قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پشت پرده قتل کودک شیعی در مدینه النبی(ص)/ فلسفه دشمنی با تشیع
پشت پرده قتل کودک شیعی در مدینه النبی(ص)/ فلسفه دشمنی با تشیع

کارشناس فِرَق و مذاهب تشریح کرد:

پشت پرده قتل کودک شیعی در مدینه النبی(ص)/ فلسفه دشمنی با تشیع

حجت‌الاسلام جعفری فراهانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی جهان را متوجه ظرفیت بیدارگری تشیع و مکتب اهل بیت(ع) کرد، گفت: وهابیت و ایادی‌اش برای مقابله با نفوذ این مکتب از هیچ جنایتی رویگردان نیستند، قتل کودک شش ساله در مدینه النبی(ص) شاهدی بر این ادعا است.

شبکه اجتهاد: انتشار خبر قتل کودک شیعه در مدینه النبی(ص) در مقابل دیدگان مادرش آنهم فقط به جرم شیعه بودن، علاوه بر دردمند کردن قلوب نه فقط شیعیان و مسلمانان بلکه همه آزادگان جهان، مُهر تایید دیگری است بر جنایت آل سعود و ایادی دست نشانده اش در منطقه که چنان تفکر تکفیر و آدم کُشی را در وجود پیروان خود نهادینه کرده‌اند که به هیچ کس و هیچ چیز رحم نمی‌کنند.

این واقعه دردناک و تلخ این فرصت را ایجاد کرد تا خبرگزاری شبستان با حجت‌الاسلام «عباس جعفری فراهانی»، ‌دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره چرایی این همه معاضدت وهابیت با تشیع و نیز پیروان دیگر مذاهب اسلامی گفت وگویی داشته باشد. آنچه در ادامه می‌آید مشروح این گفت وگو است:

یکی از اهداف انقلاب اسلامی تعامل با پیروان مذاهب و نیز سایر ادیان است اما در مقابل قدرت‌های بزرگ درصدد هستند که نوعی تفرقه و دوری از وحدت را در جهان اسلام ایجاد کنند، این همه اصرار بر تفرقه مسلمانان از چه چیز ریشه می‌گیرد؟

جعفری فراهانی: قبل از پاسخ مقدمه‌‌ای را بیان می‌کنم. انقلاب اسلامی ایران ۴۰ سال قبل با رهبری پیامبرگونه امام راحل و همراهی و همکاری مراجع و روحانیون حوزه‌های علمیه و مردم شجاع و قهرمان ایران اسلامی در داخل و خارج از کشور به پیروزی رسید. انقلاب ایران به تعبیر خود غربی‌ها زلزله عجیبی در قرن بیستم میلادی بود و تمامی متفکران و اندیشمندان جهان را به بحث و بررسی وا داشت.

اما سوال آن است که چرا این رویایی و مواجهه با انقلاب اسلامی صورت گرفت؟ طبیعتا چند نکته قابل توجه است، نخست اینکه باید به ماهیت انقلاب بنگریم و توجه کنیم، دنیا انقلاب‌های متعددی مثل انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه و انقلاب‌های کوچک و بزرگ در برخی دیگر از کشورها را به چشم دیده بود، با این وجود انقلاب اسلامی که در ایران اتفاق افتاد ماهیت کاملا متفاوتی با آنها داشت از جهت آنکه مبنا و زیربنای انقلاب اسلامی همان طور که از اسمش پیداست از اسلام بود، مبانی اسلام در میان ادیان آسمانی مستحکم است و این دین در چارچوب اندیشه‌‌ای برای نجات بشر از ظلم و هدایت او به سوی سعادت آمده است.

اساساً این ماهیت و اهدافی که برای اسلام ترسیم شده و بیان اش در آن دوره سبب شد که متفکران جهان متوجه اسلام و مبانی آن شوند و مکتبی که توانست این انقلاب را به وجود آورد برای آنها سوال ایجاد کرد، لذا متفکران متوجه انقلاب شدند و در کرسی‌ها، بحث‌ها و نشست‌های خودشان به شناخت اسلام و به خصوص مکتب شیعه روی آوردند و در مقام بررسی این مساله برآمدند که چه طور می‌شود، این مذهب چنین انقلابی را ایجاد کند و استکبار را به لرزه در بیاورد.

یعنی پیوند انقلاب اسلامی با تشیع چنین جایگاه متمایزی به آن بخشید؟

جعفری فراهانی: بله، در واقع اهمیت انقلاب را به اندیشمندان نشان داد. از طرف دیگر استکبار جهانی به رهبری آمریکا و با  کمک طرفدارانش در منطقه از جمله رژیم‌های سلطنتی و طاغوتی در جهت منافع خود عمل می‌کرد؛ عربستان، کویت و اردن نمونه این مزدوران آمریکایی هستند که عملا بسیج شدند تا نفوذ انقلاب اسلامی را سد کنند از این جهت بود که به ترس افتادند و از جنگ تحمیلی برای نابودی انقلاب استفاده کردند و البته ناکام هم ماندند.

از سوی دیگر امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مبانی خود همواره تاکید کرده‌اند که ما انقلاب خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم، برای نجات مستضعفان قیام و از هر حرکت و فریاد آزادی خواهانه در دنیا حمایت می‌کنیم. تمامی این موارد سبب دشمنی‌های متعدد با انقلاب و به ویژه ایجاد اسلام هراسی و شیعه هراسی شد چراکه تبلیغات علیه فعالیت‌های نظام به شدت بالا بود و است.

این هجمه‌ها علیه انقلاب چگونه بروز و ظهور یافته است؟

جعفری فراهانی: آنها به شکل‌های مختلفی به مبارزه با انقلاب اسلامی پرداختند. در نشست‌ها، کنفرانس‌ها و جلسات و مراکز خودشان با سخنرانی و انواع و اقسام کارها می‌خواستند که جلو حرکت فکری انقلاب را بگیرند و به لطف الهی موفق نشدند البته ضربات و صدماتی را وارد کردند اما نتوانستند ادامه دهند؛ برای مثال بحث بیداری اسلامی که چند سال قبل مطرح شد و آنها برای مدتی توانستند که این حرکت را خاموش می‌کنند اما راه به جایی نبردند.

اخیرا «زکریا بدر علی الجابر» کودک بی گناهی که همراه مادرش در عربستان به طرز فجیعی به جرم شیعه بودن به شهادت رسید، تیتر رسانه‌های داخلی و برخی رسانه‌های جهان اسلام شده است،اقدامی نظیر این رویکرد ظالمانه آیا سازمان یافته بود؟

جعفری فراهانی: دشمنی‌های استکبار جهانی در قالب برخی حرکت‌های خشونت طلبانه، ستم کارانه و جنایت کارانه دیده شده و از ناحیه برخی فرقه‌های انحرافی مثل وهابیت تکفیری با مرکزیت و حمایت عربستان سعودی اعمال می‌شود. این حمایت روشن است و نمی‌خواهم وارد این بحث شوم که مسئله سلفیت و وهابیت تاریخچه خاصی دارد و جریان‌های متعددی سلفیت را دنبال می‌کنند به ویژه حاکمان سعودی که استقرار حکومت آنها بر اساس مبانی وهابیت تکفیری است.

آل سعود برای جلوگیری از رشد و نفوذ انقلاب اسلامی و افکار انقلابی که از ناحیه مسلمانان واقع بین و پیرو مکتب اهل بیت علیهم السلام اتفاق می‌افتد از هیچ اقدامی روی گردان نیستند. وهابیت در برابر این نگاه شیعه یعنی دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر ظلم، دست به حرکت‌های مختلفی زد و این مساله را در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب می‌توانیم در شکل‌های متعدد مشاهده کنیم.

این دشمنی‌های وهابیت و آل سعود با انقلاب اسلامی، چه نمودهایی دارد؟

جعفری فراهانی: آل سعود از یک طرف گروه‌های تکفیری مسلح مثل جریان القاعده و طالبان را حمایت کرد که پیروانی در پاکستان و افغانستان دارند و از طرف دیگر جنایاتی مرتکب شد و ظلم‌هایی را در حق مسلمین روا داشت که دل هر انسان را دردمند می‌کند.

آنها با انگیزه و مبانی مختف و به اعتقاد خودشان رفتارهای وحشیانه‌‌ای انجام می‌دهند و آخرین نمونه اش اتفاقی بود که در عربستان برای آن کودک مظلوم افتاد، در حالی که بر اساس مبانی دین، مکه و مدینه نه فقط برای مسلمانان که برای غیرمسلمانان هم باید حرم امن باشد، اما متاسفانه، آل سعود  و ناصبی‌هایی که دشمنان اهل بیت(ع) هستند به انگیزه‌ها و دلایل مختلف به برخورد با مخالفان خود می‌پردازند از جمله کشتن کودکی که مرتکب گناهی نشده و فقط به این دلیل که مادرش در اتومبیل فردی وهابی به پیامبر(ص) و خاندان ایشان درود فرستاده باید به طرزی وحشیانه به قتل برسد.

این اقدامات هیچ نشانی از انسانیت را باقی نمی‌گذارد و امروز به لطف الهی این جنایات اتفاقاً باعث رشد و بیداری مظلومان می‌شود. امیدواریم که در آینده نزدیک حکومت وحشیانه آل سعود به عنایت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نابود شود. این اتفاق که برای این کودک افتاد، نشان می‌دهد که چنین افرادی در دامن وهابیت رشد کرده‌اند و با آنان هرگز برخوردی صورت نگرفته که چنین می‌کنند، می‌توان از این بُعد این واقعه را سازماندهی شده تلقی کرد که فردی به این آسانی دست به جنایت و قتل کودکی معصوم آن هم به شکلی فجیع می‌زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics