قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «مکتب فقهی محقق اردبیلی» مکتوب شد
«مکتب فقهی محقق اردبیلی» مکتوب شد

تازه‌های نشر؛

«مکتب فقهی محقق اردبیلی» مکتوب شد

کتاب «مکتب فقهی محقق اردبیلی» از فقهای شیعه امامیه در قرن دهم هجری که پس از شهید ثانی مرجعیت و ریاست تامه شیعه را در نجف بر عهده داشت، به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «مکتب فقهی محقق اردبیلی» توسط حجج‌اسلام والمسلمین محمدعلی سلطانی و دکتر سیدعلی حسینی در گروه فلسفه فقه و حقوق پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه گردیده است.

کتاب حاضر حاصل چند سال تحقیق در آرای فقهی و دیدگاه‌های فرافقهی فقیه وارسته و ژرف‌نگر محقق اردبیلی (ره) است. نویسندگان تلاش کرده‌اند فقه محقق اردبیلی را در قالب مکتب فقهی معرفی کنند.

فقاهت استوار و نوآورانه این فقیه بزرگ که در چارچوب‌های محکم فقه امامیه به موشکافی و طرح راه‌حل‌های جدید پرداخته، برای فقها و پژوهشگران فقهی می‌تواند بسیار درس‌آموز و پیش‌برنده باشد.

امروز فقه امامیه با انبوهی از مسائل ریز و درشت روبروست که با محور قرار دادن قرآن‌پژوهی فقهی در کنار فهم عمیق سنت اهل‌بیت علیهم‌السلام و نشاندن عقل و نقل در فرآیند استنباط، در جای منطقی خود، می‌توان امید به پاسخگویی داشت. مکتب فقهی محقق اردبیلی نمونه رعایت چنین فرآیندی در استنباط است.

یادآوری می‌شود، چاپ اول کتاب «مکتب فقهی محقق اردبیلی» تألیف محمدعلی سلطانی و سیدعلی حسینی در ۳۹۲ صفحه توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع رقعی به‌تازگی چاپ و منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics