قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / منابر ما باید تقویت کننده عقاید، احکام و مباحث اخلاقی باشد/ متاسفانه بدحجابی در برخی شهرها غوغا می‌کند
توصیه آیت‌الله سبحانی در مورد شیوع بیماری کرونا

آیت‌الله سبحانی:

منابر ما باید تقویت کننده عقاید، احکام و مباحث اخلاقی باشد/ متاسفانه بدحجابی در برخی شهرها غوغا می‌کند

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: منابر ماه محرم و نیز نوع فعالیت مبلغان باید به گونه‌ای باشد که زمینه تحول معنوی و اخلاقی مردم را به خوبی فراهم سازد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی طی سخنانی در دیدار حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقات و امور خیریه و نیز جمعی از سرگروه‌های تبلیغی استان‌های کشور با تاکید بر لزوم توجه به اولویت‌ها در اعزام مبلغان به مناطق مختلف کشور اظهار داشتند: به جهت شرایط خاص و محرومیت‌هایی که وجود دارد، باید اعزام مبلغ به استان‌های کرمانشاه به خصوص مناطق زلزله زده و نیز سیستان و بلوچستان در اولویت قرار گیرد.

ایشان افزود: در واقع آن جا که عطش بیشتری وجود دارد ما باید اهمیت بیشتری به مساله تبلیغ و اعزام مبلغ بدهیم و همه توان خود را در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و نشر معارف الهی بکار بگیریم.

معظم له همچنین با تاکید بر این که منابر تبلیغی به خصوص در ایام ماه محرم باید زمینه لازم برای رشد و تحول معنوی و فکری مردم را فراهم کند، گفت: واقعاً جای بسی تاسف است که می‌بینیم بدحجابی در کشور از جمله در شهرهای مذهبی  و دیگر نقاط غوغا می‌کند و در مواجهه با چنین وضعی منابر ما باید تقویت کننده عقاید و احکام و مباحث اخلاقی باشد.

ایشان اضافه کرد: البته در کنار این مسایل باید مباحث سیاسی و فرهنگی روز و لزوم تقویت نظام اسلامی در برابر شیطنت و توطئه‌های دشمنان در منابر مورد توجه باشد.

آیت‌الله سبحانی گفت: آنچه ضرورت دارد این که منابر ما باید سازنده و راهگشا باشد و زمینه دوری مردم از بداخلاقی‌ها، بی عفتی‌ها و بی تقوایی‌ها را فراهم کند.

ایشان در پایان افزود: احکام و عقاید و بیان نکات اخلاقی و سیره اهل بیت(ع) باید در منابر در اولویت باشد تا به این وسیله زمینه اقناع مردم در عرصه‌های فرهنگی به خوبی فراهم گردد و از آن سو وقتی مردم بنیه اعتقادی شان قوی شود، آن وقت از نظام نیز بر اساس اعتقادشان دفاع و حمایت می‌کنند. حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics