قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نرم‌افزار مرقوم، مجموعه آثار آیت‌الله جوادی آملی تولید شد
نرم‌افزار مرقوم، مجموعه آثار آیت‌الله جوادی آملی تولید شد

معرفی ترم‌افزار؛

نرم‌افزار مرقوم، مجموعه آثار آیت‌الله جوادی آملی تولید شد

نرم‌افزار مرقوم، شامل ۲۲۹ جلد کتاب در موضوع‌های تفسیر قرآن کریم، فقه و اصول، تحریر نهج‌البلاغه، علوم عقلی، خانواده و زن، حکومت اسلامی و مباحث اجتماعی است که توسط مرکز نشر اسرا تولید و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اجتهاد، نرم‌افزار مرقوم، شامل ۲۲۹ جلد کتاب در موضوع‌های تفسیر قرآن کریم، فقه و اصول، تحریر نهج‌البلاغه، علوم عقلی، خانواده و زن، حکومت اسلامی و مباحث اجتماعی است که توسط مرکز نشر اسرا منتشر شده است. از جمله امکانات این نرم‌افزار امکان حاشیه‌نویسی، مدیریت حاشیه‌ها، یادداشت‌برداری، ذخیره‌سازی یادداشت در فضای ابری و موتور جست‌وجوی متن قدرتمند را می‌توان نام برد. همچنین مشخصات کتاب با پاورقی‌ها و عنوان‌بندی در این نرم‌افزار به‌صورت استاندارد و همانند کتاب چاپی پیاده‌سازی شده ‌است تا پژوهشگر راحت‌تر بتواند به آنان رفرنس تحقیقاتی بدهد.

فرمت داشتن متون: فرمت نمایش متون در این نرم‌افزار از ویژگی‌های قدرتمند و منحصر به فرد آن می‌باشد. متن‌ها قابلیت نمایش کاراکترهای ویژه عربی، اعراب و… را دارا می‌باشند. به علاوه متن آیات، روایات، عناوین و غیره با فونت‌های رنگی و مشخص نمایش داده شده و تراز چپ و راست متون کاملاً رعایت شده است.

صفحه‌بندی کتاب: مشخصات کتاب با پاورقی‌ها و عنوان‌بندی به‌صورت استاندارد و همانند کتاب چاپی پیاده‌سازی شده‌است.

فعال بودن دکمه وسط و چرخ ماوس جهت مطالعه متون: با استفاده از چرخ ماوس می‌توان به سهولت متون را جهت مطالعه حرکت داد. همچنین با فشردن دکمه وسط ماوس، متن مورد نظر در حالت حرکت خودکار قرارمی‌گیرد که کاربر می‌‌تواند سرعت دلخواه مطالعه خود را تنظیم نموده و متن به‌صورت خودکار در برابر او حرکت نماید.

مراجع و پاورقی‌های هوشمند: با کلیک نمودن روی هر مرجع (Footnote)، پاورقی مربوط به آن در مقابل کاربر قرارمی‌گیرد (Scroll می‌‌شود) از طرف دیگر با حرکت بر روی مراجع در درون متن، به‌صورت خودکار متن پاورقی مربوط به آن در جعبه‌ای (Hint) برای کاربر نمایش داده می‌شود.

حاشیه‌نویسی (Comment): کاربران به سهولت می‌توانند در متن کتاب و دروس حاشیه‌نویسی کنند. با فشردن دکمه مربوط و کلیک کردن روی هر بخش از متن، پنجره‌ای در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که می‌تواند عنوان و متن حاشیه مورد نظر خود رادر آن تایپ نماید. این حاشیه، با یک علامت مشخصی درمتن گنجانده می‌شود. با کلیک مجدد روی علامت حاشیه در متن، پنجره مربوطه دوباره باز شده و کاربر می‌تواند متن حاشیه خود را ویرایش نماید.

مدیریت حاشیه‌ها: برای مدیریت کلیه موارد فوق به طور جداگانه دکمه‌ای در نوار ابزار بالای هر متن قرار داده شده است. با فشردن هر دکمه، لیست مربوط به حاشیه‌ها، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و کاربر می‌تواند به سهولت کلیه موارد را مدیریت نماید.

یادداشت‌برداری: امکان انتخاب و انتقال متن‌های مورد نظر به یادداشت و ویرایش متن منتقل شده در این قسمت. همچنین یادداشت‌های کاربر به فرمت‌های مختلف همچون متن ساده، ویژه برنامه ورد، صفحه وب و … قابل ذخیره‌سازی بوده و در محیط ویندوز قابل نمایش و ویرایش می‌باشد.

ذخیره سازی یاداشت در فضای ابری: امکان ذخیره سازی محتویات بخش یادداشت در فضای ابری نیز وجود دارد، به هنگام ثبت اطلاعات مربوط به قفل برنامه از کاربر شماره همراهی درخواست می‌شود که در حالت پیش فرض این شماره به‌عنوان نام کاربری و اسم رمز بوده (کاربر می‌تواند اسم رمز را به دلخواه تغییر دهد) وبا اطلاعات بخش یادداشت تحت عناوین دلخواه با تاریخ و ساعت ثبت در اکانت کاربری پژوهشگر در فضای ابر ذخیره می‌شود.

موتور جستجوی متن: یکی از موارد بسیار قدرتمند در این نرم‌افزار موتور جستجوی متن آن می‌باشد که دارای کارآیی و سرعت زیاد دریافت عبارات مورد نظر کاربران است. از جمله ویژگی‌های این موتور جستجو می‌توان موارد زیر را برشمرد:

ـ در کلیه متون اعراب وجود دارد و امکان جستجوی کلمات مورد نظر بدون تایپ اعراب وجود دارد.

ـ امکان جستجوی مجموعه کلمات و عبارات به‌صورتی که همه آن‌ها با هم در متن وجود داشته باشد.

ـ امکان تعیین دامنه جستجو بین دروس، کتابها یا همه متون.

ـ پس از نمایش لیست صفحاتی که با عبارت جستجوی کاربر تطابق دارند، کاربر می‌تواند با انتخاب هر عنوان به سهولت مطلب مورد نظر را که کلمات کلیدی در آ‌ن پررنگ و شمارش شده‌اند را مشاهده نماید.

علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر و همچنین تهیه «نرم افزار مرقوم» به قیمت ۵۰ هزار تومان می‌توانند (اینجا) مراجعه نمایید.

یک دیدگاه

  1. سلام قیمت نرم افزار ۹۵ تومان هست نه ۵۰ ت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics