قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فراخوان فقهی / همایش «شهید صدر؛ ساخت نظام‌های اسلامی و مسأله حجیت» در مشهد

همایش «شهید صدر؛ ساخت نظام‌های اسلامی و مسأله حجیت» در مشهد

همزمان با ایام سالگرد شهادت شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر، همایش «علامه شهید صدر؛ ساخت نظام‌های اسلامی و مسأله حجیت» فردا عصر در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، این همایش با حضور اساتید و محققان و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، مدرس خارج فقه و اصول و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسلامی، مدرس خارج فقه و اصول و عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، فردا پنج شنبه ٢۶ فروردین، ساعت ١۶:۴٠ در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مسئله فقه نظام یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظری شهید صدر است که راهی نو را فراروی علوم انسانی گشوده است. این نظریه که در پی ساخت‌ نظام‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف زندگی انسان است، بر اساس رویکرد فقهی و استنباطی مرسوم و با ایجاد نوآوری‌ها و تغییراتی در آن به استخراج نظام‌ از آموزه‌های دینی می‌پردازد. یکی از چالش‌های پیش روی این نظریه مسئله حجیت و صحت استناد گزاره‌های آن به شریعت است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، این همایش که قرار بود صبح پنجشبه برگزار شود، به‌ احترام مراسم تشییع آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد به ساعت ١۶:۴٠ بعدازظهر همان روز (پنجشنبه ٢۶فروردین) منتقل شده است.

شایان ذکر است، این همایش با همکاری پژوهشگاه تخصصی شهید صدر و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مرکز تخصصی آخوند خراسانی با حضور اساتید، فضلاء و طلاب حوزه علمیه مشهد برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics