قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مدرسه آنلاین رمضانیه «فقه سلامت» برگزار می‌شود
مدرسه آنلاین رمضانیه «فقه سلامت» برگزار می‌شود

فراخوان؛

مدرسه آنلاین رمضانیه «فقه سلامت» برگزار می‌شود

سلسله نشست‌های «فقه سلامت» در شبهای ماه مبارک رمضان، به همت هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی حوزه علمیه خراسان با حضور اساتید محمد قائنی، محمد عندلیب همدانی و حسین شوپائی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی، با هدف استفاده طلاب و پژوهشگران دوره فقه پزشکی، و همچنین عموم طلاب و علاقه مندان، برنامه‌های علمی و پژوهشی ویژه‌ای با عنوان «مدرسه رمضانیه فقه سلامت» در نظر گرفته است، که با توجه به گسترش ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، این برنامه‌ها به صورت آنلاین و در فضای مجازی ارائه می‌شود.

«درس گفتارهای فقه بیماری‌های واگیردار» توسط استاد محمد قائنی از از ۶ الی ۱۴ اردیبهشت در ۹ جلسه، از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود و موضوعاتی چون: «قاعده حرمت اضرار به نفس و غیر و وجوب شرعی رعایت بهداشت فردی و اجتماعی»؛ «تعبیر «لا عدوی» در روایات به چه معناست و آیا اسلام بیماری‌های واگیردار را نفی می‌کند» و «حکم قرنطینه شهرها در بیماری‌های واگیردار از منظر اسلام چیست؟» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«تحلیل نظام سلامت در اسلام» توسط استاد محمد عندلیب همدانی از ۱۵ الی ۲۲ اردیبهشت در ۸ جلسه، از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود و موضوعات چون: «روش اهل بیت (ع) در درمان بیماری‌های خود و نزدیکان شان چگونه بود» و «آیا روایات طبی به نحو قضایای شخصیه بوده است» مورد بحث قرار می‌گیرد.

«انتخاب جنسیت از منظر اسلام» توسط استاد حسین شوپائی از ۲۸ اردیبهشت الی ۳ خرداد در ۷ جلسه، از ساعت ۲۲:۳۰ به موضوعاتی چون «آیا از منظر شریعت دخالت والدین در انتخاب جنسیت فرزند جائز است؟» و «استفاده از روشهای درمانی بدین منظور چه حکمی دارد؟»؛ می‌پردازد.

«طرح و بررسی موضوعات نوین و مورد ابتلاء پزشکی»، «استفاده از اساتید مجرب و متخصص» و «حمایت مادی و معنوی از مقالات و فعالیت‌های پژوهشی مرتب» از مزایای این دوره می‌باشد.

این سلسله نشست‌ها از سامانه اسکای روم به صورت آنلاین پخش می‌شود. ظرفیت دوره ۳۰ نفر است که اولویت حضور با طلاب دوره فقه پزشکی می‌باشد اما استفاده سایر علاقمند در صورت وجود ظرفیت بلامانع است.

گفتنی است، ثبت نام از طریق سایت سلام WWW.SALAMNGO.IR از دوشنبه ۱ اردیبهشت الی جمعه ۵ اردیبهشت ادامه دارد و ثبت نام قطعی از طریق پیامک به اطلاع می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics