قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / لزوم تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی ازمنکر
زنان می‌توانند به جایگاه اجتهاد هم برسند/ خاطره آیت‌الله نوری همدانی از دیدار با بانو مجتهده امین

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد:

لزوم تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی ازمنکر

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی ازمنکر، اظهار کرد: آمران و ناهیان کسانی باشند که اهل معرفت، درک نسبت به معروف و منکر باشند، نسبت به زشتی‌ها و بداخلاقی‌های جامعه بی‌تفاوت نباشند، با زبان و قدرت تذکر دهد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار رؤسا و مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر به اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این مسئله از موضوعات مهم است و قرآن در همین رابطه دستورات فراوانی به اهمیت و اجرای این فریضه به آحاد جامعه اسلامی داده و سفارش کرده افرادی را برای اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر معین کنید.

وی افزود: در روایتی از معصوم(ع) آمده «همه کارهای خوب در کنار امر به معروف و نهی از منکر است»، این نشان می‌دهد این فریضه چه قدرمهم است و ازچه جایگاهی برخوردار است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه معروف‌ها و منکرات در جامعه زیاد هستند و ازجمله منکرات، برخی دولت مردان کشورهای اسلامی هستند که به اسرائیل خدمت می‌کنند و نوکر آن‌ها هستند، بر شناخت بیشتر این دو فریضه تاکید کرد.

وی افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود در جامعه امنیت، اخلاق، اشتغال و سایر موضوعات اجرا خواهد شد، این مسئله‌ای که امام باقر(ع) در روایتی بیان کرده است.

این مفسر قرآن کریم گفت: آمران و ناهیان کسانی باشند که اهل معرفت، درک نسبت به معروف و منکر باشند، نسبت به زشتی‌ها وبد اخلاقی‌های جامعه بی‌تفاوت نباشند، با زبان و قدرت تذکر دهد.

وی بیان داشت: امر به معروف و نهی ازمنکر آن قدر در دین ارزش دارد که قرآن افرادی که این برنامه‌ها را اجرا می‌کند تمجید می‌کند و مقابله به استکبار را درهمین زمینه می‌داند.

آیت‌الله نوری همدانی بر تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی ازمنکر تاکید کرد و افزود: متأسفانه در این زمینه حتی مسائلی مانند دیرکرد بانک و گرفتن سود دیرکرد حرام است، حرف‌های زیاد از سوی مراجع تقلید زده شد و حتی به مسئولین وقت گفته شد، ولی کسی به حرف گوش نمی‌دهد؛ تنها یک صورت است و آن هم مردم به این مسئله اهمیت بدهند و از مسئولین بخواهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics