قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / هشدار آیت‌الله عالمی نسبت به ترویج برندهای غذای غیرحلال
غذای حلال

هشدار آیت‌الله عالمی نسبت به ترویج برندهای غذای غیرحلال

آیت‌الله عالمی با انتقاد از سو استفاده برخی از افراد از اعطای استاندارد حلال در کشور، از کشمکش میان وزارتخانه‌ها برای اعطای این برند ابراز نگرانی کرد و نسبت به ترویج برندهای غذای غیرحلال هشدار داد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله حسن عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در خصوص موضوع غذای حلال در کشور اظهار کرد: تولید غذای حلال در جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد، اما موانعی وجود دارد که باید این موانع را برطرف نماییم.

وی افزود: از حدود شش سال قبل موضوع توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه با همکاری برخی دستگاههای دیگر در مجامع بین المللی پیگیری شده است. در بسیاری از کشورها که در زمینه برند حلال مطرح و پیشگام هستند فقط اسمی از غذای حلال وجود دارد و فاقد محتوا است چرا که در استاندارد حلال برخی کشورها هیچ توجهی به فقه شیعی نشده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به نسیم آنلاین، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما به برند حلال همان کشورها با حرص و ولع خاصی نگاه می‌کنند. بعلاوه از جریان استاندارد حلال سود بسیار کلانی نصیب عده ای می‌شود. بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده بیش از ۱۰۰۰میلیارد دلار تبادلات مالی غذا حلال در جهان است. متاسفانه کشورما از این بازار بی بهره است. اگرهرچه سریع تر در تجارت جهانی غذای حلال وارد شویم سود بیشتری نصیب کشور می‌شود.

آیت‌الله عالمی بیان کرد: ما در جلسات متعددی که سازمان کنفرانس اسلامی و کامسک برگزار کرده شرکت کرده ایم و توانسته ایم احکام فقه شیعه را در استاندارد غذای حلال اسمیک و کامسک وارد نماییم. ولی متاسفانه در داخل کشور در این زمینه هنوز دور خودمان می‌چرخیم و فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و به همین دلیل این موضوع تا کنون به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: ما به دنبال آن هستیم که استاندارد غذای حلال جمهوری اسلامی مطابق اصول و احکام فقه جعفری تدوین شود. علت اینکه اهل سنت نیز غذای حلال ما را قبول دارند به این دلیل است که آنچه را فقه شیعه حلال می‌داند، اهل سنت نیز حلال می‌داند. امروز استاندارد جهانی غذای حلال سازمان کنفرانس اسلامی با تلاش هیئت کارشناسی جمهوری اسلامی بر اساس مشترکات بسته شده است.

بنابر گزارش نسیم، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه در کشور به این موضوع توجه نمی‌شود. هر وزارتخانه ای به سمت خود می‌کشد و من از این خائفم و می‌ترسم و اشکم درآمده و مطمئنم هر کسی که ارزش فقه غذا را بشناسد و غیرت دینی داشته باشد اینچنین است و نگران خواهد شد که در کشور ما با چنین وضعیتی در بحث برند حلال فقه دین تعطیل بشود.

آیت‌الله عالمی عنوان کرد: امیدواریم آقایان بهوش بیایند و توجه بکنند که اینجا بحث مالی و اینکه این موضوع در حوزه چه کسی پیگیری شود نیست. در موضوع برند حلال منافع جمع کثیری از مسلمانان در کشور ما و دنیا مطرح است. اینکه هر کس بگوید من پیروز شدم و در جلسات گفته می‌شود که این کار اجرایی است و چه ربطی به فقها دارد بی انصافی است و نادیده گرفتن هویت اصلی و محتوایی و منسلخ دانستن حقیقت موضوع غذای حلال از خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics