قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / هنر دینی را در جامعه ترویج کنید
هنر دینی را در جامعه ترویج کنید

آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد:

هنر دینی را در جامعه ترویج کنید

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به تأثیر هنر و هنرمندان در هدایت یا انحراف مردم بر لزوم ترویج هنرهای دینی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از اعضای سازمان بسیج هنرمندان استان قم با اشاره به این که باید هنرهای مورد رضایت الهی در جامعه پیاده شود، اظهار داشت: در همه طبقات جامعه بشر حق و باطل وجود دارد، به همین جهت نیز در قرآن کریم انسان‌ها به شاکر و کفران کننده نعمت تقسیم بندی شده اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در همه کارها و در همه طبقات اگر راه حق و حقیقت را طی کنیم خدا نیز با همراه خواهد بود، بنابراین اگر هنر در مسیر دین و هدایت جامعه به کار گرفته شود ارزش زیادی دارد و اگر حرکت‌ها و هنرهای ضد دین ترویج پیدا کند جامعه به سمت نابودی و تباهی خواهد رفت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دنیای امروز را دنیایی منحرف از مسیر الهی ارزیابی کرد و ابراز داشت: در هر کشوری که بروید مردمان منصف کمتر دیده‌ می‌شوند و حتی در ادیان دیگر هم، باطل طرفداران بیشتری دارد، چراکه بشر یک حالت لجبازی دارد و تلاش‌ می‌کند که از مسیر درست فرار کند.

معظم‌له بیان داشت: اگر انسان را از کاری منع کنی بیشتر حریص‌ می‌شود به همین جهت برخی در مقابل هنر دینی و مذهبی و الهی هم موضع گیری‌ می‌کنند، ولی شما باید تلاش کنید که هنر دینی را در جامعه ترویج کنید و خداوند هم‌ می‌فرماید اگر کسی در مسیر من قرار بگیرد من به او کمک‌ می‌کنم و از غیب برای او قوت و نیرو‌ می‌فرستم تا در اهداف مقدس خود موفق باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی ابراز کرد: هنری که در  مسیر رضایت الهی باشد اهمیت ویژه‌‌ای دارد چراکه اصل هنر عنوانی مهم در اجتماع است و بدون شک امری تخصصی است و ما تأثیر آن را در هنرهای نمایشی دیده‌ایم، بنابراین اگر بتوانیم افراد را از این طریق دعوت به خدا و دین کنیم ثواب و اجر زیادی خواهیم داشت و شما هم بدانید هر فردی که از این طریق به دین جذب شود برای شما که سبب خدایی شدن بوده‌اید نیز ثواب نوشته‌ می‌شود.

ایشان با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب در مورد شیوه به کار گیری هنر در جامعه خاطرنشان کرد: ایشان در دیداری با اصحاب هنر فرمودند هنر را در مسیری قرار بدهید که جامعه اسلامی را هدایت کند، بنابراین شما با تبلیغ و توسعه هنرهای دینی‌ می‌توانید دنیا و آخرت خود را آباد کنید./ رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics