قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مبانی حقوق عمومی با تاکید بر منظومه فکری آیت‌الله جوادی آملی
مبانی حقوق عمومی با تاکید بر منظومه فکری آیت‌الله جوادی آملی

دومین تجربه همکاری مشترک سازمان سمت و بنیاد اسراء آماده چاپ شد؛

مبانی حقوق عمومی با تاکید بر منظومه فکری آیت‌الله جوادی آملی

کتاب «مبانی حقوق عمومی با تاکید بر منظومه فکری آیت‌الله جوادی آملی (مبانی تحلیلی نظام حقوقی- سیاسی اسلام)» در راستای همکاری‌‌های مشترک سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، آماده انتشار شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «مبانی حقوق عمومی با تاکید بر منظومه فکری آیت‌الله جوادی آملی (مبانی تحلیلی نظام حقوقی- سیاسی اسلام)» ضمن تحلیل مبانی حقوق عمومی و ساماندهی تحلیلی مسائل کلان نظام حقوقی اسلام؛ ساحت‌های حقوق عمومی را به بوته بحث و تحلیل می‌‌گذارد و در حوزه شکل و ساختار حکومت، نظام ولایت امر و امامت امت را تبیین کرده و در بخش پایانی به اهم شاخه‌‌های حقوق عمومی در حوزه‌‌های حقوق بشر، عدالت اداری، آزادی‌‌های بنیادین و حقوق بین‌‌الملل می‌‌پردازد.

این کتاب دومین تجربه همکاری مشترک سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء می‌باشد. پیش از این در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مرکز تدوین کتب آموزشی پژوهشگاه علوم وحیانی معارج وابسته به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌‌ها (سمت)، مبنی بر تدوین کتب مورد نیاز مراکز آموزشی دانشگاهی بر اساس اندیشه ‌آیت‌الله جوادی آملی، نخستین جلد از این آثار با عنوان «فطرت» آماده و منتشر گردید.

بنابر گزارش پایگاه اسراء، در نشست پیشین ‌حجت‌الاسلام روح الهی معاونت پژوهشی و آموزشی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با ‌حجت‌الاسلام دکتر ذبیحی سرپرست سازمان سمت بر تهیه منابع درسی در حوزه علوم انسانی با محوریت آثار و منظومه فکری ‌آیت‌الله جوادی آملی تاکید شد.

در این راستا کتاب حاضر علاوه بر کتاب معین برای اساتید، برای دانشجویان رشته‌‌های حقوق عمومی، حقوق بشر و حقوق بین الملل بویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به عنوان منبع درسی قابل استفاده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics