قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / گفتگوهایی پیرامون «حقوق خانواده»
مجموعه مقالات «حقوق خانواده: چالش‌ها و راهکارها»

تازه‌های نشر؛

گفتگوهایی پیرامون «حقوق خانواده»

کتاب «حقوق خانواده: چالش‌ها و راهکارها» به قلم فرج الله هدایت‌نیا عضو هیات علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد. کتاب یادشده گفتگوی گروهی از پژوهشگران داخل و خارج کشور پیرامون مباحثی از حقوق خانواده می‌باشد.

به گزارش شبکه اجتهاد، بی‌اعتنایی به مشکلات خانواده گناهی نابخشودنی و تلاش برای تحکیم خانواده جهادی مقدّس به شمار می‌آید. خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران، درک درستی از این مشکلات وجود دارد. مسولان نظام با اعلام آمار وقایع حیاتی ازدواج و طلاق، از یک سو به خانواده‌ها درباره وضع موجود هشدار می‌دهند و از سوی دیگر، اندیشمندان جامعه را به چاره‌جویی برای برون‌رفت از وضعیت نگران‌کننده کنونی فرا می‌خوانند.

بنابراین گزارش، پنجاه و دومین کتاب به زیور طبع آراسته گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به کوشش حجت‌الاسلام والمسلمین فرج‌الله هدایت‌نیا با عنوان مجموعه مقالات «حقوق خانواده: چالش‌ها و راهکارها» در ۲۸۸ صفحه چاپ و منتشر شده است.

کتاب مذکور از ۱۲ مقاله سامان یافته است که برخی از عناوین این مقالات عبارتند از:  «خانواده، دولت و ظرفیت‌های حقوق»، «بررسی فقهی و حقوقی ممنوعیت قراردادی تعدد زوجات»، «ازدواج موقت و ازدواج مسیار»، «مسکن زن پس از انحلال نکاح»، «مسکن زوجه پس از انحلال نکاح»، «حق حبس زوجه با تکیه بر فقه امامیه»، «حق حبس زوجه»، «حمایت از مسکن مشترک زوجین پس از طلاق در حقوق کشورهای اسلامی».

همچنین «تشکیلات دادگاه خانواده در قوانین ایران و چشم‌ انداز آن در لایحه حمایت خانواده»، «اصول و مبانی آیین دادرسی در دادگاه خانواده»، «کودکان بدسرپرست»، «ممنوعیت کودک ‌آزاری(با رویکرد تنبیه بدنی) از دیدگاه شریعت اسلامی» از دیگر مقالات منتشر شده در این کتاب می‌باشد.

مجموعه مقالات «حقوق خانواده: چالش‌ها و راهکارها» به کوشش فرج‌الله هدایت‌نیا، با قیمت ۲۳۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب، به‌ وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics