قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مفهوم شناسی اطمینان عرفی
مفهوم شناسی اطمینان عرفی

تازه‌های نشر؛

مفهوم شناسی اطمینان عرفی

کتاب «مفهوم شناسی اطمینان عرفی» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر متقی املشی محقق و مدرس حوزه علمیه، به‌تازگی از سوی میراث ماندگار در ۱۸۲ صفحه چاپ و روانه بازار نشر گردید.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب حاضر، اثری مفهوم‌شناسانه است که در آن به تعریف و تبیین مفهوم و چیستیِ برخی از واژه‌ها و اصطلاحات، مانند اطمینان عرفی، علم تصدیقی عادیِ منطقی، علم تصدیقی عادیِ غیر منطقی، علم عرفی و … که در دو علم شریف فقه و اصول به کار می‌روند، پرداخته شده و به خاطر همین در فصل اول، برخی واژه‌ها و اصطلاحاتی که مقدمه‌ی فصل دوم هستند، مفاهیم و چیستیِ آن‌ها نیز تعریف و تبیین شده‌اند.

این کتاب در دو فصل نوشته شده است که فصل اول، مشتمل بر هفت گفتار مقدماتی «تعریف علم تصدیقی منطقی»، «تعریف علم عقلی»، «تعریف علم عادی منطقی»، «تعریف قطع»، «تعریف ظن»، «تشکیکی بودن ظن» و «گمان‌کننده‌ای که غافل از احتمال خلاف است» می‌باشد.

همچنین فصل دوم این کتاب مشتمل بر چهارده گفتار پیرامون اطمینان عرفی اعم از «معنای لغوی اطمینان»، «معنای اطمینان در قرآن کریم»، «تعریف اصطلاحی اطمینان»، «نام‌های دیگر اطمینان عرفی»، «اقسام اطمینان»، «تعریف اطمینان منطقی»، «تعریف اطمینان عرفی»، «فرق‌ علم تصدیقی منطقی و علم تصدیقی غیر منطقی»، «فرق‌ علم عادی منطقی و علم عادی غیر منطقی»، «فرق قطع منطقی و قطع عرفی»، «فرق اطمینان منطقی و اطمینان عرفی»، «فرق اطمینان عرفی و علم تصدیقی منطقی»، «مقصود از علم در امور شرعی» و «مقصود از اطمینان در علم فقه و اصول» می‌باشد. در پایان کتاب، قبل از فهرست منابع و مآخذ، جمع‌بندی آورده شده است.

از این مولف تاکنون آثار ۱. مبادی شناخن شناسی علم اصول؛ ۲. مبادی منطقی علم اصول، استقراء؛ ۳. اطمینان وثمرات فقهی و اصولی آن؛ ۴. روش اجتهادی تراکم امارات و آثار فقهی و اصولی آن؛ ۵. قاعده لو کان لبان و آثار فقهی و اصولی آن؛ ۶. حاضر نا آشنا به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان برای تهیه اثر می‌توانند به نشانی بلوار معلم، مجتمع ناشران طبقه سوم، انتشارات میراث ماندگار مراجعه نمایید و با شماره ۰۹۱۹۳۵۴۱۲۸۱ تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics