قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / واکنش آیات مکارم و نوری نسبت به حضور زنان در ورزشگاهها
تذکر آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی به رئیس جمهور

واکنش آیات مکارم و نوری نسبت به حضور زنان در ورزشگاهها

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و آیت‌الله حسین نوری همدانی در دروس خارج امروز خود نسبت به مساله تصویب آئین نامه‌ای پیرامون حضور زنان در ورزشگاهها واکنش نشان دادند.

به گزارش شبکه اجتهاد، طرح تصویب حضور بانوان در ورزشگاهها که در دولت قبل مورد مخالفت مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه قرار گرفته بود، مجددا در دولت دوازدهم به روی میز آمده است و همین امر باعث واکنش شدید دو مرجع تقلید نسبت به آن شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم نسبت به تصویب آئین نامه‌ای در خصوص حضور بانوان در میادین ورزشی واکنش نشان داده و گفت: دولت در حال نوشتن چنین آیین نامه‌ای هستند در حالی که در دولت قبلی مطرح و مورد مخالفت مراجع واقع گردید و رهبر انقلاب هم مخالفت کرد و مسکوت ماند اما دوباره با آنکه  این سابقه را می دانند نشستند و تصویب می کنند.

آیا مشکل مملکت عدم حضور بانوان در محافل ورزشی است؟

او تشریح کرد: آیا مشکل مردم این مملکت عدم حضور بانوان در محافل ورزشی است؟ یا مشکل مردم، نان است که زمزمه گرانی آن شده است؟ همین زمزمه برای نانوایان کافی است. مشکل مردم مشکل بانکهاست که مردم را بیچاره کردند. مشکل مردم بناهای فرسوده‌ای است که در سراسر مملکت وجود دارد که با یک زلزله چقدر ساختمانها خراب می‌شود. مشکل مردم بیکاری جوانان است. مشکل مردم تعطیل شدن کارخانه هاست.

این مرجع تقلید تصریح کرد: چرا بیراهه می‌روند با اینکه می‌دانند. به جای اینکه آئین نامه بنویسید برای ورود بانوان به ورزشگاه، برای حل مشکلات مردم آئین نامه بنویسید.

حضور زن و مرد در یک صحنه ورزشی جایز نیست

آیت‌الله نوری همدانی هم از تصویب این آئین نامه انتقاد کرده و در انتهای درس خارج فقه خود گفت: دختران و زنانی داریم که در عرصه ورزشی شرکت می‌کنند، گاهی مسافرتهایی باید شود و شرکت می‌کنند اما حضور زن و مرد در یک صحنه ورزشی جایز نیست چون زن نمی ‌واند حجاب خود را حفظ کند.

او ورزش زنان براساس موازین اسلامی را بلامانع دانست و خاطرنشان کرد: در صورتیکه در صحنه ورزشی یا ورزشگاه تنها زنان باشند حضور بانوان ایرادی ندارد اما در جایی که ایجاد اختلاط می‌شود جایز نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics