قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مذاهب اهل سنت / مفتی عربستان سعودی سال گذشته روزانه ۱۴ فتوا صادر کرد
مفتی عربستان

مفتی عربستان سعودی سال گذشته روزانه ۱۴ فتوا صادر کرد

براساس آمار به دست آمده مفتی عربستان سعودی در سال گذشته ۵ هزار و ۱۰۷ فتوا صادر کرده است.

به گزارش شبکه اجتهاد از پایگاه خبری ام بی سی، مفتی کل عربستان سعودی در سال گذشته ۵ هزار و ۱۰۷ فتوا صادر کرد، که نشان می‌دهد، وی در سال قبل هفته‌ای ۱۰۰ تا ۱۱۰ فتوا صادر کرده است، که با این توصیف می‌توان گفت، وی در حدود ۱۴ فتوا در روز صادر کرده است.

عبدالله الحربی عضو شورای مشورتی عربستان سعودی در این خصوص گفت: با توجه به افزایش روز افزون صدور فتوا در این کشور، و افزایش فتواها در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ما خواستار محول شدن وظایف دفتر فتواهای مربوط به طلاق به مرکز اصلی صدور فتوا هستیم، تا در این خصوص این مساله روند منظم تری به خود بگیرد.

این عضو شورای مشورتی عربستان سعودی در ادامه افزود: باید صدور فتوا در عربستان به نهادهای قضایی سپرده شود، بخصوص این که در عربستان اخیرا دادگاه هایی برای رسیدگی به احول شخصی هم تاسیس شده است، تا بعد از صدور فتوا احکام مرتبط نیز به اجرا در آیند.

وی افزود: فتواهای مربوط به طلاق بخش اعظم آنها را نمی‌توان از طریق تلفن به اجرا گذاشت، چرا که بخشی از آنها نیازمند شنیدن گفته‌های دو طرف شکوائیه دارد، از این رو پیش‌ از هر تصمیمی ما نیازمند شنیدن خواسته‌های طرفین هستیم./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics