قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فیلم «بانوی بهشت» ثمری جز تقویت پروژه اختلاف‌افکنی و شعله‌ور ساختن آتش تفرقه ندارد
فیلم «بانوی بهشت» ثمری جز تقویت پروژه اختلاف‌افکنی و شعله‌ور ساختن آتش تفرقه ندارد

در بیانیه جامعةالمصطفی(ص) آمده است؛

فیلم «بانوی بهشت» ثمری جز تقویت پروژه اختلاف‌افکنی و شعله‌ور ساختن آتش تفرقه ندارد

سیاستی که دیروز با ایجاد گروهک‌هایی مانند داعش، به دنبال نمایش چهره‌ای کریه از اسلام بود و امروز با ساخت فیلم «بانوی بهشت»، در لباسی دیگر، اختلاف‌افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی را پی می‌گیرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، جامعه المصطفی(ص) العالمیه در واکنش به ساخت فیلم «بانوی بهشت» بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است.

بسم ‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَ لَاتَفَرَّقُوا» (آل‌عمران/ ۱۰۳)

در ادامه فعالیت‌های یکی از جریان‌هایی که همواره بر طبل تفرقه و اختلاف میان پیروان مذاهب اسلامی می‌کوبد، فیلمی با عنوان «بانوی بهشت» (The Lady of Heaven) ساخته شده که درباره جنگ‌های سال‌های اخیر سوریه و عراق است و در جریان آن، به حوادث صدر اسلام و زندگی حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) نیز پرداخته شده و در عین حال نسبت به برخی از عقاید و مقدسات اهل تسنن نیز اهانت شده است.

این جریان که سابقه‌ای نسبتاً طولانی در این گونه رفتار‌ها و حتی توهین به علما و مراجع تقلید شیعه دارد و آشکارا با وحدت امت اسلامی مخالفت می‌کند، به خیال خام خویش، به دنبال نمایش مبانی حقیقی اسلام است، غافل از اینکه این گونه حرکات، ثمری جز تقویت پروژه اختلاف‌افکنی دشمنان حقیقی اسلام و شعله‌ور ساختن آتش تفرقه و نفاق در جامعه اسلامی به دنبال نخواهد داشت.

فیلم به جنایات گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه می‌پردازد. ولی جالب این است که در این فیلم، کمترین اشاره‌ای به حامیان واقعی این گروه‌ها نشده و علی رغم اعتراف صریح دولتمردان غربی مبنی بر ایجاد گروهک‌هایی همچون داعش، افراد و جریان‌های دیگری، به عنوان بانیان این افراط‌گری‌ها معرفی گردیده‌اند. این رفتار دوگانه از سوی سازندگان فیلم، به خوبی دست‌های پشت پرده را در ساخت این اثر نشان می‌دهد و کاملاً مشخص است که مصالحی به جز مصالح جامعه اسلامی را در سر می‌پرورانند و همسو با سیاست‌های محور استکباری – صهیونیستی ساخته شده است؛ سیاستی که دیروز با ایجاد گروهک‌هایی مانند داعش، به دنبال نمایش چهره‌ای کریه از اسلام بود و امروز با ساخت فیلم «بانوی بهشت»، در لباسی دیگر، اختلاف‌افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی را پی می‌گیرد.

جامعهالمصطفی‌العالمیه، ضمن ابراز انزجار شدید از چنین اقداماتی، به حکم آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ‌اللَّهِ جَمِیعًا وَ لَاتَفَرَّقُوا»، بر تقویت وحدت اسلامی تأکید می‌ورزد و از امت اسلامی می‌خواهد در راه اعتلای «عقلانیت، عدالت و معنویت» در میان امت و طرد عناصر فتنه انگیز و تفرقه افکن بکوشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics