قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / معارف رضوی و ساختارهای سیاسی- اجتماعی و فرهنگی کشور!/ حمزه واقعی
معارف رضوی و ساختارهای سیاسی- اجتماعی و فرهنگی کشور!/ حمزه واقعی

یادداشت روز؛

معارف رضوی و ساختارهای سیاسی- اجتماعی و فرهنگی کشور!/ حمزه واقعی

اختصاصی شبکه اجتهاد: امام رضا علیه‌السلام برای ما نقطه اتکای فکری-روحی و منبعی فیاض، اندیشه ساز، الهام بخش و هویت بخش در همه ابعاد زندگی است و ما با تمام وجود بر این باوریم که ائمه هدی علیهم‌السلام، محور آفرینش‌اند و به تعبیر یکی از حکمای متأله، انبیاء(ص) و ائمه(ع) آمده‌اند تا انسان را از مبدأ نقص به منتهی الیه کمال رهنمون شوند.

اگر در عمل به این منعتا متعهد و ملتزم باشیم، باید بسترها و زمینه‌های حضور فرهنگ رضوی را در ساحت‌ها و ساختارهای حاکمیتی، مدیریتی، اجرایی و سیاسی-ا جتماعی و فرهنگی و نیز در جهت گیری‌ها، رویکردها، برنامه‌ها و همه مناسبات خرد و کلان فراهم کنیم. فقط در این صورت است که جامعه‌ای پرنشاط، اخلاق مدار، فضیلت خواه، اندیشه ور، کرامت‌مند، فرزانه، برومند، قامت کشیده، سالم و سازنده خواهیم داشت.

حیات طیبه و انسان رشید و جامعه سالم در سایه فرهنگ انسان‌ساز اهل‌بیت(ع) امکان بقا و استمرار دارد و درست به همین دلیل است که دشمن،”منطقه البروج” فکری ما که همان فرهنگ و معارف اهل‌بیت (ع) است را نشانه گرفته است و با تمامی ابزارها، روش‌ها، امکانات و شیوه‌های متنوع و گونه گون درصدد تخریب و تهاجم به آن است.

انبوهی از شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای سایبر، رسانه‌های مکتوب، شبکه‌های اجتماعی نرم و زیرپوستی در لایه‌های مختلف و … بخشی از این تهاجم پرحجم و گسترده است.

در مقابل این هدف‌گیری و نقطه زنی که با رصدهای مختلف انجام می‌پذیرد، ما باید با تدبیر و اندیشه ورزی به بازشناسی دقیق و جامع این فرهنگ و معارف والا پرداخته و آن را در مناسبات و ساختارهای خود جای داده و جاری سازیم و از شعار زدگی، سطحی‌نگری و نگاه بسیط و ساده یاب به شدت پرهیز کنیم.

به طور قطع فرهنگ و معارف رضوی ما را از بسیاری از اعوجاج‌ها و کژتابی‌ها می‌رهاند و عطر آن جان و جهانمان را معطر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics