قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / قبل از انقلاب، حرف بزرگ‌ترین مرجع عالم تشیع کالعدم گرفته می‌شد/ به برکت امام و انقلاب قطعاً استقلال خوبی نصیب مردم ایران شده است/ نواقص موجود در کشور برطرف شود
قبل از انقلاب، حرف بزرگ‌ترین مرجع عالم تشیع کالعدم گرفته می‌شد/ به برکت امام و انقلاب قطعاً استقلال خوبی نصیب مردم ایران شده است/ نواقص موجود در کشور برطرف شود

آیت‌الله مرتضوی عنوان کرد:

قبل از انقلاب، حرف بزرگ‌ترین مرجع عالم تشیع کالعدم گرفته می‌شد/ به برکت امام و انقلاب قطعاً استقلال خوبی نصیب مردم ایران شده است/ نواقص موجود در کشور برطرف شود

آیت‌الله مرتضوی شاهرودی با اشاره به برخورد پهلوی دوم به مطالبات و تذکرات زعمای دین و مراجع شیعه، گفت: چون سفیر آمریکا اجازه نداده باید حرف بزرگ‌ترین مرجع عالم تشیع کالعدم گرفته ‌شود! وضع مذهبی ما این‌طور بود، استقلالی در نظام، مذهب و اجتماع نبود و وزرای مملکت بهایی بودند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، آیت‌الله سید حسن مرتضوی شاهرودی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان طی سخنانی در جمع طلاب حوزه علمیه مشهد، ضمن تسلیت ایام شهادت ام‌ابیها حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) با ذکر روایت «لولا فاطمه لما خلتکما» گفت: طبق این روایات اگر حضرت زهرا(س) نبود، رسول خدا(ص)، امیرالمؤمنین(ع) هم نبودند. آنچه در عزای پیغمبر اکرم و امیرالمؤمنین اهتمام داریم، باید در شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) اهتمام داشته باشیم. در مجالس عزای فاطمیه حضور پیدا کنیم و برای حضرت زهرا(س) گریه کنیم. خود حضرت با گریه از شدت نفاق آن‌ها کم کرد.

تلاش و سخن آیت‌الله بروجردی نیست شد!

استاد باسابقه حوزه علمیه مشهد همچنین با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی به ذکر خاطره‌ای پرداخت و اظهار نمود: به یاد دارم یک‌سال خیلی وضع بهائیت ناراحت کننده و مشکل‌ساز شد، پست‌های حساس را گرفته بودند. به امر آیت‌الله بروجردی مرحوم آقای فلسفی خطیب توانا چند دهه پشت سر هم در تهران بر علیه بهائیت صحبت می‌کرد، زمینه را آماده شده بود تا جلوی قدرت بهائیت گرفته بشود یا یک گوش مالی داده بشود؛ اما آنچه در ذهن من است این اتفاق نیفتاد. مهم اینجای جریان است: مرحوم آیت‌الله بروجردی نقل می‌کردند شخصی را پیش محمدرضا پهلوی فرستاد که چرا ممانعت کردید و چه شد؟ محمدرضا گفته بود سفیر آمریکا اجازه نداده است! بعد مرحوم آقای بروجردی پیغام داده بود حالا که حرف ما و زحمات آقای فلسفی نیست شد، این جمله را جای دیگر نقل نکنید، خیلی زشت است رئیس یک مملکت اسلامی به عذر اینکه سفیر فلان مملکت اجازه نداده بر خلاف مذهب و کارهای ما حرکت کند.

ایرانِ قبل از انقلاب

آیت‌الله مرتضوی با اشاره به برخورد پهلوی دوم به مطالبات و تذکرات زعمای دین و مراجع شیعه، ادامه داد: وضع مذهبی ما این‌طور بود؛ چون سفیر آمریکا اجازه نداده باید حرف بزرگ‌ترین مرجع عالم تشیع کالعدم گرفته ‌شود. در بُعد نظامی‌اش بدتر از این بود، از کسانی که در ارتش بودند بپرسید و ببینید. استقلالی در نظام، مذهب و اجتماع نبود. اصلاً وزرای مملکت بهایی بودند.

قطعاً استقلال خوبی نصیب مردم ایران شده است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ابراز کرد: اگر زمان حال را با گذشته مقایسه کنید، به برکت امام خمینی(ره)، به برکت خون شهدا و همت و بیداری مردم؛ قطعاً استقلال خوبی نصیب این مردم ایران شده و بلکه به خارج از ایران هم رفته است. ان‌شاءالله تعالی نواقصی که زیبنده این کشور و مردم نیست به برکت دعای مؤمنین و تلاش مسئولین حل بشود.

«یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ»، در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنید

آیت‌الله مرتضوی با تأکید بر شرکت عموم مردم و طلاب در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، اظهار داشت: کسانی که قدرت و حال دارند حتی‌المقدور در این راهپیمایی‌ها شرکت کنند. با فشار خارجی‌ها بهتر است مردم حضور پیدا کنند، گرچه «یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ» است، اما این کار از ما ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics