قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / واکنش ۲ استاد حوزه به سخنان تبریزیان
واکنش ۲ استاد حوزه به سخنان تبریزیان

واکنش ۲ استاد حوزه به سخنان تبریزیان

حجت‌الاسلام عباس تبریزیان در کلیپی درباره نظر آیت‌الله ری‌شهری (ره) نسبت به ولایت فقیه مدعی شده که وی در جلسه‌ای اعتراف کرده که اعتقادی به ولایت فقیه ندارد. حجج‌اسلام عبدالهادی مسعودی و سیدمحمدکاظم طباطبایی که در آن جلسه حضور داشته‌اند به این گزارش وارونه واکنش نشان داده و به این ادعا پاسخ داده‌اند.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی در فیلمی که منتشر شده گفته است: بخشی از ادعاهای آقای تبریزیان در مورد مراجع تقلید و بحث تقلید و خمس و … است که سایر فضلای حوزه خوب است به آن پاسخ دهند اما آنچه وی درباره آیت‌الله ری‌ شهری مدعی شد این است که ایشان ولایت‌فقیه را قبول ندارند که این ادعا دقیقا مخالف نقطه نظرات علمی ایشان است زیرا سال‌ها ولایت فقیه را در حوزه علمیه شهر ری تدریس و بحث کردند و الان هم شاگردان ایشان می‌توانند شهادت بدهند.

ادعای وی همچنین در تعارض عملی با ۴۰ سال کارگزاری ایشان در نظامی است که ولایت فقیه در راس آن است؛ ایشان ۱۰ سال در خدمت امام و ۳۰ سال هم در خدمت مقام معظم رهبری بودند و البته بحث هم در آن جلسه، اساسا درباره ولایت فقیه نبود بلکه درباره این بود که آیا جناب آقای تبریزیان و دوستانشان برای استناد به چندهزار روایت طبی دلیل معتبری دارند یا خیر؟ فارغ از اینکه ما برای ولایت فقیه دلیلی داشته باشیم یا خیر و این مسئله ربطی به این ندارد که براساس روایات بی سند و ضعیف‌السند اقدام به درمان بیماران بکنیم و سبب شود که بیماری آنها حادتر و یا در مواردی منجر به مرگ شود.

سخن ما این است که شما دلیل و مستند علمی قابل قبولی برای کارهای طبی خودتان ندارید و البته مجددا شما و دوستانتان ادعاهایی را مطرح خواهید کرد و ما هم مجددا برای پاسخگویی آمادگی داریم.

همچنین سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم طباطبایی هم در جواب این ادعا به شرح زیر است: آقای تبریزیان از مرحوم آیت‌الله ری شهری درخواست کرد تا جلسه‌ای درباره روایات طبی تشکیل شود و آیت‌الله ری‌ شهری هم از بنده و آقای مسعودی هم خواستند ما در جلسه باشیم و آقای تبریزیان و دوستانشان هم حضور داشتند. آقای ری‌ شهری این جلسه را اداره می‌کردند و از ما خواستند که با آقای تبریزیان گفت‌وگوی علمی داشته باشیم و بنده از آقای تبریزیان پرسیدم که استناد شما به روایات طبی با چه معیار و کلامی صورت می‌گیرد.

آقای تبریزیان از جواب دادن به بنده طفره رفت و برای تغییر مسیر بحث گفت شما که به ولایت فقیه معتقدید هم سند و دلیلی برای آن ندارید؛ یعنی وی قصد داشت از بحث طفره برود و دنبال شنیدن دلایل نقلی و عقلی اثبات ولایت فقیه هم نبود. اتفاقا آقای ری شهری در همان سال‌ها بحث خارج ولایت فقیه را داشتند ولی نمی‌خواستند در این جلسه وارد بحث شوند.

آقای مسعودی هم به آقای تبریزیان گفتند که شما چرا از پاسخ علمی درباره روایات طبی طفره می‌روید و بعد گفتند فرض کنید اگر کسی ولایت فقیه را قبول هم نداشته باشد شما چه پاسخی درباره استناد به روایات طبی دارید؟ در این جلسه اصلا بحث درباره ولایت فقیه نبود بلکه بحث استناد روایات طبی به ائمه(ع) بود. این جلسه نشان داد که باید در سند روایات دقت بیشتری شود زیرا تمایلات شخصی فرد سبب شده است تا گزارشی کاملا وارونه درباره آن جلسه ارائه شود.‌‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics