قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / لزوم تشکیل جلسات هم اندیشی فقهی و حقوقی با حضور مراجع و اساتید برای ارائه راه حل مشکلات
لزوم تشکیل جلسات هم اندیشی فقهی و حقوقی با حضور مراجع و اساتید برای ارائه راه حل مشکلات

در دیدار آیات نوری همدانی و کعبی تأکید شد؛

لزوم تشکیل جلسات هم اندیشی فقهی و حقوقی با حضور مراجع و اساتید برای ارائه راه حل مشکلات

حضرت آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله کعبی تأکید کردند که باید جلسات هم اندیشی فقهی و حقوقی با حضور مراجع، اساتید برجسته حوزه و فقهای شورای نگهبان تشکیل شود تا حوزه برای رفع مشکلات راه حل ارائه دهد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله حسین نوری همدانی با حضور در بیت آیت‌الله عباس کعبی با این عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری دیدار و درباره مهم ترین مسائل حوزه‌های علمیه و کشور به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله کعبی در این دیدار از مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب در جمع اقشار مردم درباره تبیین اوضاع نابسامان اقتصادی و وجود فشار بر مردم، تبیین مدیریت بازار ارز و سکه، دستور قاطع ایشان به قوه قضائیه برای اقدام سریع، انقلابی و عادلانه  جهت مجازات مفسدان اقتصادی و راهکارهای اصلاح اوضاع اقتصادی و بهبود مشکلات معیشتی، تجلیل کردند.

در این دیدار همچنین درباره مواضع مهم مراجع تقلید به ویژه حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی و بازتاب و تأثیر آن و بیانیه‌های خبرگان و نهادهای عالی حوزوی در مطالبه اصلاح اوضاع اقتصادی از قوای سه گانه گفت وگو شد.

آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار بر اصلاح نظام بانکی کشور تأکید ویژه کرد و بررسی مسائل فقهی پیرامون بحث‌های خسارت تأخیر تأدیه و ربا و را ضروری دانست.

همچنین در این دیدار تأکید شد که جلسات هم اندیشی فقهی و حقوقی با حضور برخی از مراجع، اساتید برجسته حوزه و فقهای شورای نگهبان تشکیل شود تا حوزه برای رفع مشکلات راه حل ارائه دهد.

آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله کعبی در این دیدار تصریح کردند حوزه باید در تقویت مبانی فقهی فکری و فقهی لازم برای نظام فعال باشد و همیشه روحانیت و مرجعیت پناه مردم بوده اند و در حل مشکلات و معضلات مردم همراه آنان بوده و هستند.

بنابر گزارش رسا، دروس فقه و اولویت‌های دروس، جدیت حوزویان در تحصیل و تبلیغ، لزوم استفاده از فرصت بی نظیر دهه محرم برای تبیین مکتب عاشورا و نقشه دشمنان و راه مقابله با آن و همچنین مسائل منطقه، موضوع مقاومت و تجلیل از مقاومت به ویژه حزب الله و یمن از دیگر مباحثی بود که آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله کعبی درباره آن گفت وگو و تبادل نظر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics