قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مسئولان زمینه «شادی مشروع» را فراهم کنند/ تعریف شادی زیرپا گذاشتن ضوابط شرعی نیست
چرا رأی مردم باید با تنفیذ رهبر معظم انقلاب همراه شود؟

مسئولان زمینه «شادی مشروع» را فراهم کنند/ تعریف شادی زیرپا گذاشتن ضوابط شرعی نیست

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه علما و روحانیون و متدینان، مخالف خوشی و شادی مردم نیستند تأکید کرد: مسئولان باید زمینه شادی مشروع را فراهم ‌کنند، آیا تعریف شادی، زیر پا گذاشتن ضوابط شرعی است.

به گزارش شبکه اجتهاد، در پی برگزاری کنسرتی پرحاشیه در شهر مقدس قم آیت‌الله سید احمد خاتمی، اظهار داشت: حوادثی که این روزها در شهر قم با برگزاری کنسرت و حواشی آن صورت گرفته است، برای هیچ متدینی باور کردنی نیست. این دیگر گزارش و شایعه نیست که آقایان آن را تکذیب کنند، بلکه بنده فیلم و تصاویر و گزارش آن را مشاهده کرده‌ام.

عضو جامعه مدرسین افزود: این حرکت مصداق حرکتی کاملاً خلاف شرع و مغایر با ارزش‌های دینی و مصداق بارز منکر بود آن هم در شهر مقدس قم که «عش آل محمد» (ص) و کانون مرجعیت دینی و محل تحصیل ۸۰ هزار طلبه است، شهری که حتی قبل از انقلاب هم بی‌حجاب‌ها چاره‌ای نداشتند جز آنکه حریم آن را نگه دارند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به واکنش شدید آیت‌الله صافی گلپایگانی در این خصوص، تأکید کرد: این اعتراض، اعتراضی دینی است و نه سیاسی. ایشان با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه از قبیل بیکاری، فقر، رکود، فضای مجازی آلوده، تصریح کردند که آقایان به جای حل این مشکلات، به نشر منکر پرداخته و زمینه ایجاد اعمال خلاف شرع را فراهم می‌کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در پاسخ به این ادعا که این مراسم به مناسبت هفته دفاع مقدس، عید غدیر و روز مباهله برگزار شده است، اظهار داشت: این عذر بدتر از گناه و سوء استفاده از مقدسات است.

سیداحمد خاتمی، حرمت شکنی‌های اخیر را در دستور کار استکبار دانست و افزود: «شکستن حریم شهرهای مقدس مشهد و قم، گامی در این راستا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با هشدار نسبت به برنامه‌های دشمن برای دو قطبی کردن فضای جامعه، تأکید کرد: نقشه آن است که جامعه دو قطبی شود، موافقان کنسرت و مخالفان کنسرت، مخالفان برجام و موافقان برجام، موافقان فیلترینگ و مخالفان فیلترینگ و به طور کلی موافقان غرب و مخالفان غرب. بنابراین آقایانی که نسبت به خطر دو قطبی کردن جامعه حساسیت دارند و آن را صرفاً نقشه رسانه‌های بیگانه می‌دانند، باید پاسخ بدهند که چرا خود زمینه آن را فراهم می‌کنند.

این عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه علما و روحانیون و متدینان، مخالف خوشی و شادی مردم نیستند تأکید کرد: مسئولان باید زمینه شادی مشروع را فراهم ‌کنند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در ادامه افزود: برخی مخالفت با گناه را مخالفت با شادی مردم می‌نامند. آیا تعریف شادی، زیر پا گذاشتن ضوابط شرعی است؟

وی همچنین ضمن تأکید بر اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر مخصوصاً در ماه محرم‌الحرام، هرگونه عمل خود سرانه‌ای را به بهانه امربه‌معروف، رد کردند و افزود: انتظار از قوه قضائیه و دیگر نهادهای مرتبط آن است که در مقابل این منکر به وظیفه قانونی خود عمل کنند و همین‌جا به صراحت می‌گویم بی‌تفاوتی در این زمینه گناه محسوب می‌گردد.

سیداحمد خاتمی با توصیه به مسئولان برای عدم بهره‌برداری از مسائل فرهنگی و هنری برای تأثیرگذاری بر انتخابات، تأکید کرد: انتخابات مهم است و همه باید در برپایی باشکوه آن تلاش کنند، اما آقایان مراقب باشند که با برخی از مجوز گناه و معصیت خود را جهنمی نکنند.

امام جمعه تهران در پایان، تذکر و نصیحت را جزو وظایف شرعی و قانونی ائمه جمعه و روحانیون ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: ما نسبت به همه منکرات اعم از منکرات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی معترضیم. خداوند متعال هم شاهد است که ما این مطالب را باانگیزه انجام تکلیف دینی اعلام می‌کنیم؛ نه بازی‌های جناحی و گروهی و حتی نه مسائل انتخاباتی. البته در چند ماه اخیر، این‌جانب در این حوزه‌ها وارد نشده بودم، چون احساس می‌کردم با تذکر سایر ائمه محترم جمعه، جلوی این کارها گرفته می‌شود. اما متأسفانه همچنان شاهد تکرار حوادث تأسف باری هستیم که باعث نگرانی مراجع عظام تقلید، علما و متدینین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics