قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «فقه تربیت جنسی» کتاب شد
«فقه تربیت جنسی» کتاب شد

تازه‌های نشر؛

«فقه تربیت جنسی» کتاب شد

هدف اصلی نگارنده در این کتاب با موضوع فقه تربیت جنسی، طرح موضوع مبتلابه جامعه امروز و استنباط فقهی عمیق، دقیق و همه جانبه با توجه به مبانی فطری، اهداف، اصول و قواعد تربیتی است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، از موضوعات مهمی که در جامعه امروز ضرورت دارد فقه شیعه به آن بپردازد، فقه تربیت جنسی است؛ زیرا فقه تربیت جنسی به بخش مهمی از وظایف شرعی مرتبط با ساحت جنسی مذکر و مونث و روابط حسنه و عاطفی آنان که در زمینه رشد و تعالی آنان را فراهم می‌سازد، می‌پردازد و در تأمین زندگی انسانی، کرامتی، اجتماعی، اخلاقی، سلامت روانی و سعادتمدانه افراد و جامعه بشری نقش مهمی را ایفا می‌کند.

ازاین‌رو کتاب «فقه تربیت جنسی» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌نقی فقیهی، نویسنده و عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم در هفت فصل و ۳۸۴ صفحه سامان یافته است. فصل اول: مقدمات فقه تربیت جنسی؛ فصل دوم: پیشینه فقه تربیت جنسی؛ فصل سوم: مسائل زیربنایی فقه تربیت جنسی؛ فصل چهارم: مبانی تربیت جنسی؛ فصل پنجم: عقل؛ فصل ششم: بهنجاری و نابهنجاری؛ فصل هفتم: مبانی تربیت جنسی و اصول مرتبط با آن.

در این کتاب، فقه تربیت جنسی به عنوان بخشی از مباحث فقه تربیتی مطرح گردیده است. بحث‌های جدید در این اثر بدین قرار است: ۱- «آمیخته بودن وظایف فقهی و تربیتی در ادبیات آموزشی معصومان(ع) تبیین شده است»، ۲- «به مسائل زیربنائی فقه تربیت جنسی اعم از مبانی، اصول و اهداف پرداخته شده است»، ۳- «هماهنگی وظایف فقهی تربیتی زوجین با مشترکات فطری آنان مطرح شده است»، ۴- «نگاه تربیتی معصومان(ع) به مجموعه وظایف و احکام الهی انسان، بویژه به وظایف مرتبط با روابط زوجین تشریح گردیده است»، ۵- «عقل به عنوان یکی از منابع فقه در کنار آیات قرآن و روایات و سنت معصومان(ع) در جهت کشف عقلانیت و توانمندی‌های روانشناختی تربیتی زوجین، در جنبه‌های معرفتی، عواطف و افعال آنان، منطبق با آموزه‌های روایی، تشریح شده است»، ۶- «ماهیت طبیعی و خدادی غریزه جنسی زن و مرد و منشآیت آن برای سکون و آرامش و رابطه آن با وظایف تربیتی کرامتی، معنوی، تقوایی، خانوادگی و اجتماعی تبیین شده است»؛ ۷- «نگاه معصومان(ع)، در زمینه برقراری روابط جنسی میان زوجین، به عنوان اقدامی خردمندانه و آمیخته با عواطف انسانی و مؤثر در سلامت روانی و درجات ایمانی آنان، بیان گردیده است».

یادآوری می‌شود، چاپ اول کتاب «فقه تربیت جنسی» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌نقی فقیهی در ۳۸۴ صفحه، رقعی _ شومیز، به قیمت ۱۷۰ هزار تومان توسط انتشارات مناهج علم به زیور طبع آراسته شده است. علاقه‌مندان برای سفارش اینترنتی اثر می‌توانند اینجا اقدام نمایند و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۸۳۰۱۸۳ تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics