قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فقاهت و ولایت کمال است نه مرجعیت!
عاشورا برای ما یک اصل و عزاداری ما عبادت است

فقاهت و ولایت کمال است نه مرجعیت!

آنچه مهم است فقاهت و اجتهاد است؛ زن می‌تواند در حد صاحب جواهر یا بالاتر باشد و چندین شاگرد تربیت کند و آنان مرجع شوند؛ مرجع نشدن زن هنر نیست مگر مرجع شدن مرد کمال است؟

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله جوادی آملی در همایش صدف کوثر که در راستای تکریم ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش، اظهار داشتند: از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم به برکت دعای ولی خود، خیر دنیا و آخرت را عنایت کند.

این استاد مطرح حوزه علمیه قم در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) مریم ثانی است، اظهار داشت: کمال انسان در روح حضرت خدیجه است؛ روح مجرد است و “مجرد نه مذکر و مؤنث” است و دین آمده که این “مجرد” را شکوفا کند و بر این اساس الگو بودن ایشان مذکر و مؤنث ندارد.

هیچ کمالی مشروط به مرد یا زن بودن نیست

معظم له افزود: در اسلام هیچ کمالی از کمالات الهی مشروط به ذکورت یا ممنوع به انوثت نیست؛ این‌گونه نیست که مرد بودن شرط باشد یا زن بودن مانع باشد.

آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه ولایت پشتوانه نبوت و رسالت است، اظهار داشت: رسالت کار اجرایی است و رسول اکرم رسالت خود را به عنوان ولی خدا ابلاغ کرد.

مرجع نشدن زن هنر نیست

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه مرجعیت کار اجرایی است، اظهار داشت: آنچه مهم است فقاهت و اجتهاد است؛ زن می‌تواند در حد صاحب جواهر یا بالاتر باشد و چندین شاگرد تربیت کند و آنان مرجع شوند؛ مرجع نشدن زن هنر نیست مگر مرجع شدن مرد کمال است؟

ایشان افزود: آنچه کمال است ولایت است که حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت معصومه(س) دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics