قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فقه تجارت هنر هفتم
فقه تجارت هنر هفتم

تازه‌های نشر؛

فقه تجارت هنر هفتم

اثر جدید استاد علی نهاوندی، مدیرگروه فقه هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با عنوان «فقه تجارت هنر هفتم، اصول، ملاکات و به مسائل تجاری صنعت سینما» در آستانه برگزاری جشنواره فجر انقلاب اسلامی چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، سینما یکی از پیشرفته ترین رسانه‌های ارتباطات جمعی است که انواع هنرها را با پیچیده‌ترین تاکتیک‌ها جمع‌آوری نموده است. هنر هفتم مثل سایر هنرها، واسطه انتقال پیام است و بیان احساسات، نیازها، آرزوها، سرخوردگی‌ها و عواطف را بر عهده دارد و به عنوان آیینه تمام نمای هویت فرهنگی انسان عمل می‌کند.

فقه تجارت صنعت سینما یا بخوانید هنر هفتم که عنوان پژوهش حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی، استاد فقه رسانه حوزه علمیه قم است؛ در دو بخش «مفاهیم و مبانی تجارت هنر هفتم» و نیز «مسائل و احکام تجارت در هنر هفتم» تدوین یافته است.

مدیرگروه فقه هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و مدیرکل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی در این اثر می‌کوشد تا ضوابط و متغیرهای فقهی در فرایند تجارت هنر هفتم را که شامل مسائل و موضوعات سرمایه گذاری، مدیریتی، شرکت‌ها و کمپانی‌های سینمایی، تولید و توزیع، گیشه و بازار عرضه داخلی و بین‌المللی، حقوق مخاطب و مصرف کننده و مسائل قراردادها و معاملات است را تبیین موضوعی و کشف اجتهادی نماید.

چاپ اول کتاب «فقه تجارت هنر هفتم، اصول، ملاکات و به مسائل تجاری صنعت سینما» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی در ۵۰۴ صفحه و به قیمت ۱۳۰ هزار تومان توسط گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم‌السلام) در آستانه برگزاری جشنواره فجر انقلاب اسلامی به زیور طبع آراسته شد.

گفتنی است، «واکاوی سینمای دینی و نظام مسائل فقه هنر هفتم»، «نظام مسائل فقه، هنر و رسانه»، «مبانی فقهی جنگ نرم رسانه‌ای»، «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات ۲جلد»، «زبان دوم قرآن: بررسی جلوه‌های تصویرسازی، هنری قرآن کریم»، «خبرگان و پرسش‌هایی مبنایی»، «عقل گرایی در کلام شیعی»، «مقالات و مطارحات: عالم‌شناسی از منظر قرآن و عرفان، هستی‌شناسی عصمت»، «دیوان زبده المصائب» و «فرهنگ خدمت ‌رسانی»؛ از دیگر آثار مدیر گروه فلسفه هنر مجمع عالی حکمت اسلامی قم می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics