخوان طرح‌‌های تحقیقاتی «حلال» در حوزه فرآورده‌‌های سلامت محور
فراخوان طرح‌‌های تحقیقاتی «حلال» در حوزه فرآورده‌‌های سلامت محور

رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

فراخوان طرح‌‌های تحقیقاتی «حلال» در حوزه فرآورده‌‌های سلامت محور

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، از فراخوان طرح‌‌های تحقیقاتی در حوزه سلامت، طهارت، حلیت و حرمت فرآورده‌‌های سلامت محور خبر داد.

به گزارش شبکه اجتهاد، غلامرضا اصغری، به فراخوان طرح‌‌های تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقای بهداشت و سلامت، حلیت و حرمت مواد و فرآورده‌‌های دارویی، غذایی، آشامیدنی، آرایشی و ملزومات پزشکی مورد مصرف و با توجه به تنوع روز افزون تولید و فرآوری مواد و فرآورده‌‌های سلامت محور، از تمامی موسسات تحقیقاتی و پژوهشی مراکز آموزش عالی، متخصصین و پژوهشگران دعوت‌ می‌کند پیشنهادات و طرح‌‌های خود را به مرکز تحقیقات حلال ارسال کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، افزود: بهداشت و سلامت در تولید فرآوری محصول سلامت، حلیت و حرمت در تولید و فرآوری محصولات سلامت، روش‌‌های شناسایی و تعیین مقدار اجزای متشکله مواد و فرآورده‌‌های سلامت و همچنین چگونگی بازرسی و ارزیابی و مراحل آن در فرآیند و نظام سلامت و حلیت فرآورده‌‌ها و خدمات از موضوعات مورد توجه در این فراخوان است.

اصغری ادامه داد: تجارب کشورها و فرآیند صدور گواهی در زمینه حلیت و حرمت فرآورده‌‌های سلامت و همچنین حلیت و حرمت در مواد و فرآورده‌‌های اصلاح ژنتیک شده و بررسی اثرات مواد بر سلامت با روش‌‌های مختلف و حلیت و حرمت در افزودنی‌‌های بکار رفته در فرآورده‌‌های سلامت از دیگر موضوعات و محورهای فراخوان است.

رئیس سازمان غذا و دارو به موضوع اقتصاد سلامت، حلال و همچنین مباحث فقهی در حوزه طهارت، حلیت و حرمت فرآورده‌‌ها و خدمات سلامت اشاره کرد و به مهر گفت: همکاران محقق، اعضای هیات علمی سازمان‌‌ها و دانشگاه‌‌های تحت نظارت، پیشنهادات و پروپوزال‌‌های تحقیقاتی خود را همراه با مستندات به مرکز تحقیقات حلال ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics