قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / همه مطالب / عبادات و مناسک / دیدگاه و گزارش / واکاوی علمی حیوان آزاری از دیدگاه فقه اسلامی
حیوان آزاری

واکاوی علمی حیوان آزاری از دیدگاه فقه اسلامی

جلسه دفاع پایان نامه سطح سه حوزه علمیه خراسان با موضوع «حیوان آزاری از دیدگاه فقه اسلامی» با حضور اساتید مدعو برگزار شد.

به گزارش شبکه اجتهاد از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام حسن نوباغی، طلبه سطح سه این حوزه در جلسه دفاع از پایان‌نامه خود که با موضوع «حیوان آزاری از دیدگاه فقه اسلامی» نگاشته است، گفت: در منابع و روایات اسلامی مطالب جزئی زیادی در مورد حیوان‌آزاری وجود دارد اما دسته‌بندی جامع و کاملی در این مورد صورت نگرفته است.

وی در مورد اهمیت پرداختن به چنین موضوعاتی توسط طلاب حوزه علمیه عنوان کرد: در دهه‌های اخیر غربی‌ها مدعی شده‌اند که تمدن پیشرفته‌ای دارند که علاوه بر انسان‌ها، به جزئیات زندگی حیوانات نیز توجه دارد و برای آن قواعدی تعریف کرده است.

گفتنی است موضوع‌شناسی، احکام تکلیفی و احکام وضعی، دوبخش اصلی این پایان‌نامه است که بخش اول شامل سه مبحث تعریف حیوان و انواع دسته‌بندی حیوانات، تعریف و مصادیق و علل حیوان‌آزاری و بخش دوم شامل سه مبحث آزار حیوانات اهلی، غیراهلی و مباحث مشترک میان این دو می‌باشد.

شایان ذکر است حجج‌اسلام سیدموسی صدر، علی رحمانی و دکتر سیدعلی دلبری به ترتیب اساتید راهنما، مشاور و داور این جلسه بودند که قلم روان، تتبع، منابع متعدد فقهی، رجوع به آراء متقدمین و متأخرین و منابع اصیل را جزو ویژگی‌های مثبت این پایان‌نامه عنوان کرده و لزوم توجه بیشتر به ارائه مستندات، آئین‌نامه نگارش پایان‌نامه‌ها، ارجاع دقیق و پانوشت و وحدت رویه در سراسر متن پایان‌نامه را به ارائه دهنده متذکر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics