قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مراکز تجاری باید در زمان نماز جماعت تعطیل شود
زنان می‌توانند به جایگاه اجتهاد هم برسند/ خاطره آیت‌الله نوری همدانی از دیدار با بانو مجتهده امین

آیت‌الله نوری‌همدانی:

مراکز تجاری باید در زمان نماز جماعت تعطیل شود

آیت‌الله نوری‌همدانی با تأکید براینکه در هنگام اقامه نماز جماعت باید تمامی مراکز تجاری بسته شود، گفت: در هنگام نماز باید همه کارها تعطیل‌شده و استقبال و اقبال عمومی به نماز در سطح بالایی باشد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله‌ حسین نوری همدانی در دیدار رئیس و اعضای ستاد اقامه نماز استان قم، با بیان اهمیت جایگاه نماز در اسلام اظهار کرد: در روایات فراوانی از پیامبر گرامی اسلام و ائمه طاهرین(ع) بر اهمیت و جایگاه نماز تأکید شده است.

این مرجع تقلید با تأکید براینکه در هنگام اقامه نماز جماعت باید تمامی مراکز تجاری بسته شود، افزود: در هنگام نماز باید همه کارها تعطیل‌شده و استقبال و اقبال عمومی به نماز در سطح بالایی باشد.

ایشان با تأکید بر برپایی هرچه باشکوه‌تر نماز جماعت در جامعه اسلامی عنوان کرد: همان‌گونه که نماز جماعت در برخی کشورهای اسلامی در اول وقت و باشکوه برگزار می‌شود، همه باید خود را برای انجام این فریضه مهم موظف بدانند و کارهای خود را تعطیل کرده و نماز جماعت باشکوه بسیار برگزار شود.

آیت‌الله‌ نوری همدانی با اشاره به نامه بیست و هفتم حضرت علی(ع) به مالک اشتر درباره اهمیت خدمت گذاری مسئولان به مردم گفت: در این نامه آمده، باید رفتار حاکمان با مردم و فرودستان جامعه به‌گونه‌ای باشد که محرومان حاکمان را پناهگاه خود بدانند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: تمام خلقت عالم امکان صحنه نمایش رحمانیت و رحیمیمت پروردگار بوده و تمامی عوالم با نظم خاصی به وجود آمده است، بنابراین اصل اول که توحید بوده برای مردم باید بیان شود.

وی در ادامه با اشاره به این که باید به مردم معنای نماز را یاد بدهیم گفت: اقامه نمازهای یومیه به نماز جماعت از ثواب بسیاری برخوردار بوده و دارای پاداش فراوانی است.

این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین امسال تاکید کرد: پیاده‌روی اربعین نمایشی از وحدت و اتحاد مسلمانان است، که دیدیم به چه شکوهی برگزار شد، در نماز جماعت نیز باید اهمیت آن را درک کرده و در برپایی آن اهتمام ویژه داشته باشیم، درنتیجه باید سعی شود که نماز با توجه به معنای آن هر چه باشکوه‌تر اقامه شود.

آیت‌الله‌ نوری همدانی خاطرنشان کرد: برپایی و اقامه هر چه باشکوه نماز به جماعت را از قم باید شروع کرد، و این شهر باید الگویی برای سایر استان‌ها و شهرها در اقامه نماز باشد، البته مقداری از مسائل  و مشکلات اقامه اول وقت نماز به جماعت به دستگاه‌های دولتی برمی‌گردد، که باید به‌صورت ریشه‌ای این مسئله حل شود؛ کار ستاد اقامه نماز، کار مهمی است و در توسعه این فریضه الهی باید تلاش بیشتری داشته باشد.

بنابر گزارش ایسنا، مدیر ستاد اقامه نماز با ارائه گزارشی از همدلی و همراهی مدیران و دبیران اقامه نماز در ترویج این فرهنگ نورانی تقدیر کرد. محمد خامه‌یار همچنین از برگزاری چهارمین اجلاس نماز استان روز چهارشنبه ۷ آذر ماه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) خبرداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics