قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پروژه «حضور بانوان در ورزشگاه‌ها» هنوز به اتمام و تأیید پژوهشکده فقه و حقوق نرسیده است
نظریه فقهی نفی ظلم با توجه خاص به قرآن ارائه شده است/ این نظریه تعارضی با اصول مسلم فقهی ندارد

رئیس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد:

پروژه «حضور بانوان در ورزشگاه‌ها» هنوز به اتمام و تأیید پژوهشکده فقه و حقوق نرسیده است

در صورتی که محقق اصلاحات درخواستی شورای پژوهشی را اعمال نماید، پس از اعمال اصلاحات مذکور و تأیید نهایی ناظر و گروه، تحقیق در فرایند نشر قرار می‌گیرد؛ در غیر این صورت تأیید و نشر این اثر به عنوان این پژوهشکده طبق مقررات امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین صرامی رئیس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مورد پروژه «حضور بانوان در ورزشگاه‌ها» و مراحل انجام آن گفت: پس از نگارش اولیه این پروژه توسط حجت‌الاسلام فخار طوسی، تحقیق اولیه به ناظر پروژه جهت نظارت و ارزیابی تحویل گردید.

صرامی افزود: ناظر پروژه، در مرحله نخست ارزیابی، عدم انطباق کلی متن ارائه شده با طرح مصوب پژوهشکده را اعلام و بر متن ارائه شده نیز اشکال‌های اساسی محتوایی و شکلی ارائه کرد. بر این اساس متن، جهت رفع اشکالات، به محقق محترم عودت داده شد.

رئیس پژوهشکده فقه و حقوق با بیان اینکه نوع اشکالات به گونه‌ای بود که رفع آنها زمان‌بر بود و محقق محترم درخواست تمدید مهلت نمود، ادامه داد: ایشان پس از چند ماه، نسخه اصلاح شده خود را ارسال کرد تا مرحله دوم ارزیابی ناظر روی این نسخه انجام شود. در این مرحله ناظر به تفصیل، اشکالات متعدد کلی و جزئی، محتوایی و شکلی بر متن ارائه شده وارد کرد. پس از تحویل اشکالات به محقق و اصلاحات مرتبه دوم ایشان، ناظر اصلاحات را ناکافی و متن را به نظر خود غیرقابل قبول تشخیص داد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، خاطرنشان کرد: به لحاظ این که محقق محترم در نامه اصلاحات مرتبه دوم اعلام کرد اصلاحات دیگری روی متن انجام نخواهد داد، متن موجود برای تعیین تکلیف نهایی، در آینده نزدیک در شورای پژوهشی پژوهشکده با حضور صاحبنظران فقهی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بنابر اطلاع پژوهشکده فقه و حقوق، صرامی در پایان اظهار کرد: در صورتی که محقق اصلاحات درخواستی شورای پژوهشی را اعمال نماید، پس از اعمال اصلاحات مذکور و تأیید نهایی ناظر و گروه، تحقیق در فرایند نشر قرار می‌گیرد؛ در غیر این صورت تأیید و نشر این اثر به عنوان این پژوهشکده طبق مقررات امکان پذیر نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics