قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نگاهی به برگزیدگان آثار فقهی هجدهمین «کتاب سال حوزه»
نگاهی به برگزیدگان آثار فقهی هجدهمین «کتاب سال حوزه»

نگاهی به برگزیدگان آثار فقهی هجدهمین «کتاب سال حوزه»

هجدهمین همایش کتاب سال حوزه با تجلیل از برگزیدگان و همچنین اهدای لوح سپاس به افراد شایسته تقدیر و شایسته تحسین و همچنین ناشر برتر حوزه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتهاد، در این مراسم جمع‌کثیری از اساتید، پژوهشگران، نویسندگان، نمایندگان بیوت مراجع، مدیران مدارس، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و به‌ویژه ۳۸ نفر از صاحبان آثار برتر خواهر و برادر در دو حوزه کتاب و پایان‌نامه سطح چهار حوزه علمیه حضور داشتند که البته از این تعداد ۹ نفر حائز رتبه برتر، ۹ نفر شایسته تقدیر و ۱۹ نفر نیز حائز رتبه شایسته تحسین بودند.

از شخصیت‌های حاضر در این همایش می‌توان به حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و آیات علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و رئیس شورای سیاستگذاری کتاب سال حوزه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و آیت‌الله فقیهی از استادان درس خارج حوزه علمیه اشاره کرد.

در این همایش آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله علیرضا اعرافی به ایراد سخنانی در باب اهمیت پژوهش و ضرورت آسیب‌شناسی در این مسأله پرداختند و حجت‌الاسلام مهدی حقی نیز به ارائه گزارشی از همایش هجدهم پرداخت.

افراد برگزیده این همایش حضرت آیت‌الله جوادی آملی برای کتاب «تحریر ایقاظ النائمین» و حجج‌اسلام سیدعلی شهرستانی برای کتاب «جمع القرآن»، علی‌اکبر بابایی برای کتاب «قواعد تفسیر قرآن»، محمدرضا حکیمی برای کتاب «الحیاه»، احمد ابوترابی برای کتاب «چیستی و نقش قضایای تحلیلی و ترکیبی در منطق و معرفت شناسی»، سید محمدرضی آصف آگاه برای پایان‌نامه سطح چهار «شئون معصوم و نقش آن در استنباط» و مهدی برهان برای پایان‌نامه سطح چهار با عنوان «تحلیل معناشناختی، گونه شناختی و هستی شناختی مصلحت از دیدگاه علامه طباطبایی و جان استورات میل» بودند.

همچنین سعید عرفانیان برای کتاب «عمده عیون صحاح الاخبار فی مناقب امام الابرار» و مرحوم علی احمدیان برای کتاب «الصحابه الکرام» نیز حائز رتبه برگزیده شدند.

تعداد قابل توجهی اثر فقهی و علوم وابسته در میان برترین‌های کتاب ‌سال‌ حوزه به چشم می‌خورد که عبارتنداز:

آثار برگزیده (فقه) در بخش پایان‌نامه‌ها:

«شئون معصوم و نقش آن در استنباط» نوشته سید محمدرضی آصف آگاه

آثار شایسته تقدیر (فقه) در بخش کتاب‌ها:

«اقتصاد تعاونی از منظر اسلام» تألیف احمدعلی یوسفی،

«قدرت سیاسی از منظر قرآن کریم» تألیف سید کاظم سیدباقری

آثار شایسته تحسین (فقه) در بخش کتاب‌ها:

«تعامل شیعیان امامیه با دیگر مسلمانان در سه قرن اول هجری» تألیف سید عبدالله حسینی

«مجموعه آثار همایش وحید بهبهانی» تألیف دارالتراث النجف الاشرف

«ماخذشناسی وقف» تألیف سیداحمد سجادی جزی

«اسلام رحمانی» تألیف حسین علیپوروحید

«مناط الاحکام» تألیف مرکز احیای آثار اسلامی

قابل‌ذکر است، نمایشگاهی بیش از ۶۶۰ اثر از آثار برگزیده همایش‌های هجده سال اخیر کتاب سال حوزه، در جنب این مراسم برپا بود که این آثار در موضوعات مختلف فردی، اجتماعی، ادبیات، فقه و اصول، ترجمه و دیگر موضوعات در معرض دید عموم قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics