قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «فقه سیاسی» اثر جدید استاد علیدوست
«فقه سیاسی» اثر جدید استاد علیدوست

تازه‌های نشر؛

«فقه سیاسی» اثر جدید استاد علیدوست

کتاب «فقه سیاسی» اثر تازه استاد ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، به‌تازگی توسط نشر منهاج علم به‌زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، یکی از مهمترین عرصه‌های علوم انسانی در طول تاریخ، مباحث مربوط به سیاست و شیوۀ حکمرانی بوده است که اندیشمندان بسیاری متناسب با سیستم حکومتیِ مورد پذیرش خود در این عرصه قلم زده و آثار فراوانی را به رشتۀ تحریر درآورده‌اند.

در کتاب «فقه سیاسی» تلاش شده است تا برخی از مسائل فقه سیاسی به صورت نوین عرضه شود و از این رو به مطالب مهمی پیرامون جایگاه حکومت بر اساس شریعت در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج)، مقوم‌های حکومت اسلامی، اصل عدم ولایت و اعتبار عهدنامۀ مالک اشتر به عنوان متنی مهم در عرصۀ فقه سیاسی پرداخته‌ شده است.

این اثر گرانمایه در پنج فصل سامان یافته است، فصل اول کلیات، فصل دوم: تشکیل حکومت بر اساس شریعت در عصر غیبت امام معصوم(ع)، فصل سوم: مقوم‌های حکومت اسلامی و امکان سنجی تعدد ساختار آن، فصل چهارم: اصل «عدم ولایه احد علی احد»، فصل پنجم: اعتبار عهدنامه مالک ‌اشتر.

یادآوری می‌شود، چاپ اول کتاب «فقه سیاسی» تألیف استاد ابوالقاسم علیدوست در ۲۶۴ صفحه، وزیری گالینگور، به قیمت ۱۵۰ هزار تومان از سوی نشر منهاج علم، روانه بازار شده است.

گفتنی است، سه‌گانه «فقه و مصلحت»، «فقه و عقل»، «فقه و عرف» و «فقه و حقوق قراردادها»، «فقه هسته‌ای»، «فقه پدیده‌های نوپیدا»، «مقصد های شریعت»، «سلسبیل فی الاصول التجزیه و الأعراب»، «صراط اندیشه و عمل» و… از دیگر آثار مطرح رئیس انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم می‌باشد.

لازم به‌ذکر است، طلاب و دیگر علاقه مندان می‌توانند برای سفارش کتاب به قم، صفائیه ۲۳، پلاک ۵ مراجعه و یا به صورت اینترنتی (اینجا) اقدام کنند و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۸۳۰۱۸۳ تماس حاصل نمایند.

کلیک کنید: دانلود فهرست کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics