قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «فقه‌الحکومۀ» تقریرات درس خارج فقه سیداحمد خاتمی کتاب شد
«فقه‌الحکومۀ» تقریرات درس خارج فقه سیداحمد خاتمی کتاب شد

تازه‌‌های نشر؛

«فقه‌الحکومۀ» تقریرات درس خارج فقه سیداحمد خاتمی کتاب شد

اثر جدید فقهی آیت‌الله سید احمد خاتمی استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به نام «فقه‌الحکومۀ» توسط دفتر نشر معارف راهی بازار کتاب شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، جدیدترین اثر فقهی آیت‌الله سیداحمد خاتمی، استاد و عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با عنوان «فقه الحکومۀ» که برگرفته از درس خارج اوست، توسط حجت‌الاسلام علی احمدخواه کوهنانی تدوین و توسط دفتر نشر معارف راهی بازار کتاب شد.

براساس این گزارش، این اثر جدید به بررسی و تبیین مبانی فقهی موضوع «ولایت فقیه» می‌پردازد. سیر منطقی اثر باتوجه به تبویب صحیح و دسته بندی درست، از آیات، روایات، شرایط و حدود اختیارات ولی فقیه از جمله ویژگی‌های کتاب است.

محقق کتاب در مورد سیر تدوین کتاب آورده است: «کتاب حاضر سلسله درس‌های خارج فقه حضرت آیت‌الله حاج سید احمد خاتمی در سال تحصیلی ۹۳ و ۹۴ شمسی است که به مبانی ولایت فقیه از منظر قرآن و سنت پرداخته است. در این کتاب بر پایه آیات و روایات، به بحث و بررسی موضوعاتی هم چون مهندسی دین در باب حکومت، تشکیل حکومت در زمان غیبت معصوم، نظریه‌ها، پیشینه، مفاهیم، ادله، شبهات، نقش مردم،  شرایط و ویژگی‌های حاکم اسلامی، حدود و اختیارات ولی فقیه و مسائل مرتبط با آن پرداخته است.»

پیش از این دفتر نشر معارف کتاب‌هایی در زمینه ولایت فقیه و فقه حکومتی نظیر: جایگاه مصلحت از منظر فقه امامیه، جایگاه احکام حکومتی و اختیارات ولی فقیه، بررسی وظایف و حدود اختیارات ولی فقیه، منابع مالی در حاکمیت فقیه، اموال و ثروت‌های عمومی در حکومت اسلامی، حکومت حکیمانه؛ نقد و بررسی نظریه حکمت و حکومت؛ به چاپ رسانده است.

بنابر گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «فقه‌الحکومه؛ بررسی مبانی فقهی ولایت فقیه» در قطع وزیری و در ۵۲۳ صفحه و با قیمت ۶۰ هزار تومان در بازار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics